Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindinger -tele racing
#31301 29/03/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har sett på bilder at telis portkjører Line Aas Sandnes kjører med noe som ser ut som Rottefella Telemark Extreme bindinger. Er det noen som vet hvorfor racingfolket bruker slike bindinger og ikke wire eller platebindinger?

More than words
OP Offline
More than words

Er det ingen som vet dette eller?

More than words
OP Offline
More than words

at "racingfolket" ikke har skjønt at skal man absolut kjøre racing så kjører man alpint. Er jo bare latterlig å race rundt porter med telemarkski. Ikke bland deg med de taperene der er det beste forslaget tror jeg..

More than words
OP Offline
More than words

Det er bare Line som kjører med tåbinding nå så vidt jeg vet. Grunnen er vel egentlig bare gammel vane vond å vende tror jeg. Man får en mye mykere fleks forover, slik sett er det veldig godt å kjøre med tåbinding, men noen argumenterer med at man mister styringen på bakskien med denne løsningen.Et problem med tåbindingen har blitt at støvlene har blitt så stive at man risikerer å dra ut hullene med stor belastning.

Men som sagt, alle de andre kjører hælfeste.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå