Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Offpist i Hafjell?
#33338 01/03/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Skal til Hafjell 6. og 7. mars. Noen som vet hvordan snøforholdene er med tanke på offpist?

Noen som kan gi meg tips på hvor jeg skal kjøre offpist i Hafjell?

På forhånd takk :-)

More than words
OP Offline
More than words

Bare glem det!! det finnes noe offpist muligheter, men det er så flatt at det er ikke å få fart! sats heller på kvitfjell eller skeikampen !!

More than words
OP Offline
More than words

Etter å ha gått av den øverste stolheisen, holder du til venstre (skiers left) ned til en liten t-krok. Ta denne til toppen, og hold nok en gang til venstre herfra. Her har du mange muligheter til å finne åpninger inn i skauen, og det er en del hogstfelter som byr på litt større åpne flater. Når det gjelder snøforholda har jeg ikke vært i Hafjell siden forrige helg, så de kan jeg ikke uttale meg om.

Ellers må jeg nok si meg enig i at Kvitfjell har adskillig bedre offpistmuligheter, men skal det absolutt være Hafjell, så sjekk ut det jeg har beskrevet over.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg får prøve denne :-)

More than words
OP Offline
More than words

Det går ingen tkrok lenger op etter siste stol heisen men siste stol heisen og øverste tkroken(fjellheisen) går like langt opp men der det er forklart er det veldig mange som har kjørt og det er veldig hardt der nå.(ikke akkurat det du leter etter sikkert. men prøv den nye heisen som åpner 6 mars der kan du sikkert finne mange bra offpist muligheter!!

More than words
OP Offline
More than words

... Det går en t krok lenger en siste stolheisen.. Fjellheisen starter nemmlig der som stolheis 2 slutter. Prøv det som ble sagt lenger opp, men prøv også sørsiden av "kringelåsen". Spør etter kringelås heisen og noen forklarer deg sikkert veien. Dog lenge siden siste snøfall, så det er nok hardt de fleste steder.

CC Cowboys spiller på snøscene på midtstasjonen lørdag 6 mars....

More than words
OP Offline
More than words

Det er desverre ikke noe løssnø nå. Det er hardt og oppkjørt. Fant noen veldig bra steder sør for kringleåsen og nord for kjus tidligere i vinter. Du kan jo sjekke, men det er nok ikke så bra nå. kvitfjell har nok heller ikke drømmeforhold nå, men med nysnø så er det fett der!

More than words
OP Offline
More than words

Off pist på Hafjell? Hvor da? Det er jo faen meg klin flatt og granskau tett i helvete. Prøv heller Skeikampen, 30-40 minutter med bil fra Hafjell. Sa snakker vi off piste!

More than words
OP Offline
More than words

Spiller CC i hafjell på lørdag?? Faen å.....får ikke vært der! Kjipt!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Kjører i Hafjell 5-6dager i uka. det finnes ikke offpiste i Hajell.finner du i tilfelle noe, så heter det LANGRENN! Og du,den store besserwizzer. tredje stolheis og fjellheisen går akkurat like langt opp. finnes ikke noen t-krok høyere enn det!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå