Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
noen telemark-kjørerer med på tur??
#32929 06/03/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hei! jeg er nybegynner på telemark. alle vennenne mine står snowboard eller slalom, men jeg syns telemark er tøft smile hadde difor vært kult å bli kjent med andre på telemark?!vestlandet...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører alpint, og er fra østlandet - men har ellers samme problem som deg. Ingen av de jeg omgås til vanlig blir med på skitur!

I Danmark har alle steder med respekt for seg selv en skiklubb. Du kan se de over alt, med merker på ryggen som sier "Roskilde Skiklub" ol. Hvor utbredt er dette i Norge? Finnes det klubber, der formålet ikke er å konkurrere - men bare stå mest mulig på ski?

Ellers anbefaler jeg deg å reise alene, det gjør jeg, på trass! Hvis du reiser til utlandet treffer du mange som gjør det samme - og det er kjempelett å komme i kontakt med både skandinaver og andre. Siden du er nybegynner kan du sikkert ha stor glede av guidede turer med et reisebyrå også. Dog - en vanlig dag i et norsk anlegg er litt stusselig... Jeg er en av de selskapssyke, som dere kan risikere å bli sittende sammen med i heisen! smile

More than words
OP Offline
More than words

si litt om deg selv da. hvor bor du? (litt mer spesifikk en bare vestlandet) hvor gammel er du?

More than words
OP Offline
More than words

Til utlandet er det helt konge å reise alene, men jeg synes det forutsetter at man bor på hosteller. Mange hyggelige mennesker der. Men det er litt sugent å måtte finne seg en venn på samme nivå hver dag hvis man føler for å kjøre litt på baksiden av fjellet. Eller så kan man også bare gå etter noen som skal dit du vil, og håpe på at de redder deg hvis du tryner.

More than words
OP Offline
More than words

jada Mari, da e mange som kjøre telemark på vestlandet.Spørs bare kor du bur, og kjøre på ski??Vi e ein heil gjeng som e stasjonert i kvinnherad, e og mykje i Røldal.Da blir topptur-helg i Rosendals-alpane i påsketider.....

More than words
OP Offline
More than words

Bra at du har valgt telemark ass! Ikke noe som slår skikkelig telemarkskjøring i løssnø! hvor på vestlandet befinner du deg? Hvis du er mer spesifikk, så kanskje det går ann å fikse noken turer! Jeg står mye både i hordalnd og rogaland!

More than words
OP Offline
More than words

kult det var noen som slengte inn innlegg! er forresten fra voss, et bra sted for skikjøring! ikke mer (?!) enn 18, og har begynt å digge telemark smile føler meg ikke helt nybegynner lenger, og det er ikke alltid meg man trenger vente på lenger... smile hehe.

sleng inn nok en kommentar da..

More than words
OP Offline
More than words

Voss e jo plassen, bra du har valgt telemark då:) Da e jo berre lekkert... komma t myrkdalen so finn du fort veldig mangen andre på telemark, her kryr det av oss...Men lykke til med køyringa;)

More than words
OP Offline
More than words

..snakk norsk a...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå