Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
vestlandet
#28752 18/05/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Vi er to kamerater som skal til vestlandet i midten av midten / slutten av juli. skal ha skiene på taket og se om vi får kjørt litt på fonna, selv om antageligvis forholdene er håpløse der da (?).

vi har eget klatreustyr, men vi er begge i nybegynnerfasen. bare lurte på om noen hadde noen tips til noen morsomme vegger, eller buldremuligheter i nærheten. skal så langt som til bergen, så vi er fleksible. takker for alle forslag.

More than words
OP Offline
More than words

at det er så ille på fonna i juli, skjønner du. litt annen type kjøring og terreng enn på stryn, så fonna klarer som regel å holde oppe en god del lenger enn på stryn. fordelen er at all kjøring skjer på breen, og den forsvinner ikke... men, litt blåis innimellom kan nok dukke opp.

klatring vet jeg lite eller ingenting om, men er dere først i bergen er det visstnok flott klatring på f.eks sotra...

det vi altså er på utkikk etter..
More than words
OP Offline
More than words

..er fine vegger hvor vi har muligheter til enten å klatre på topptau, eller hvor det er bolter i fjellet fra før, så vi får brukt egne slynger. kiler og slikt har vi ikke.

karakterer ser jeg veldig mye at det ligger på 6 og 7 og slik, og det regner jeg med blir altfor vanskelig. men hvis noen har noen gode nybegynner tips til vestlandet generelt, og bergen spesielt tar jeg vel i mot alt.

More than words
OP Offline
More than words

er det også fin klatring. alltid masse folk der når det er fint vær, og det er fester for topptau og sliktno...

dessuten genial beliggenhet rett ved sjøen, så blir det for varmt i veggen er det bare å løsne tauet og hoppe i havet!

More than words
OP Offline
More than words

når du først er i området rundt fonna; absolutt vel verdt et besøk. Odda har også områder for både klatring og buldring.Helleneset er en fin ting så lenge man er alene.

God tur!

More than words
OP Offline
More than words

Det finnes fine topptau ruter i Fjellveien mot Fløyen, på Sotra er det et spennende felt og ellers over alt!! Kjøp en klatre guide og spar tid!!

Alternativt still spm på forumet hos bamboosh.com, lokale gutter som klatrer og kjører ski;-) God tur!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå