Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norwegian: Mer moro!
#36306 26/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Før jul hadde Norwegian tilbud på billetter fra Oslo til Grenoble. Jeg (og totalt 15 andre) gikk glipp av tilbudet og bestilte til ca dobbel tilnbuspris litt før jul. Rett etter nyttår kom det samme tilbudet tilbake, men denne gang som "nyttårstilbud".

Vi syntes jo dette var litt pussig, og siden vi følte oss snytt for totalt 10.000kr skrev vi til Norwegian og ba om en forklaring. Svaret deres var at de "baserte seg på tilbud og etterspørsel". Etter en ny henvendelse fra oss - og en purring på denne - fikk vi vite at "det gjelder å følge med" på tilbudene norwegian.no.

Så her er et tips til alle som skal bestille hos Norwegian: Husk at prisene går opp og ned uten forvarsel.

Og ikke minst: Det gjelder å følge med!

More than words
OP Offline
More than words

Kom det som en stor overraskelse at priser går opp og ned - det kalles tilbud og er ganske vanlig. At prisen svinger avhengig av tilbud og etterspørsel, og at de går opp og ned uten forvarsel burde heller ikke komme som en bombe...

Slik er det bare...

Hva er poenget ditt?
More than words
OP Offline
More than words

At det er dårlig gjort av Norwegian å ha flere tilbud?

Om jeg kjøper et par ski på tilbud og de blir ytterligere nedsatt etterpå, har jeg da klagegrunn?

More than words
OP Offline
More than words

Poenget var vel at tilbudet kom og gikk etter som Norwegian ville? Billig, dyrt, billig, ...

More than words
OP Offline
More than words

opplevde vi. Jeg bestillte 8 billetter i slutten av november. Pr, billett betalte vi 1660,- Når det så ble etterbestillt 1 billett senere hadde prisen sunket til ca. 1200.Normalt opererer jo diise lavprisselskapene med først til mølla prinsippet, dvs. de billigste billettene selges først, men tydeligvis ikke her.Uansett, selv med tillegg på skifrakt på 300,- er prisen OK, Dette gir større tilbud og lavere priser. Dessuten var uken i V.T den beste noensinne.......

More than words
OP Offline
More than words

Registrerte på nyheten i går at forbrukerombudet har sett seg lei på denne typen markedsføring. Fra 15 mars må visst flyselskapene opplyse hvor mange billetter som blir lagt ut til tilbudspris etc. da er det vel kanskje håp, eller???

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har enda tilgode å høre eller se hvem som har fått tak i billetter til den prisen de annonserer med,, men som Billabong skriver ser det ut som forbrukerrådet prøver å rydde opp. Uannsett Norwegian er blitt et godt og billig alternativ til Sas/ Braathens.

More than words
OP Offline
More than words

"Så her er et tips til alle som skal bestille hos Norwegian: Husk at prisene går opp og ned uten forvarsel"

Hallo?? ja, selvsagt gjør prisene det din dust! Forresten... det gjelder å fylle med!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå