Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
thermo innerstøvell scarpa
#31182 30/03/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hvordan varmer eg denne opp hjemme? går det ann å bruke steikeovnen? hvor lenge og hvilken temperatur skal eg bruke? hvor lenge børr eg gå med skoen? skal eg bygge den opp der det strammer?

More than words
OP Offline
More than words

...hårtørker forsiktig til støvelen blir rimelig varm.

Hårtørker er for pingler!
More than words
OP Offline
More than words

Sleng den inn i steikeovnen på 130 grader i 10 min! Helt seriøst, steikeovnen er eneste måten å få dette skikkelig til hjemme. Aller best er det om du har en konveksjonsovn (varmluftsovn), da får du en jevnere varme. Om du bruker en vanlig ovn bør du skru den litt ned før du legger inn innerstøvelen slik at varmelemntet skrur seg av sånn at du ikke får for stor strålevarme. For en helt utførlig beskrivelse av hvordan tilpasse thermo innerstøvler gå inn på www.telemark-pyrenees.com , klikk deg inn på Thermo Liners eller Scarpa Telemarkboots eller lignende så skal det dukke opp en veldig god beskrivelse av tilpasningsprosessen. (Får av en eller annen grunn ikke opp siden her på skolen, så jeg kan ikke komme med den direkte linken...) For å få til skikkelig tilpasning må støvelen være jevnt og ordentlig varm, og da holder det ikke med hårtørker eller slik støvelvarmer sak som de har i mange sportsforretninger (thermo formbare innerstøvler er ikke det samme som f.eks Salomon innerstøvler som bare skal varmes opp med disse hårtørker-aktige maskinene...).

der kom jeg jammen inn....
More than words
OP Offline
More than words

Her er alt du trenger å vite: http://www.telemark-pyrenees.com/Fitting-Thermoflex-Liners.htm Lykke til!

Lukt i den nye innerstøvelen.
More than words
OP Offline
More than words

Er det flere enn meg som opplever at den nye innerstøvelen stinker noe helt for jævlig? Har brukt den hele denne sesongen, og er stort sett fornøyd, men etter en sesong stinker den jo 10 ganger verre enn de gamle etter å ha brukt de i 5 sesonger! Tips?

More than words
OP Offline
More than words

Min lukter dønn dritt. Dette er ikke noe problem med sneakers\joggesko, de slenger jeg bare i frysern en snau uke, da er de gode som gull igjen.

More than words
OP Offline
More than words

Vet dere om thermo.innerstøvelen tåler en uke i fryseren?

More than words
OP Offline
More than words

Hvorfor i all verden skulle den ikke tåle det, når den tåler og ligge bak i en bil en kald vinteruke?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå