Alpinbriller til kveldskjøring
|
More than words
|
OP
More than words
Noen som vet om man kan kjøpe alpinbriller som egner seg til kveldskjøring, dvs. uten fargaglass som stenger ute lyset...
|
|
|
 Billig og greit tips
|
More than words
|
OP
More than words
til idioter som vil se kul ut på kveldskjøringa!Kjøp et par vanlige skigoogles til 199kr, og slå ut glassene!
|
|
|
 Jepps!
|
More than words
|
OP
More than words
Hvordan gogels har du fra før av?når man kjøper seg gogels bør man tenke over hva man skal bruke de til se om man finner en Alround linse eller man får invester i to linser....Derfor jeg lurer på mere du har....De fleste kan man skifte linsa på Og da kjøper man et klart eller gult glass til kvelds kjøring. Gult er veldig greit for det er også veldig bra når det er dårlig sikt.fremhever konturer osv mye bedre! Funker egentlig bra under alt slags føre untat sol rett i trynet......da må du ha Speilglass....Men der er igjen udugelige når det er snakk om kvelds kjøring....
|
|
|
 ...
|
More than words
|
OP
More than words
Grunnen til at man bruker goggles er nødvendigvis ikke at man skal se tøff ut, men at man slipper helvetes mye vind i øynene.
|
|
|
 klart
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg kjører med speil på kvelden, og det går til nød. Gidder ikke å investere i nye googles for et par kvelder. Skal du mye på kveldskjøring så hadde jeg gått for klart glass!
|
|
|
 ::::
|
More than words
|
OP
More than words
asså jeg har kjørt kveldskjøring i ørten år nå, og har aldri brukt briller! de er bare i veien, det er strengt tatt ikke nødvendig! Var i st. Anton for litt siden, og der gikk folk på byn med oaklybriller! såe kan være litt enig med et tidligere innlegg her ass!
|
|
|
|
|
|
 ok?
|
More than words
|
OP
More than words
da har du aldri vært på kveldskjøring mens det har snødd eller blåst.rævkjørt med oakley på byen
|
|
|
 Oakley
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg kan anbefale oakley med gule iridium glass. Helt klart en vinner....
|
|
|
 Oakley, Iridium
|
More than words
|
OP
More than words
Har Wisdom med Back Iridium selv, og de fungerer faktisk, selv om de er noe mørke, veldig bra om kvelden.
|
|
|
 Oakley, Iridium
|
More than words
|
OP
More than words
Har Wisdom med Back Iridium selv, og de fungerer faktisk, selv om de er noe mørke, veldig bra om kvelden.
|
|
|
 IRIDIUM
|
More than words
|
OP
More than words
eg har og oakley wisdom med black iridium glass de er god nar d er sol ute og de er god nar d er morkt og nar d er flatt lys..kjenner han som representerer oakley norge..!
|
|
|
 Glass
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg bruker rosa/røde glass på mine Arnettes nå, og det funker veldig greit på kveldskjøring. Brukte gule glass før, men tenkte å teste røde denne gangen. De viser bedre konturene på dager med flatt lys, og funker helt greit om kvelden. Og ja, du trenger goggler også på kvelden, vind og snø i øyet er noe dritt.
|
|
|
|
|
|
 til alle dere
|
More than words
|
OP
More than words
som ikke trenger briller til kveldskjøringa? Hvor fort kjører dere?? 30km/t?? Alpinbriller er ment for å stoppe vind på øynene.
|
|
|
 hva med når det snør....?
|
More than words
|
OP
More than words
Har hørt om at folk har blitt blind av å kjørt i alpinanlegg utn briller når d snør..............
|
|
|
 Gul
|
More than words
|
OP
More than words
Anbefaler gule glass for kveldskjøring og kjøring ved flatt lys. Har ellers et par speilglass for go-føre dager og sol. Men er godt fornøyd med gule glass ved dårlig og mørkt lys
|
|
|
 Speil?!
|
More than words
|
OP
More than words
Gode glass for kveldskjøring og andre dårlige lysforhold er Oakleys High Intensity Blue. De fungerer til all slags kjøring fordi de har full UV-beskyttelse osv. Speilglass trengs kun når du prioriterer å se på andre ting enn terrengformasjoner og snøforhold. Nå virker det som flertallet faktisk gjør det, ser på andre ting altså.
|
|
|
 Klart glass
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg kjører ofte kveldkjøring og da offpiste. Sier seg selv at det er dårlig lys på de stedene. Har prøvd alle mulige farger. Erfaringen er at det enkle er ofte det beste. Kjøpte et par scooter-briller med helt klart glass til 150-.De er helt suveren, bruker de også når det er overskyet og flatt lys. Farge er bra når det er sol eller hvis du heter Lasse Kjuus.
|
|
|
 værnebriller
|
More than words
|
OP
More than words
kjøpte et par værnebriller til 24 kr og bytta ut strikken. funker dritbra til kveldeskjøring. Billig å bra men ikke særlig vakkert. Hvem bryr seg om image i disse dager.
|
|
|
|
|
|
 Image
|
More than words
|
OP
More than words
Image mener jeg er veldi viktig. Viktig å skille seg ut fr resten mener jeg
|
|
|
 Cébé
|
More than words
|
OP
More than words
Kjører med G-Land med blå speilglass og er veldig fornøyd. Til kveldskjøring vil jeg anbefale deg å bytte til gule glass. G-Land brillene er billigere enn Oakley og bedre enn A-Frame. Du får dessuten billigere ekstraglass.
|
|
|
 MX-googles
|
More than words
|
OP
More than words
Dra på ei motorsportsjappe, og kjøp noen googles til motocross. Klart glass og ganske rimelig.....
|
|
|
|
|