Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hodelykt
#33960 24/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Eg vil kjøre pudder, men vil ikkje dele den med andre... derfor må eg kjøre i skogen i mørket.

Ka hodelykt er bra? Har egentlig ikkje lyst på sånn dritstor parabolantenne på hjelmen. Må tåle litt nærkontakt med busker og trær.

More than words
OP Offline
More than words

Brukar Silva M1 til toppturar etter mørkets frambrudd. Den har oppladbare batteri, 1 stk. 4W halogenpære og 3 stk. lysdiodar. Brenntid med lysdiodar er ca 100 timar, med halogenpære ca. 105 minuttar. Lysdiodane gjev godt nok lys til å gå opp og med halogenpæra har ein bra sikt til nedkjøring. Den har batteripakken festa til reimane, men det skal berre lett modefisering til slik at ein kan putta batteria i innerlomma og dermed få betre batterikapasitet i kulde. Reimane er og så lange at det går fint å festa lykta på hjelmen. Sjekk silva.se. Trur eg betalte vel 900,- for den. Vel vert pengane etter mi meining.

More than words
OP Offline
More than words

har petzl hodelykt, den kan også lyse flere døgn i strekk...det er spesiall batteri som er i den.....den lyser ikke så langt, men den lyser bredt....du har kanskje sett de lyktene de brukte i 71 gr. nord, det er slike.Jeg syns de er kjempe gode, og ikke er de store, de er ikke i veien.Du må opp i noen hundre kroner....300? kanskje...

Ekstra dimensjon i kveldskjøringen...
More than words
OP Offline
More than words

Jeg er også stor fan av å kjøre med hodelykt på kveldsåpne dager! Mange gode minner fra Eikedalen...Bruker Petzl Arctic, som har batteri i en veske innenfor jakka (= lenger levetid pga. høyere temperatur). Fungerer bra, selv om orienteringslykter er å anbefale (dog er de dritdyre)...Lykke til!

nightvisiongoggels
More than words
OP Offline
More than words

da jeg var i militæret på setermoen tyvlånte jeg en lysforsterkningsbrille for å prøve litt offpist i steinlia om kvelden. Det var litt rart å kjøre med tanke på dybdesyn, men det funket faktisk. Anbefaler riktignok ikke å kjøpe lysforsterkningsbriller for de koster like mye som en tre månders skiferie i alpene.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå