Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Urimelig avanse
#37587 12/01/2004 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hvordan kan Rottenfellas r8 binding koste 2000kr i Norge når den koster 149 euro i alpene? Er ikke Rottefella norsk? Er telemark mer populert i alpene enn i Norge kanskje? ELLER er det norske sportsbutikkers/Rottenfellas måte å kalle oss for idioter? Jeg blir ildsint.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

uten at jeg har peiling på hvordan rottefellabindingene distribueres så tror jeg muligens at det har noe med hvordan mellomledd og detaljister priser sine tjenester. det finnes flere stygge eksempler på dette i alle bransjer(dagligvare særlig, men også klær o.l.). I tillegg så er det 5% forskjell i mva i norge og frankrike, noe som utgjør en liten forskjell.


Loven om tilbud og etterspørsel
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Rottefella har funnet den (veiledende)prisen fordi de regner med den høyeste inntjeningen der. Høyere pris = vesentlig dårligere salg. Lavere pris = ikke så veldig høyere salg.


slutt med sytinga!
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

2 lapper for en binding? det har alpinistene levd med i årevis. buhu, sier jeg bare. så trist at det har blitt dyrere nå som alle skal ha gore tex og plaststøvler og feite ski, det er jo litt trist at det ikke nytter med lave lærstøvler, bestefars vadmelsnikkers og kandaharbindinger nå om dagen, ikke sant? det blir jo så dyrt!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

I sommer kjøpte jeg inn noen nye ski. Skikkelig fete superpudderfloaterplankert@nker tenker du ? Neineineinei ! Når alle løper for å få kjøpt seg sånne før de er utsolgt, så blir ultraråracingskiene stående. Kr. 3000,- for et par slalåm, og et par storslalom, sistnevnte graderte, med bindinger på begge (din 6-14 kjører på 10). Pr. par ? Nei! 3000,- tilsammen. Gamle ? ..Tja......2003 modeller ! Kiparov ski ? Nei hhv. Dynastar og Head. Ukurante lengder ? neeeii.. 162 og 180 passer meg bra. De er bare glimrende når pudderet er langt unna. Eller f.eks. kveldskjøring rundt Oslo.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Vi nordmenn er jo så forbanna rike, at det er ikke no problem å betale 2 laken for en binding! Vi tar oss godt betalt når det gjelder alt, derfor må vi regne med å betale mye for alt vi skal kjøpe også! Det går opp i opp! smile Det koster å være kar! Har du ikke råd til det beste, får du bare nøye deg med noe som er litt dårligere... Å ha en hobby i norge er svin hakke dyrt! Med mindre du har en veldig iver etter å ta deg en tur på fjellet naken, eller svømme naken hele året i det varme vannet vi har langs hele kysten! Betal med glede! Så det så.


 
 
Kjøp der det er billigst!
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Noe annet er å kaste penger ut av vinduet... Dyrt nok blir det uansett. Å bestille fra Frankrike er jo veldig enkelt, så jeg skjønner ikke at man gidder å betale overpris for skiutstyr i Norge (med mindre det haster noe jævlig). Det er faen meg ikke noe argument at de har klart å gjøre veien fra produsent til butikk lengst mulig. La dem sulte!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Se opp for kursen på Euro!!! Lav kr kurs og rente, gjør at vi må betale mer for Euroen, sjekk grundig før handling!! Ingen grunn til kapitalflukt, når prisene begynner å utliknes!!


Kjøp andre steder, det hjelper
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Dersom nok av oss handler utenlands eller på nettbutikk, blir noen ledd nødt til å kutte prisene for ikke å miste masse omsetning. Og de har mye å gå på. Fra sykkel er prisene på Shimano-deler et godt eksempel, så vidt jeg kan skjønner har prisene i butikk blitt redusert betydelig det siste året. Årsaken? Veldig mange kunder har forsvunnet til utenlandske nettbutikker. Det samme gjelder i og for seg for Volvo, som satt ned prisene med mange prosent for å demme opp strømmen av nordmenn som valfartet til Sverige for å spare penger. Så kjøp der det er billigst, så jevner prisene seg ut til slutt, og norske importører/butikker lever (om enn littt dårligere enn før).


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

R8 er dyrt, innkjøpspris i norge er nesten 900.. + moms.. Når man da ska tenke på at butikkene har leie og selgere som skal tjene noen kroner er ikke en kalkyle rundt 2 så ille, i utlandet er husleie og lønn helt annerledes og de kan ha en helt annen pris, samt at momsen er noe annerledes. Jeg var i frankrike for 14 dager siden, (val thorens) Der kostet R8 189 euro, med en kurs på 8,8 etter veksling, er ikke forskjellen så sinnsykt stor! Dessuten settes en veilpris som alle må følge, foruten om i pakke! så slutt å grin, skaff en jobb



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå