Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
hvilke tele bindinger??
#35635 02/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg skal kjøpe nye bindinger og lurer på om noen har noe forslag til hva som er bra.. Skal også ha nye sko, og regner med at det enten blir Crispi cxp eller cxa.. Så da burde de passe godt til skoene.Har tenkt på rottefella r8...

For å avslutte..
More than words
OP Offline
More than words

Kjøp Linken!Egentlig ikke så mye å diskutere dette. Den bindingen er bra!

More than words
OP Offline
More than words

Linken er bra, men som det er påpekt inne på dette forumet mange ganger; de passer sørgelig dårlig overens med Crispi:(

Sats på Scarpa med Linken, dette er ikke Linken sin feil, men derimot Crispi som har en merkelig helkonstruksjon...

More than words
OP Offline
More than words

Linken har fortsatt problemer med barnesykdommer.. De har fortsatt problem med at bindingene brekker..

More than words
OP Offline
More than words

De er helt supre. Du kommer ikke til å angre

More than words
OP Offline
More than words

Anti-is platene på r8-en e helt sinnsykt bra! De e nesten grunn nok til å kjøpe de bindingene! Men dem e veldig stabile og gir ikkje etter for harde belastninger! VIKTIG!

Ikkje uten grunn f.eks Asbjørn Eggebø Næss å gutta kjøre Cobra [!]

er d mer å svare på da?
More than words
OP Offline
More than words

linken sies av veeeldi mange å være sinnsykt god, men cobra r8 er jo den beste til rottefella da, å d er jo litt greit å være litt norsk :P

More than words
OP Offline
More than words

...Kun til opplysning ; Linken er også norsk ... Narvik har da ikke blitt solgt ?

More than words
OP Offline
More than words

Sjekk tråder på Telemarktips.com Da kan du lese til øyet er stort og vått - og all snøen har blitt minner fra vinteren som var......

More than words
OP Offline
More than words

Alle svar, trur jeg kjøper meg r8 . noen formeninger om hvor høye klosser man burde ha?

More than words
OP Offline
More than words

Man trenger jo egentlig ikke klosser hvis man skal stå i løssnø da. I bakke derimot. Men hvor ofte er det pudder? Jess. Derfor er vel 2 cm å anbefale til utenforbakkebruk. Trur eg.

Linker har ikke barnesykdommer lengre!!
More than words
OP Offline
More than words

Ingen av årets bindinger har knekt...

More than words
OP Offline
More than words

Problemet med crispi og linken gjelder hovedsaklig CXR i str 27,5 og oppover, og da primært pga at tådelen på skoen er så lang og stiv at denne presser mot bindingsstaget bak tåboksen og slår denne ned og av ved slag. Skal du velge CXP eller A er det ikke noen big deal. Ellers burde du jo se på Bomber Bishop, definitivt den mest solide telebindingen på markedet med en rekke kule finnesser for å flytte bindingen på skia og å øke/ senke trykket i tåboksen ved å flytte frontbøylen fram eller tilbake. I tillegg kan du montere baseplater på forskjellige ski og bruke samme bindingen på alle skia dine...

Platebindinger er fremtiden.

More than words
OP Offline
More than words

det er mulig du har rett og at den nyeste modellen av linken ikke brekker. Men da bør man være sikker på å kjøpe nyeste modell for den gamle mod var jo skikkelig dårlig! 20mm plater er å anbefale dersom du både kjører offpiste og piste..

More than words
OP Offline
More than words

Synd du velger r8... sikkert god den, men må si jeg er jævlig gla jeg slipper å ha disse kabelstagene hengende å slenge rundt hele tiden etter at jeg satset på linken. (gjelder når skiene håndteres, ikke kjøres selvfølgelig..) Dessuten, enkelt innsteg er en annen fordel med linken... Men helt klart, kabelbinding er BEST på fjellski...

More than words
OP Offline
More than words

jeg har alltid sverget til G3..rå bra, men så var det noen som fikk meg til å putte linken på pudderplankene, men etter en stund så har skinna (på begge bindingene) som går under skoen blitt helt vridd?? er noe skikkelig dritt å kjøre på, siden den "glipper" når jeg tråkker ned skoen...Er det noen andre som har hatt dette problemet..????

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå