|
 Meniskskade....
|
More than words
|
OP
More than words
Har akkurat avsluttet årets alpemoro 2 1/2 uke før tida pga nærkontakt m østeriksk grunnfjell og er en smule mugen. Eksperten i St. Anton mente det var en mindre oppriving av bakre del av menisken. Han mente oxo at jeg skulle kunne være i lett trening etter et par dager og på ski i løpet av 3-4 uker. Vel tilbake hos det norske helsevesenet med et lass m medbrakt røntgen- og MRbilder blir men møtt med Hæ? og Tja? og Ha?Hvis d er noen som er medisinsk kyndige eller har erfaringer så skulle jeg gjerne likt å vite om jeg kan satse på at sesongen er spolert, eller om jeg kan være på ski igjen om en mnd, forutsatt at Helsenorge får ut fingeren og sørger for operasjon.
|
|
|
 privat
|
More than words
|
OP
More than words
Det koster litt penger, men kom deg inn i det private helsevesenet..f.eks NIMI på ullevål.. De vet hva de driver med og er svært effektive..Høres ut som om ting må bli gjordt!!!lykke til..
|
|
|
 Knebeskyttere?
|
More than words
|
OP
More than words
Synd med skaden.Bare litt nyskjerrig; brukte du knebeskyttere?
|
|
|
 Knebeskyttere
|
More than words
|
OP
More than words
....beskytter deg ikke mot meniskskader. Operasjon er heller ikke alltid veien å gå. Få en fysio eller kiropraktor til å sjekke stabiliteten i kneet. Er den bra, og dersom kneet ikke låser seg i kjipe posisjoner regner jeg med at du kan kjøre mer ski i vinter. Smerter må du regne med, men du er vel en mann?
|
|
|
 Nei...
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 Menisk
|
More than words
|
OP
More than words
Brukte ikke knebeskyttere....vet ikke om d hadde berga kneet. Fristes av d private...er ikke veldig fornød m oppfølginga fra d offentlige så langt.Spesialisten i St. Anton sa at jeg gjerne kunne stå på ski, men da garanterte han ikke at jeg kunne gå som 30-åring, og det er ikke lenge til...
|
|
|
|
|
|
 Meniskproblem
|
More than words
|
OP
More than words
Bor du i Mustasjby området anbefaler jeg at du prøver å komme deg inn på Rosenborgklinikken. Har desverre måtte bruke de en del ganger, 4 av 8 menisk opperasjoner har jeg gjort der. Men det er verdt pengene å gå privat. Liten eller ingen kø + de beste folka i landet.Trening med skadet menisk kan, slik jeg har forstått det, føre til skader på brusken. Som igjen gir slitasjegikt. Slitasjegikten kommer nok før eller senere, men du framprovoserer den vist med skadet menisk. Lykke til!
|
|
|
 Privatklinikk
|
More than words
|
OP
More than words
Hei. jeg har operert menisken to ganger.Smart og oppsøke en privatklinikk, de vet som oftest hva de snakker om. be om en mr-undersøkelse i og forklar situsjonen at du vil raskt tilbake på ski.å kjøre på ski med en meniskskade er som regel ikke lurt hvis den er irritert. om de velger å gjøre et inngrep mister du uansett en del musklatur og det krever en del opptrening for å få bra resultat.om kirurgen "syr" menisken kan det ta lenger tid å komme tilbake, men hvis det bare blir skrapt bort løse deler av menisken vil du sannsynligvis stå på ski igjen om ikke så altfor lenge, men om skaden ikke er altfor stor slipper du kanskje å operere:)
|
|
|
 Takker...
|
More than words
|
OP
More than words
..til alle med omtanke og medfølelse....Tror det blir fjerning av de skadede delene, så forhåpentligvis er rekonvalesenstiden relativt kort. Får trøste meg med at det sikkert blir nye muligheter, men lukter at knebeskyttere inngår i "ski-GRU"en" neste gang...om ikke annet så kan jeg jo tro at jeg ville berga kneet. P.s. Noen som vet ca. pris for operasjon hos privatklinikk?
|
|
|
 Kr.....?...:
|
More than words
|
OP
More than words
Volvat medisinske. Garantert fornøyd. Kanskje ikke uten grunn at Lasse var der i forrige uke. Spesialistene der er spesialistenes spesialister. Har operert både venstre og høyre for meniskskade. Omtrent 10000,- pr. ben. Dette er noen (minst 5) år siden, men gir en pekepinn. Har ingen - ingen meniskproblemer nå.
|
|
|
 Volvat
|
More than words
|
OP
More than words
Volvat har også avtaler på visse inngrep med det offentlige. Vet ikke om det gjelder meniskskader. Hadde en kompis som opererte ankel der med henvisning fra sin fast lege. Det offentlige dekket alt, inkl reise og opphold. Vel verdt å sjekke ut...
|
|
|
 Fiks det privat.
|
More than words
|
OP
More than words
Stikk innom din nærmeste privatklinikk som foretar Ortopedi, det gjorde jeg forleden. Fikk avtalt arthroscopisk inngrep (kikkhull kirurgi) uka etter, fikk renska opp i kneet og gikk ut derifra etter en time! Et par dager med hvile var nokk før jeg var tilbake på skia. Kneet må trenes opp igjen, så det er lurt å bruke skinne. Det beste var at jeg fikk utgiftene dekt på reise forsikringen.
|
|
|
|
|
|