Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøpe ny jakke...
#33686 26/02/2004 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Driver en liten undersøkelse i forbindelse med en skole oppgave/eksamen. I den forbindelse lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg litt. Jeg trenger hjelp til å svare på følgene spørsmål:

Hvor søker folk etter informasjon når de skal kjøpe seg en ski/snowborad jakke/bokse?

Hvem stoler dere mest på? (produsenten, butikken, blader, venner)


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hellu Torvald! Slike forum som dette brukes jo ofte til å hente erfaringer fra andre om bestemte klær. Selv hører jeg også med kompiser, men det siste jeg gjør er å henge meg opp i hva produsenten sier. Det er somregel ikke virkelighet noen gang! Butikken/selgeren hører jeg ikke på hvis jeg ikke vet 100% at jeg kan stole på han og at han har peil.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg pleier å prate med venner, gå rundt å titte i butikker, www, se hva folk har på seg i bakken, lese blader osv. Mangen veier til informasjon.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hva er den kuleste jakka for tiden?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Stoler ikkje på butikkfolk, men henter informasjon gjennom internett, tester i magasiner og snakker med folk som bruker denne jakken eller har utstyr fra samme produsent.Kuleste jakka for tiden: Klättermusen Bifrost


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hei.

Jeg for min del leser litt på nettet, spør selvsagt her på forumet, hvor man kan få mye rare svar og merkelige meninger;-)

Jeg kjøpte meg ny jakke i år, det falt på HellyHansen. Det kom da ganske mange tøyseargument om at de ikke hadde utviklet membranen sin på ti år, men jeg tro heller ikke man er noe tørrere i GoreTex i 2004 enn i 1994. Dessuten skal jeg ikke på noe ekspedisjon, jeg skal i bakken og tilbake på hytta i sekstida.


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg gir totalt faen i produsenten, selgeren og alt annet skrytedrit. Stoler kun på meg selv og mine vurderinger. Hva faen vet en selgerjævel om mine behov? Det som står i katalogene er bare piss. Jeg vet hva jeg vil ha.

Prylbøger (kunne skrevet en hel bok om prylbøger), eller hjernedøde spradebasser er sikkert veldig opptatt av hype og glossy drittkatalogreklamedritt. Som eksempel på prylbøg nevnes: vanntette glidelåser, GT XCR, soft shell og Arc Teryx.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Høhø.

Du driter i katalogen, selgeren og alle andre.

bryter du deg inn hos Gore og stjeler produkthemmligheter eller;-)


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

i gode magasiner er min beste metode for å skaffe oversikt. Så gjelder det å prate med folk, og ikke minst sjekke ut stashet i sjappa. www av forskjellig slag er også bra. Jo mer info, jo bedre. Hva produsenten, og i stor grad butikkpersonalet, mener betyr omtrent like mye for meg som Irakeres ve og vel for George B.



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå