vi är två tjejer som planerar att glida ner med bilen til alperna vintern 05,o besöka alla ställen vi e sugna på...så undrar vi bara om någon har gjort nåt sånt som kan dela med sig lite av erfarenheter o så??till exempel hur mycket pengar man ska räkna med,o lättaste sätt att fixa boende på när man ska stanna typ 1 vecka på olika ställen...?
Var akkurat på jobb i stavanger ei uke var jeg der. Litt planlegging og en times jobb. Sinnsykt bra betalt. Så reiste jeg på tur. Penger ikke noe problem. Kan ikke møte dere i Norge men om vi kan hooke oppi Tyskland
penger går det mye av, snakker etter erfaring. bare vær kresne, ikke stopp før dere finner det dere er på jakt etter.., er det ikke tørr snø i chamonix så dra man heller tilbake dit senere, er utrolig med muligheter!!!
med tanke på svarene dere har fått av div kåte mannfolk (skulle gjerne blitt med jeg, men vet jeg er for gammel; HOI!). MEN ALTSÅ: Tenk litt på Nordiske priser. DERSOM dere skal ha det morro i tillegg til skikjøring blir det ALLTID noe ekstra. Ikke tro at dere kan feriere i alpene på "lavbudsjett". PLANLEGG og legg på 50% MINST!
bytt casa på lørdager og kom til det nye stedet tidlig (før turistkontoret stenger). VIKTIG!!! Studio koster 250-400EUR pr. uke. 1mnd med moderat alkoholkonsum kostet meg 25000,- Kjøp "Where to ski" (tror boka heter det) før dere drar. I den står det masse kjekk info om omtrent alle skisteder i hele verden....
turen blir kjip hvis dere må gå å bekjymre dere for penger....spreng sparegrisen og dra med stil.....selv brukte jeg ca 35000 på 3 uker....men da levde vi ikke som "skibomser" akkurat...ps: var i monaco og paris en snar tur også da,,..:)