|
 BC eller Gotama
|
More than words
|
OP
More than words
På jakt etter nye pudderplanker... Hva er best, Rossignol Scratch BC eller Vökl Gotama? Jeg er 184 cm og veier 85 kg, hvor lang bør de være?
|
|
|
 Til pudder...
|
More than words
|
OP
More than words
...er selvsagt Gotama best. Scratch er mer en bc jibbeski som er vesentlig smalere. Hvis du er noenlunde dyktig på ski, må du selvsagt velge den lengste lengda!
|
|
|
 Gotama
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg er 180 og har gotama i 183 eller noe slikt. De er fantastiske i Pudder, men elendige på hart føre. De blir for brede og myke når det hart. En forutsetning for å kjøpe Gotama er at du har et par andre ski til vanlig føre i norge.Men som sagt, i pudder er de ubeskrivelige.
|
|
|
 mer info
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg skal vel bruke de mest til pudder, men blir vel noe bakkekjøring og noe parkkjøring også.. Så må vel ha et kompromiss som heller mot pudder.. Kan Zag freeride også være aktuelt? Vil takke for all hjelp!
|
|
|
 hmm
|
More than words
|
OP
More than words
jeg lurer selv på å kjøpe gotama til neste år. Har snart stått to sesonger, og tror jeg er god nok til bruke de. Men jeg kjører ikke pudder hele året(dessverre), men kan jeg likevel ha det moro med disse på alle mulige føre? Er de fartsstabile? takker for evt svar!
|
|
|
 Gotama
|
More than words
|
OP
More than words
For å si det enket, det er ikke mulig å ha det artig på alle mulige fører med gotama. Det er er det heller ikke med andre ski som er over 10 cm under skoa. I helgen var jeg på topptur å feilbedømte føret. I steden for påskesnø fikk jeg hard skare. Det var meget ubehagelig på Gotama. Her hadde jeg trengt noe ordentlig storfjelski som feks. Dynastar Arno Adam. De har stivheten som Gotama magler.
|
|
|
|
|
|
 funker på alt
|
More than words
|
OP
More than words
det er jo uansett ingen ski som gir deg noe særlig skiglede i backcountrien på hardt føre.kjøp gottama! kongeski
|
|
|
 Gotama VS BC
|
More than words
|
OP
More than words
Kommer an på bruken. Jeg tror BC er veldig torsjonsmyk og det er jo ikke bare supergunstig for å si det sånn. Hvis du skal ha en rein "fjellski" kan du jo sjekke K2 Work Stinx. Den virker ganske rå og er ganske ok priset...
|
|
|
 Zag
|
More than words
|
OP
More than words
Håper noen kan svare meg på om Zag kan være et godt kompromiss også...?! Takk, igjen!
|
|
|
 Zag
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har også lurt på om Zag er en ren løssnøski.. Eller en den god i bakke og park også? Hvilke svakheter har den?
|
|
|
 Gotama
|
More than words
|
OP
More than words
Hørt at Gotama¨n er elendig på alt annet enn pudder.. Hvis du vil svinge innom parken/bakkene så ligg unna den er mitt råd..
|
|
|
 jeg tror?
|
More than words
|
OP
More than words
og jeg tror at det er best åspille fotball med bowlingkule, men det har jeg ikke prøvd, så kanskje jeg skulle drite i å uttale meg?førøvrig er det ingenting å utsette på torsjonsstivheten til s.bc. dette er en glimrende allroundski.
|
|
|
|
|
|
 scratch
|
More than words
|
OP
More than words
den har jeg, funker godt til det meste. Men jeg gjorde en STOR tabbe, jeg midstilte bindingen! Doh. Dvs at i dyyyp snø må jeg ligge veldig langt tilbake, ellers så kjører jeg meg fast. Uten om det så stortrives jeg med bc. Gotama har jeg ingen erfaringer med. Men er ganske keen som skipar nr 2.
|
|
|
|
|
|