Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hælløftere på Linken
#34404 17/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg skulle til å etter-montere hælløftere på Linken-bindingene mine i går. Men jeg lurer på om det er så smart å skru av den svarte plata for å få montert disse. Vil ikke dette svekke innfestingen av bindingen, er vel ikke så lurt å drive å skru ut og inn igjen skruene.

Sjekk ut www.linken.no
More than words
OP Offline
More than words

Sakset fra hjemmesiden:

When mounting the Heel Lifters, a few tricks may come in handy. Don?t try to screw the Rear Plate on the ski first, and then slide the bails under it. Instead attach the bails to the Rear Plate in the upright position, and then mount the assembled Heel Lifters and the Rear Plate on the ski with the Heel Lifters in this position. Take a look at the photo series "Mounting the Heel Lifters" in the photo gallery for some illustrations.

More than words
OP Offline
More than words

men hvor lurt er det å løsne de skruene. Det er det andre paret med Linken som står på de skia, og jeg frykter at hullene i skiene ikke tåler flere ganger å løsne skruene.

More than words
OP Offline
More than words

Skruene på hælplata blir utsatt for minimalt med belastning, så det skal ikke være noe problem å skru de ut og inn igjen. Fyll gjerne lim i hullet først.

More than words
OP Offline
More than words

fyll etter med litt lim... + at det er nesten ikke noe belastning på bak platene på linken. Så det går bra det.

More than words
OP Offline
More than words

Takk for svar. Da går jeg til innkjøp av lim og setter til verks.... smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå