Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skiflyving
#34215 19/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Kvinner og jenter! Hold dere lang borte fra bratte og store hoppbakker. Altfor farlig for dere!

More than words
OP Offline
More than words

La de få hoppe! Anette og et par tiler mere en gode nok til å fly!

La dem få fly!!!

More than words
OP Offline
More than words

Hvis ikke jentene ikke får lov til å hoppe i skiflyvnings-bakkene blir de som å ta noen skritt tilbake i forhold til likestillingsloven! Sikkert jenter som er mer kompetent til å hoppe skiflyvning enn noen av gutta som gjør de!

More than words
OP Offline
More than words

La nå Anette og de andre få lov til og hoppe, herre gud. du så jo hvor bra de hoppet i kollen. Jentene er gode nok til Vikersund. Let them fly!!

Øystein= Flink kar!
More than words
OP Offline
More than words

BRa øysten! Helt riktig!Driver på med skihopping selv og det er flere av de som får være prøvehoppere der som Anette hopper bedre en!!

sitter med skadet fot nå så jeg går glipp av min første mulighet til å hoppe der,men jeg får ta det neste gang! Gledet meg til å fly der lenge nå og når jeg fikk tilbudet skadet jeg meg! Kipern!!

Men for al del! La anette og noen av de andre beste Damene få hoppe!!

Er vel på tide å innse..
More than words
OP Offline
More than words

at vitsen med en prøve hopper er å teste farten. Når jenter, grunnet deres manglende dyktighet trenger MYE MYE større fart enn gutta til å komme over kulen blir vel hele poenget egentlig borte.Men at Anette og co kan få hoppe på eget ansvar i andre sammenhenger bør være selvsagt.

hør p meg roger :D
More than words
OP Offline
More than words

Skjønner at dere ikke kan så mye om dette her.... Første dagen med hopping i Vikersund er Onsdag tror jeg....Da får 25 prøve hoppere sette utfor... 15 de femten beste får hoppe videre torsdag til Søndag.....

Spør du meg er det ikke noe problem å da slippe ut de beste jentene også på onsdag.for da kjører de så å si fri fart for å få kjørt i gang bakken....det sitter hele tiden fis folk å passer på vind forhold og alt det som hører med så ingen slipper ut på dårlige forhold!

Det er veldig trygt å hoppe skiflygning om dagen!

More than words
OP Offline
More than words

Har du noen gang sett en prøvehopper komme over kulen? De suger jo kuk i forhold til de som er med i konkurransen.... Tror ikke prøvehopperne gir så mye info angående fart...., men de kjører opp sporet og det er viktig!

More than words
OP Offline
More than words

Har du noen gang vært på en trening i Skiflygning hvor bare prøve hopperne hopper?

Der hopper de ikke så mye kortere en det som skjer i konkuransen med samme fart....

Grunnen til mye kort hopping i Konkuransene er for de at da har prøve hopperne vært klare siden tidlig om morgenen og når du har sitti på ræva et par timer for å hoppe........bare vente og ikke vist når du skalhoppe ja da er det ikke lett å gjøre et bra hopp! Du er ikke sykisk klar i hodet,kroppen er ikke varm og forberedt på det...så her er det mange faktorer som spiller inn!

More than words
OP Offline
More than words

Herr Yggeseth, hva er vel bedre enn å se flyende pupper og det som bedre er?!

(Bortsett fra at jentehopperne har trent bort alt som er)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå