Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
når skruene går for dypt
#35995 28/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg fikk montert et par ski der de selvsagt klarte å skru skruene for langt ned slikat de tyter ut i sålen. Vell, buler ut i allefall. Linkenskruene er som kjent for lange.

Har jeg klagerett på dette og evt hva gjør de med skiene? Reparer dem? får jeg nye? noen erfaringer?

More than words
OP Offline
More than words

jeg har ikke klaget på dette selv men det er jo helt fantastisk at det er mulig, reis tilbake og be om nye ski. Har slev linken og dette er ikke noe problem, det er ingen buler på sålen, hvilken butikk er dette? det er best og advare andre slik at vi slipper dette.

More than words
OP Offline
More than words

jeg ville krevd nye ski av de, dem har jo fucket ski dine. hvor vanskelig er det liksom å feste noen bindinger

More than words
OP Offline
More than words

krev nye ski med en gang... Det koster en formue og fikse stålkanter..Hvor var dette???

More than words
OP Offline
More than words

For å forsvare de som skrudde bindingene litt...det er fort gjort å skru skruene forlangt, spes me linken siden deres skruer er for lange og butte istedenfor spisse som ALLE andre skruer og mangen ski nå blir tynnere og tynner (linken kommer me kortere skruer neste år!!). Men det rette fra butikken sin side er å gje nye ski, det gjore vi i butikken eg jobber i når det skjedde en gang. Det er ingenting annet å gjør en å innrømme feilen å rette på den fra butikken sin side!!!

More than words
OP Offline
More than words

du skrue ikje igjennom stålkantene hvis du skrue for langt igjennom ski!!!! Hvor tror du skruene går?? på tvers av skien og ut te kantene??

More than words
OP Offline
More than words

Dette får de som monterte fikse, hvis ikke så skru ut skruene, fil de ned litt eller sett i litt kortere skruer. Om det bare buler litt i sålen er skia like fin etter at nye skruer er på plass. "Det er ingen grunn til å kreve nye ski.

Hehe.. langt mer interessant..
More than words
OP Offline
More than words

Hvilken butikk var dette?

Du har selvfølgelig krav på å få fikset skia.

More than words
OP Offline
More than words

Dette er jo seffern ikke som det skal være, men casen er at en del ski, spesielt de feite, har blitt ganske tynne etterhvert. Dette skaper problemer for montørene før det oppdages hvis man er litt kjapp, og linken burde også tatt affære på dette tidligere. Problemet er at bulene fort kan bli permanente, men ta med skia til butikken hvor de er kjøpt og la dem ordne opp i det. Dette kan skje selv de beste, og butikken vil ta ansvar for å fixe det. Hadde selv problemet da jeg monterte mine egen B3, og ble irritert på Linken for manglende info... lykke til

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjøpte ikke skiene i butikken. Bare binding. Vil ikke nevne hvilken butikk det er for jeg synes det er en svært god butikk og vil ikke henge dem ut. Dette kan lett skje siden skruene som sagt er for lange. Skal stikke ned og høre med dem nå.

Det kjiipe er jo at jeg må levere dem inn så tidlig i sessongen.

Jeg kommer tilbake med mer info etter butikkbesøket...

More than words
OP Offline
More than words

Det tar jo kansje 10min å fikse det, så det behøver vel ikke ta verdifull tid "så tidlig" i sessongen.

More than words
OP Offline
More than words

Hei, dette kan skje likså godt ved montering av Cobra eller annen binding. det samme skjedde da jeg fikk montert cobra på et par K2 She"s Piste. Går en til de fleste sider på nettet med monteringsråd så nevnes dette så alle butikker burde vite dette!!

men det endte godt...
More than words
OP Offline
More than words

sitter her som en lykkelig mann...

Det var et par 1080 (de gamle gule/svarte) som ble montert feil med for lange skruer.

Nå venter jeg på et Rossignol Scratch i retur... hehe... helt greit det!Fritidsport er en bra butikk!!!

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå