Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Militæret
#35089 09/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Er det bare jeg som reagerer på den digre reklamen til militæret her på FF-sidene?

Er redaksjonen egentlig klar over at de tar et klart ideologisk standpunkt ved å reklamere for militæret i disse tider? Med en regjering som sender norske soldater til Irak og Afghanistan med uklare eller i værstefall hemmelige retningslinjer, synes redaksjonen bør ha en relativt god grunn for å publisere denne typen reklame.

More than words
OP Offline
More than words

de tok vel et politisk standpunkt ved å trykke en artikkel om padling i kashmir i det nyeste nummeret også da? heia pakistan, eller heia india?

dette blir for dumt. hvor politisk korrekte brødskiver spiser til lunsj i fjellet? er du sikker på at gummien i sykkeldekkene dine ikke kommer fra en gummiplantasje som driver med barnearbeid? er plasten i skistøvlene dine miljøvennlig?

selvfølgelig er innlegget ditt bare tull, og jeg gremmes over at jeg i det hele tatt gadd å skrive et svar...

More than words
OP Offline
More than words

synes jeg det er god nok grunn til å trykke den annonsen at den gir klingende mynt i kassa!

More than words
OP Offline
More than words

....du er så uvitende at jeg blir helt slapp.

Ikke drit deg ut da!
More than words
OP Offline
More than words

HeiTror du at du vet du hva du snakker om nå!? Det er ingen i Frosvaret som sender ut soldater uten å gi dem best mulig info om hva som venter dem og om mulige situasjoner. At Norge skal stille med soldater i Irak og Afganistan er et politisk valg, og gutta som er med på det har skrevet under på en kontrakt hvor de sier seg enig i å være med.

More than words
OP Offline
More than words

Ikkje alle er totalt uenig i å sende norske soldatar ut på fredsoperasjonar. det er muleg at du ikkje er for norsk internasjonal deltakelse, men ein god del av oss er det, om kanskje ikkje heilt enige om kor stor eller kva type styrkar vi skal stille med. eg blir lettare provosert av alle som tar det som sjølfølge at deira politiske meiningar er politisk korrekte og at alle er einige i dette

En litt annen vei inn..
More than words
OP Offline
More than words

Som i all annen reklamevirksomhet må den som tar betalt for reklamen vurdere inntektssiden iforhold til eventuelle effekter på image. Det slår meg at imaget til fri flyt, som ellers står for individuell frihet, lek og livsutfoldelse i fri natur, velger å la navnet benyttes av den institusjonen i Norge som er mest avhengig av et strengt hierarki, og hvor individet betyr ingenting iforhold til systemet. Slår det ingen at dette er en ganske så stor kollisjon av verdier?

More than words
OP Offline
More than words

babbelibabbelibabbeli! Heia militæret med rompa i været!

More than words
OP Offline
More than words

individuell frihet...bla bla blahierarki... bla bla blapolitisk berettigelse.... bla bla blasutre sutre sutre.....Ansatte uten sjef?system uten struktur?bedrift uten målstyring?rekruttering uten reklame?frivillighet basert på uvitenhet?er svaret ja, kan jeg si meg enig.har du i det hele tatt hatt noen tanker om spørsmålene før du ytrer din mening?

More than words
OP Offline
More than words

Neida, ingen sender norske soldater til Irak eller Afghanistan uten å gi DEM god info. Stortinget er det derimot tydeligvis ikke så nøye med...

Poenget mitt er uansett at jeg synes det er trist dersom Fri Flyt velger annonsører kun etter lommeboka, og at militæret er noe man bør tenke seg om to ganger før man reklamerer for.

Fokus på det positive
More than words
OP Offline
More than words

Alle veiene forsvaret har laget til foten av diverse fjell, til alle fjelltoppene, Seaking"en, div redningsaksjoner for uheldige fjellfolk, hytter som er satt opp, skred kart, BV"er, leo"en som rydder skog, norges beste "recco" utrustning, indre-troms... Og forresten, har du sett fjellene i Afganistan og Kirgis?

Forsvaret byr på endel gode ting óg!

...så med andre ord
More than words
OP Offline
More than words

...så bør man også tenke seg om før man reklamerer for enhver etat forankret i stat og grunnlov?Skjerp deg, å avtjene verneplikt og/eller verve seg til tjeneste i forsvaret er ikke det samme som å joine "the dark side".At stortinget ikke blir informert om ALT er heller et demokratisk sunnhetstegn enn et symtom på skummelt hemmelighetskremmeri.Slik jeg ser det holder det at de ansatte det måtte angå, samt i dette tilfellet forsvarskommiteen er informert om den enkelte operasjons ROE.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg er også skeptisk til at Forsvaret reklamerer sprer reklame rundt om kring. Det er ikke bare uproblematisk. Vet bla at sivilarbeiderenes tillitsmannsapperat hadde problemer med å få sendt en reklamefilm på Tv-Norge i julen. Det ble kalt ulovelig osv.

Det er jo også et paradoks at enkelte i redaksjonen av Fri Flyt er eks- sivilarbeidere. Bla redaktøren tråkket i de gangene jeg tråkker i nå. Syntes de burde holde seg for god til å overlate seg selv til markedskreftene på den måten. Sikkert nok av andre som kunne tenke seg å reklamere der.

More than words
OP Offline
More than words

Like bra som hobbyanarkister på Roskilde som løper til purken når noen stjeler fra dem...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg synes dere skal kommentere denne tråden og forsvare reklamen for forsvaret.

De betaler nok fett ja...

ANDERS! SKJERPINGS! Du nektet jo du også! Du har sviktet landets sivilarbeidere... din familie... dine venner...

så med andre ord (2)
More than words
OP Offline
More than words

er det da bedre at man i større utstrekning beholder den gamle tralten med beordring fremfor å rekruttere frivillige? De soldatene jeg kjenner som er negativt innstilt til tjenesten sier først og fremst at det burde ha vært større grad av frivillighet.Rekruttering vha. reklame, eller fortsatt utstrakt bruk av beordring?Reklame/rekruttering - frivillighet.Ikke rekruttere/reklame - tvang.Hva mener dere er best?TENK, TRYKK, TAL! kjøtthuer...

More than words
OP Offline
More than words

Mt. Snow setter fingeren på et par klart problematiske punkter ved det norske militærets engasjement i Irak:

For det første kjente Forsvarskommiteen IKKE til den norske styrkens ROE da det blei vedtatt å sende soldater til Irak. Pr. 28. januar nekta utenriksministeren fortsatt å kommentere ROE i Stortinget.

For det andre er det ganske artig at Mt. Snow nevner grunnloven. Det pågår nemlig en ganske interessant debatt om hvorvidt norske styrker i Irak under britisk kommando er i strid med grunnlovens bestemmelser om at norske soldater ikke skal settes under utenlandsk kommando.

Jeg vil imidlertid ikke dvele lenger ved dette, men ta for meg et annet interessant poeng som Sivilarbeider nevner: Hverken Siviltjenesteadministrasjonene eller Tillitsmannsapparatet for Sivile Tjenestepliktige har lov til å reklamere for siviltjeneste. Det vil si at militæret i praksis har monopol på reklame som virkemiddel i debatten om verneplikt. Dette er en ganske stor skeivhet, og en tvilsom innsnevring av ytringsfriheten, som Fri Flyt gjennom sin publisering av militærets reklame er med på å støtte.

Uansett hva man måtte mene om norsk militært engasjement utafor landets grenser, vil jeg påstå at det er ganske tvilsomt av fri flyt å bidra til å opprettholde denne informasjons- og propagandamessige ubalansen mellom tilhengerne av henholdsvis militær og sivil verneplikt.

More than words
OP Offline
More than words

Mange gode krigere som liker aa staa paa ski! Vi i Afghanistan gleder oss til aa komme hjem til masse sno, frisk luft og ski! Fjellene her er sinnsyke, men ikke like trygge aa ferdes i!

Ensidig reklame, eller ikke???
More than words
OP Offline
More than words

Vil bare kommentere at hvis Menig Holm hadde lest reklamen som han så instendig misliker, kanskje hadde lagt merke til at det IKKE er reklame for verneplikt, men utdanning i forsvaret, som i sin helhet er FRIVILLIG! Hva er galt med å gjøre norsk ungdom oppmerksom på hvilke muligheter de har til gratis og frivillig utdanning?Husk at mennesker er forskjellige...

More than words
OP Offline
More than words

tror du har misforstått hva Holm mente...

TIL ALLE ANDRE:Vell, siden det er forbudt å reklamere for siviltjeneste, så får vi gjøre det her da, siden Fri Flyt er så likegyldig...

TIL ALLE UNGE MENNESKER:NEKT MILLITÆRET!!! SØK SIVILTJENESTE

Fordeler:- bedre økonomi- relevant arbeidserfaring- rabbatt på tog og buss uten uniform (90%)- du trenger bare skrive under et papir for å få det- mest sannsynlig slipper du hele greia- du kan drikke masse øl nesten når du vil- ingen befal som surmuler over deg- +++ masse fordeler

homser og kvinnfolk
More than words
OP Offline
More than words

Uten forsvaret og nato hadde russerne invadert norge som de gjorde med alle andre land de hadde stryker i etter 2.verdenskrig. Da hadde vi også vært et lutfattig x-kommunist land på vei inn i eu. Det er så jævlig tett å klage på militæret. Er du imot det, vær tøff nok til å nekt å ta konsekvensen. Hobby raddis vegiterianere meg i ræva. Det som er viktig er at friflyt for penger til å drive et bra blad, og bruker forsvaret av budsjettet sitt til å annonsere her går ihvertfall ikke pengene til kuler.

slutt på sakeligheten.....
More than words
OP Offline
More than words

greit. tidl. sivilarbeider: slutt å kommentere militær tjeneste, da du er tidl. sivilarbeider. Jeg kommenterer ikke innholdet i siviltjenesten, for jeg er ikke tidl. sivilarbeider. Vet du hva holm mener? Hvordan vet du at andre har misforstått (din påståelige idiot!).Innledningsvis: Reaksjonen kom på annonsen for befalsutdanning, som er frivillig. At siviltjenesten ikke får reklamere var ikke nevnt med ett eneste ord, hva har man da misforstått?At Forsvarskomiteen ikke klarer å holde seg oppdatert over ROE til styrkene de har vært med på å sende ut er strengt talt deres problem, ikke forsvarets. At forsvarskomiteen ikke FORSTÅR hva ROE innebærer når de først spør (på oppfordring fra hysteriske journalister) er også strengt talt også deres problem. At det norske bidraget av praktiske og sikkerhetsmessige grunner er underlagt britisk kommando (men norsk kontroll) er neppe grunnlovstridig, spesielt ikke så lenge lokal sjef i samråd med FOHK har vetorett.hysteriske kvinnfolk

Sivil/Militær-tjeneste-debatt ?? Hææærliig...
More than words
OP Offline
More than words

JLo har fått ny type ifølge noen nettsider. Og du (og jeg) er tilbake på FF"s forum, Snøfjell. Hmmmmm. Bedre lykke til oss neste gang. Natoplank og JLo ruuuuler....

More than words
OP Offline
More than words

mine planker har nylig blitt forsynt med 12 lag polar.send melding eller ring neste gang, så kan vi ta en liten intim bukake på Jennifer...

over til en annen ting...
More than words
OP Offline
More than words

hvor bør man prøve å komme i førstegangstjenesten får å ha best mulig ski-muligheter?...

anbefalt sted for førstegangstjeneste
More than words
OP Offline
More than words

Anbefaler Setermoen viss du vil stå på ski. Mange fine fjell for toppturer i området (kan nevne Istinden + Ikke langt til Lyngen). Et lite anlegg rett over elva med bra offpiste muligheter. + kort vei til Narvik og Riksgrensen.Ikke er det langt til Tromsø hvor det er meget bra uteliv.Er man litt på hugget kan man også få arrangert turer med beltevogner og slikt på fjell i skytefeltet og omegn. Ikke heliskiing, men du slipper å labbe oppover. Dette vet sikkert befalet litt om skulle du evt. havne på Setermoen.

JEG STØTTER REKLAME FOR FORSVARETS UTDANNING, DEN ER LIKESTILT MED ALL ANNEN UTDANNING!!!

More than words
OP Offline
More than words

Det er jo i praksis frivillig å velge siviltjeneste også...

Fort gjort... bare et lite papir...

More than words
OP Offline
More than words

At hvis Magnus Holm er så imot at FriFlyt reklamerer for utdanning i forsvaret, på grunn av at forsvaret er så "ræva på noen områder" så synes jeg Magnus Holm burde ta utdanning i Forsvaret og snu på dette!Det tar deg to år å bli offiser, 2 år på krigskole til da, så kan du begynne og gjøre noe. To år til på Krigskole 2, og du kan sitte med pennen som styrer mye av det som skjer. og da, etter ti - tyve år, så er du kanskje Forsvars-sjef!Klag heller på Devold, det er hun som ikke skjønner dritt!

Militæret (dreping) er ikke bra
More than words
OP Offline
More than words

Jeg tok opp det samme temaet, lurer på om det ble sensurert, for jeg fant ikke innlegget igjen.

les igjennom denne siden og se at militæret er feil, og all reklame for det er en vederstyggelighet:

http://www.stud.ntnu.no/groups/pass/diverse/argumenter.html

Å drepe eller ikke drepe
More than words
OP Offline
More than words

Jeg har vært i militæret, et helt år. Hadde jeg hatt valget nå hadde jeg valgt siviltjeneste. Militæret er et håpløst hierarki hvor ingen har kontroll. Våpen er også verdens og menneskenes store fiende. Bare se på dagens nyheter og se hva våpen gjør med unge menneskers sinn. De tror de blir helter og skyter uskyldige dyr fordi de trenger et "kick" og har for mange kuler i magasinet. Skammer meg over en gang å vært en del av en organisasjon som har sett gjennom fingrene denne dyreplagingen som har foregått gjennom flere år blant soldater i utenlandstjeneste. Vet at disse soldatene liksom bare skulle hjelpe til med utryddingen av villhunder med rabies, men dette utføres ikke med MP5 hvor dyr ikke dør etter første skuddet ! Har vondt i magen etter ha sett denne filmen, og kommer ikke til å få de bildene ut av hodet med det første.

More than words
OP Offline
More than words

Nå generaliserer du vel litt mye her. Den hunde-skytingen er jo ikke representativ for alle i utenlandstjeneste. Er noen råtne epler i enhver sammenheng. Og hvordan vet du at dette har pågått med alles viten i mange år?

Hierarki uten system. Kanskje ditt tjenestested var det, ikke mitt. Uansett, det kan skyldes mange faktorer. Ikke genereliser så jævlig,

More than words
OP Offline
More than words

Dette var interessant! Jeg er inne til førstegangstjeneste på Setermoen, og ser både positive og negative sider ved militæret. Mye kunne vært gjort annerledes, ingen tvil om det. Men så fælt som det beskrives på "Antimilitærsiden" er det ikke.

Noen positive sider er f.eks at man får mange nye venner, lærer seg å samarbeide med forskjellige typer mennesker, mange blir i bedre form, man får gratis mat og seng og i tillegg er det på Setermoen strålende ski og snowboardmuligheter! Yesss!

Som velferdsassistent slipper jeg dessuten unna det værste av krig og kulde, og alle befal er ikke drittsekker.

Jeg trives i militæret, men er fullstendig imot krig og vold som løsning på problemer. Hierarki, hemmeligheter og helvetesuker er ikke en del av min hverdag, og når det gjelder reklamen for utdanning i forsvaret er vel det en reklame på lik linje med andre utdanningsreklamer!?

Hippiheya! Make love not war!

More than words
OP Offline
More than words

Vell, unge mann. velferdsassistent er vell det nærmeste du kommer siviltjeneste i millitæret. Så du har dårlige kort på hånden for å forsvare forsvaret.

Men føler du deg ikke som i fengsel? Innelåst? Du kan ikke gå hvor du vil? Befal passer på, det er gjerder rundt leiren, du havner i kakebu om du motsier befalet, kollektiv straff, folk som er psykisk ustabile og som aldri skulle vært der, folk som gjør mest mulig for å gjøre minst mulig men samtidig får det til å se ut som de gjør mest mulig.

Utrolig system spør du meg.

Jeg kan ikke si verdens konflikter løses uten millitæret, men jeg sier JA til proffesjonelt forsvar og NEI til verneplikt.

Sykt å tvinge mennesker til å lære å drepe (de kaller det forsvar...). Jeg mener verneplikten strider mot menneskerettighetene. Og at siviltjeneste er et så tabubelagt område er en stor skam for menneskeheten!!!

La nå dem som vil og er skikket til det, gå inn i krigen... litt uheldig å ha folk som helst ikke vil være der i front...

Til tidl sivilarbeider...
More than words
OP Offline
More than words

1. Å føle seg innelåst og innesperret er kanskje noe de fleste har godt av å oppleve. Det kan synes sært å innrette seg etter militære regler i starten, men når de fleste ser tilbake så ser de at det er den eneste måten man kan holde kontroll på de store mengdene folk. Hvordan tror du et militært oppdrag ville blitt løst hvis en tropp bestod kun av sære individualister som bare gjorde ting på sin måte? Neppe særlig bra!

2. Jeg har vært gjennom normal verneplikt og jeg har aldri lært hvordan man skal drepe. Ingen av mine kamerater har heller noensinne blitt lært opp til å drepe. Man blir opplært i våpenbruk, men jeg kjenner ikke til at man i førstegangstjenesten har blitt lært hvordan drepe fienden best. Det er faktisk noe som heter at en såret fiende er langt bedre enn en død...

3. Reklamen man finner for forsvaret "overalt" er for de som ønsker å delta i et profesjonelt forsvar som yrkesmilitære. Forsvaret annnonserer meg bekjent ikke for å få folk til å møte opp til førstegangstjeneste, og således er det heller ingen grunn til å reklamere for siviltjeneste.

4. Jeg er helt enig med deg at man skal la de som vil gå i krigen gå i krigen, og det er jo det forsvaret annonserer etter også.

5. At det er uheldig å ha en mann som ikek ønsker å være på fronten ved fronten sier seg selv, men så skal man da også huske på at når behovet først oppstår for vern av Norge så kan det være at det er ganske mange som ellers har diverse betenkeligheter med å utføre militærtjeneste som faktisk våkner opp...

6. Jeg velger ikke å kalle sivilarbeidere for ryggradsløse unnasluntrere, men jeg vet at mange ser på sivilarbeiderene som en forhatt gruppering, og grunnen til dette finner man nok hos sivilarbeiderene selv er jeg redd...

More than words
OP Offline
More than words

Dette er en tulledebatt.

Det snakkes om grunnloven og menneskerettigheter. Ytringsfrihet er en menneskerettighet, så hvorfor kan ikke forsvaret ytre? Det er betalt reklame, akkurat som solo reklamerer, så hvis du ikke vil kjøpe solo så ikke gjør det. Vil du ikke i militæret så ikke dra dit. Hvis man ikke greier å dimme hvis man har lyst til det er man så dum at man fortjener å være der.

Kristin er det beste som har skjedd forsvaret på lenge. Hun fikser opp og kaster ut gamle generaler som fortsatt tror russland vil invandere og alt dreier seg om myrene i Trøndelag. Her skal det effektiviseres, og det er bra. Forsvaret er en stor ting å forandre på, og det er ikke gjort på entotre. Å skylde på Kristin for litt beltevogn-kasting, litt flybomber her og der og hundeskyting tyder på at man ikke kjenner forsvaret som organisasjon.

Ja det er et hirarki, men det betyr ikke man tar bort handlefriheten til småbefalet (sjt - kap) Problemet er bare at det er så jævlig mange udugelige befal som bare snakker trøndersk, bruker snus, prøver å se tøff ut og tenker like langt som egen nese. DERFOR er det behov for å rekrutere andre typer mennesker en det steriotype norske bonde-rambo, og ledere som faktisk er gode ledere i stede for små mennesker som er elendige ledere, men har fått seg noen vinkler eller stjerner. Hvis man rekruterer fra andre steder enn bondenorge vil man få mer mangfold. Jeg gikk befalsskole for mange herrens år siden og angrer ikke. Jeg blir riktignok litt slapp av at folk sutrer om kule på en nettside som stort sett omhandler ski og store fjell.

Verneplikten er en skam.
More than words
OP Offline
More than words

man er naiv hvis man tror at man ikke blir lært opp til å drepe når man er på skytebanen. Hva i herrens navn å rike tror du at man blir lært opp til? Hvis du kan gi meg et eneste bruksområde, annet en dreping, så fyr løs. Jeg personlig tror ikke det finnes.

grunnen til at denne debatten er høyst på sin plass i dette forumet er at mange ski- og snowboardere er frihetssøkende mennesker. Når man står på en fjelltopp med utallige lines hvor du kan velge på øverste hylle. DET er frihet. Militæret er ikke synonym med frihet. Heller det stikk motsatte. OM man ikke møter til førstegangstjeneste, så blir man satt i fengsel. Det er ikke frihet. Et veldig enkelt, men riktig resonnement.

More than words
OP Offline
More than words

jævla sutreunger å mammadalter,alle har godt av å være i militæret, er inne til førstegangstjeneste nå, å har det supert.. det er så avslappa at dere aner det ikke...tror enkelte av dere har autoritetsproblemer.. men men.. for all del, jobb videre på rema 1000 å lære å stable toalettpapir å surkål på boks, isteden for bli kjent med andre folk fra hele norge, å få nye venner.. lære hvordan det er å bli voksen..man lærer ikke å drepe når man er på en skytebane, man er der for å lære hvordan ett våpen fungerer, å skulle det bli krig, har du bruk for det. man reiser seg ikke opp foran fienden å roper, hei her er jeg, ikke skyt meg.. for d jør dem..idioter!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

1. Ha godt av å være innesperret? Unnskyld meg, men hva?! Jeg, og veldig mange andre, har aldri gjort noe så gale at man fortjener å bli innesperret. Min eneste feil var å bli født i et land med verneplikt.

jeg, en sær individualist? Unnskyld meg for ikke å blindt følge ordre av folk som kan være så lite som ett år eldre enn meg, som har, etter den utredningen som har startet alle forandringene og omveltningene i forsvaret, en befalsutdanning som kunne vært kortet ned til 3 (TRE!!!) ukers utdanning. Killde: forsvarets forum.

2. som jeg skrev i innlegget over, våpen brukes til å drepe eller å true med. Det har intet annet andvendelsesområde, så opplæring i våpenbruk er opplæring i dreping.

3. ytringsfrihet er essensielt i et moderne samfunn, det er jo alle enig i. det det var debatt om her, var om denne reklamen var på sin plass på denne siden.

4. Hvis det blir krig, så må alle menn mellom 18 og 44 ut i krig. Så hvis de annonserer etter:

"Jeg er helt enig med deg at man skal la de som vil gå i krigen gå i krigen, og det er jo det forsvaret annonserer etter også."

og hva som er faktum er da to vidt forskjellige ting.

5. Våkner opp? sier du at pasifister er sovende? Jeg kunne sagt at hvis dommedagen var nærmere så ville alle som ikke trodde på Gud, Allah eller et liv etter døden våkne opp og tro. Det er samme måte å argumentere på, og den tar jeg stor avstand fra.

6. er jeg skyld i at jeg hater meg selv? det er jo det du sier indirekte. Du velger ikke å kalle sivilarbeidere ryggradløse unnasluntrere, så flott for deg da! du er jo tydeligvis en meget reflektert ung mann med gode verdier, ihvertfall på bakrunn av det utsagnet.

More than words
OP Offline
More than words

Det er ikke rart vi har et problem med uegnede soldater til førstegangstjeneste. Her er det jo stort sett bortskjemte, historieløse, late, uengasjerte pingler som er inne. 99% av dere er ikke i stand hverken fysisk eller psykisk til å klare det vi gjorde for 10-15 år siden- jævla bortskjemte pingler! Ta tjeneste ved en av de GAMLE (ikke de nymoderne for pingler9 grensestasjonene mot Russland-dusje utendørs på vinteren etc!! Det ville gjort me reflekterte MANNFOLK av dere små amøber som kun vet hva DERE vil-EGOISTER er det siste vi trenger i et land!

til førstegangstjeneste...
More than words
OP Offline
More than words

argumenteringen din var så bra at jeg legger meg flat. du, viking og AK47 kunne jo lagd dere en egen klubb for reflekterte mennesker. Savner saklighet i innleggene deres.

"man lærer ikke å drepe når man er på en skytebane, man er der for å lære hvordan ett våpen fungerer, å skulle det bli krig, har du bruk for det."

ser du hvordan du motsier deg selv?

og til VIking: du slår meg ikke så veldig reflektert du heller. sakligheten er ikke på topp.

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå