Jeg står en del på ski, men heldigvis har jeg greid å styre unna det verste "motepresset" som er i skibakken. Virker jo som om de fleste kjøper seg nye klær hvert år, selv om det de hadde i fjor var mer enn bra nok. Tror folk virkelig at man blir sett opp til pga dette ? Jeg tenker heller på hvilke prioriteringer folk gjør når de hvert år kjøper seg jakker til 4000-5000 kr de ikke har bruk for. For ikke å snakke om slalombriller, luer osv i hopetall (selvsagt bør man ha litt forskjellig, men det finnes jo grenser..)
Jeg tenker selvsagt ikke på dere som av visse grunner får slikt utstyr til helt andre priser enn vanlig folk (sponsede, forhandlere etc) Men kom ikke og si at ingen er dumme nok til å handle årets sportsutstyr til veiledendepriser rett før sesongen! Synes virkelig sportsbransjen har gjort en god jobb, med tanke på hvor mange som går rundt og tror de trenger det nyeste hele tiden. Har det så jævlig mye å si for en som stort sett står i bakken, og en og annen toppturen, om jakka er goretex, triple point eller noe annet ? Eller om jakka heter lowe, norrøna, mammut eller et annet overpriset merke.De som virkelig er avhengig av det beste er folk som er profesjonelle og de bør helst se etter sponsorer.