Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Platetrøbbel..
#33537 29/02/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noen som har noen tips på det å feste en rottefella plate skikkelig, min har løsnet i det siste. Min er 30 mm. Noen som har opplevd det samme??

More than words
OP Offline
More than words

Er det bindingen til plate eller er det platen til skien du har problemer med?

More than words
OP Offline
More than words

Det er plate mot ski som er problemet, så hele bindingen og platen løsner fra skien. har vurdert å gå ned på høyden for å redusere momentet

More than words
OP Offline
More than words

Kjørte selv med 30mm en periode og hadde aldri dette problemet. Det er ikke noe utbredt problem meg bekjent. Er det en gammel eller ny ski? Problemet for din del er at skruene ikke har heft i kjernen og du må ta av bindingen,plugge og sette den litt foran/bak. Ikke sikkert du får bedre feste her men det er verdt ett forsøk. Hvis du ikke får dette til å fungere må du skifte ski, kan aldri tenke meg at det skal bli noe bedre med f.eks. 20mm plate.

Hullene i skia for romme
More than words
OP Offline
More than words

Kjell Edvin rammer nok spikeren på hodet; du har ikke hold nok for skruene i skia. Årsaken kan være at hulla er boret for store eller at det slurvet med limet, og bekrefter uansett kjepphesten min om å montere sjøl - så vet du hva du har/får. og hvem du kan skylde på dersom slikt oppstår. Om det er 30, 20 eller 45 mm plate skal ikke ha noen betydning dersom jobben gjøres skikkelig. Et alternativ, eller supplement, til plugging er å skru av platene, proppe hulla med stålull og deretter fylle opp med laaangsom epoxy (Araldit el. lign.). Mer dramatisk alternativ er å flytte platene/bindingene ca 10 mm fram- eller bakover. Uansett: Lær deg å montere sjøl, så du kan stole på egen kunnskap. Aldri hatt en løs binding etter at jeg ble min egen skiteknikker.

More than words
OP Offline
More than words

Lever skiene dine inn til en butikk med dyktige folk. De vil da bore opp de gamle hullene med et spesialborr, sette inn en sylinder av hard plast og skru fast skruene i den. Det sitter! Petter smart-løsninger som stålull o.l ville jeg ikke stolt 100% på.

Takker for hjelpen
More than words
OP Offline
More than words

Tror nok jeg skal feste de selv etter å ha snakket med fagfolk

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå