Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
vondt i føttene?
#33182 03/03/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hvorfor får jeg krampe i føttene når jeg kjører med scarpa t2 støvler?

More than words
OP Offline
More than words

...men kan det tnkes at du strammer dem for mye????????

More than words
OP Offline
More than words

det er bare sånn som skjer....lev med det!!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Bård på Anton Stabæk fixer de garantert.

Begynn med det billigste...
More than words
OP Offline
More than words

Problemet kan være at dine føtter passer dårlig til Scarpas originale såler. Foten presses til en unormal form -> krampe.

1. Åpne spennene etter hver tur!

2. Vurder støpte såler. Jeg betalte 700 på sport Xtreme i Trondheim og er veldig fornøyd med jobben og resultatet.

3. Thermo innerstøvel. Kjekt f.eks hvis du f.eks har liten plass til tærne, litt bred fot eller ofte fryser på beina.

4. Blokking

5. Nye støvler og kanskje nye problemer?

More than words
OP Offline
More than words

Det kan være at støvlene er for lange. T2 er lang og smal, og hvis du har en litt bred fot klemmer det på sidene av rista, samtidig som tærne ikke når frem. Da prøver tærne å klore seg fast for å beholde kontrollen, og du får krampe. Tror dette er et ganske vanlig problem med T2 og norske føtter. Har sett mange tråder fra folk som har liknende problemer. Det går kanskje an å få fikset det hos en skomaker, hvis du vil ha nye anbefales Crispi, som har en betydelig bredere lest.

kramper - ødelegger skigleden...
More than words
OP Offline
More than words

jeg har noen scarpa-støvler selv, som var ok i begynnelsen, men har bare fått mer og mer vondt etter mer jeg har brukt de.

jeg har bred fot, og difor passer skoen dårlig... jeg har også hatt problemer ellers med betennelse, og i en liten sko blir foten knerpa hit og dit, og ikke minst, blodtilførselen minker jo.

anbefaler nye sko, og gjenvinn skigleden!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå