Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
27 mista lappen på Stryn !!
#27403 28/06/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

se http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=232607

Ta det pent i området så slipper vi flere !!!

More than words
OP Offline
More than words

har vært mer enn et døgn i området mellom folven og tystigen vet jo at det ALLTID er masse kontroller... sorry, synes ikke så veldig synd på dere somble tatt, rett og slett.

1) få steder er det større sjanse for å bli stoppet enn mellom folven og videseter, uansett om det er farts- eller promillekontroll

2) klarer du ikke å holde deg unna pilsen før du kjører eller roe deg ned på veg opp til snøen, kan du like gjerne bli hjemme!

skjerpings!

More than words
OP Offline
More than words

Er enig med han over i denne saken her. Kan ikke sies å være en bombe at purken tar noen kontroller der oppe når alkoholen flyter som den gjør. Kjipt for de som må være uten lappen men sånn kan det faen meg gå.

Har fortsatt lappen.
More than words
OP Offline
More than words

Var der siden torsdagen, bra med kontroller, spessielt promillekontroll, det var mange som burde latt bilen stå..

27 mistet førerkortet i Stryn
More than words
OP Offline
More than words

for siste gang det heite I STRYNVg greie å skrive det å det burde du og!

På Stryn...lett å miste lappen
More than words
OP Offline
More than words

Å miste lappen er lett og lite morsomt, men sikkert innbringende for staten. Et tips kan være å få med seg en sober sjåfør! Forresten syns jeg at Stryn høres riktig ut - ja, fordi det er jo på overflaten det skjer. Dropper man som de gjør på www.bigtrix.com så er det snakk om å være i luften og ikke på ;-)

More than words
OP Offline
More than words

De mista lappen på fjellet, eller på vei opp.Ingen misat lappen i stryn sentrum så vidt jeg vet......

Jeg kommer altid til å si: PÅ stryn, på samme måte som det heter på lillehammer, på geilo, på kongsberg osv.....

More than words
OP Offline
More than words

ikke denne latterlige debatten nå igjen. på eller i stryn, det spiller vel ingen rolle? PÅ fjellet I stryn...

uansett: jeg foreslår at vi løser problemet hårsåre stryninger har med å konsekvent si GJENNOM stryn så lenge det er snakk om fartsbøter, OVER stryn om vi snakker om hopping ala bigtrix, UNDER stryn om du kjører gjennom tunnelene, eller VED stryn om du befinner deg i olden eller på videseter. OK?

More than words
OP Offline
More than words

Enig med deg jeg kom an..

More than words
OP Offline
More than words

Registrerer et par politielskere her, ikke lite skadefryd har de heller. UP har jeg bare dårlig erfaring med, de er litt for gestapo i sin fremferd. De burde lære litt folkeskikk hele gjengen.

De har vel ikke annet å gjøre enn å stå 2 av 3 dager mellom Folven og skisenteret, for å ta noen stakkarer.

More than words
OP Offline
More than words

Hvor mange mistet lappen for å ha kjørt for fort?Hvor mange mistet lappen grunnet alkoholinntak?

More than words
OP Offline
More than words

alkisa og resten petter solberg

More than words
OP Offline
More than words

Vet ikke helt hva jeg skal si.... Men vi har ihvertfall forskjellig virkelighetsoppfatning. Enten det, eller så ble du busta for noe galt du har gjort.Jeg var på Stryn forrige uka og ble stoppet 2 ganger, en gang i fartskontroll, og en i promille. Men polisene var skikkelig hyggelige folk, ble faktisk innmari oerrasket selv.Og det at "de ikke har annet å gjøre ennå stå mellom Folven og skisenteret..."?? Er du riktig hengsla? jeg synes promillekjørere er nederst på stigen av "trafikkforbrytere". Og i et miljø som vårt, så er det maaange slike. Misforstå meg rett, jeg kjører som regel som en gris, ikke nevneverdig drømmebilist med andre ord. MEN! Jeg kjører aldri i fylla/med promille! Det eneste jeg har å utsette på politiets kontroller er at de lar folk kjøre et godt stykke med promille før de stopper dem. Skulle tatt dem allerede på Folven.

More than words
OP Offline
More than words

Bad Boy er en liten evneveik hangaround som skulle ønske han var i fra Tveita. Helt perfekt med fart og promillekontroll i område der borte i St. Hans helga. Det er jo helt ville vesten tilstander, med guttunger som har lånt M5 til far. Syns heller ikke politiet var ukorrekte eller uhøffelige.

More than words
OP Offline
More than words

dessuten er JEG Badboy, ikke DU "BadBoy"

Delvis enig med badboy
More than words
OP Offline
More than words

Folk som kjører i fylla er noe møkk og de bør tas. Kjører du med 0,6 dagen derpå er saken en annen. Fartskontroller skulle bare vært beregna på ekstreme tilfeller. 160 km/t og oppover. Jeg stikker ikke under en stol at på mine to turer til Stryn kjørte jeg langt over fartsgrensa på strynefjellet. Og litt iver fartsgrensa resten av veien (slik at lappen ikke ryker). Etter at det sto om denne hendelsen i Vg fikk jeg spørsmål på sms fra tre personer som lpåsto jeg mista lappen siden jeg var på stryn fjorten dager den siste gangen jeg var der. Grunnen til at jeg sier 160 km/t er siden bilen min ikke går fortere, så da er jeg redda.

Jeg mener at så lenge det er mye narkotika og blind vold kan vel en uskyldig bilkjører med dårlig tid få skynde seg litt.

At politiet drive med Gestapo tendenser til tider er ikke til å stikke under en stol. De bruker mange hundre tusen på en helg til leie av snøscootere fly og helikopter for å ta hva? Snøscooter kjøring. Og tipp hvor mange de tar. 2. Ble disse straffet? Nei. Hvorfor? De var begge pensjonister for lemge sidem som var å kjørte i sin egen skog med løyve.

Jeg synes politiet fortjener en stor klapp etter at jeg fikk fartsbot en lørdagsmorgen klokken 0600.

Bra brukte ressurser.

Kort spørsmål, skifreak....
More than words
OP Offline
More than words

0,6 i promille dagen derpå eller 0,6 i promille etter noen pils. Hva faen er forskjellen??

More than words
OP Offline
More than words

hvis bilen din ikke går fortere enn 160 (som i for seg bør være mer enn fort nok i norge...), bør du vel sannsynligvis ikke presse den over 120, uansett. tipper skranglekassa di ramler fra hverandre om du tyner den, og hvor kult er det egentlig å "kjøre så fort som bilen går"?

makan til idiotisk innlegg har jeg sjelden sett, det hører jo ingensteder hjemme å mene at 0,6 i promille og 160 km/t er helt ok?

sammenligningen med narkotika og annet kriminalitet er også helt på trynet, siden det sannsynligvis dør flere mennesker i trafikken hvert år enn det gjør til sammen av overdoser og drap her i landet...

tosk!

More than words
OP Offline
More than words

At det dør så mange i trafikken i norge,skyldes nok ikke bare grisekjøring og/eller promillekjøring. Det har mye med den elendige bilparken og gjøre, samt at veinettet er helt forferdelig. Midtdeler på autostradaen hadde gjort seg.. Fjerning av latterlige ting som luksusavgift på sikkerhetsutstyr som airbag hadde også vært noe å vurdere. Skal man ha en relativt ny og sikker bil i norge, så koster det flesk , rett over grensa koster samme bil 200 K mindre.

Godeste Satan er inne på noe her...
More than words
OP Offline
More than words

...men allikevel står det i veitrafikkloven eller deromkring at man skal kjøre etter forholdene. Har man en rusten isetta eller noe MÅ man ikke nødvendigvis ligge i 100 i 100-sonen i østfold i høljeregn og 60 sekundmeter sidevind....

En ting vi alle bør ha i bakhodet er: hva er kjipest, få et par laken i bot, eller kjøre på en sau (i beste fall) i 130 over strynefjellet, hærpe hele fronten på bilen, havne i grøfta og miste skidager og få en sinna sauebonde på nakken? På tide å forandre argumentasjonen for mange her synes jeg...

More than words
OP Offline
More than words

Hei dere! Siden dere nå snakker om stryn, har starta ferien og lurer på hvordan det er der oppe nå, tenker meg dit i morra eller noe, bra enda?

Jeg er ikke god...
More than words
OP Offline
More than words

nei .. jeg er ikke god!

More than words
OP Offline
More than words

Viser til ditt utsagn: "0,6 i promille dagen derpå eller 0,6 i promille etter noen pils. Hva faen er forskjellen??"Skjønner du ikke forskjellen? Jeg vil påstå at en 0,0 promille dagen derpå ofte er verre enn 0,6 promille nylig inntatt. Dagen derpå er du sløvere, mer uoppmerksom etc. enn "ny" promille. Har levd en tid. Svar på dette "Grisegutt". Jeg sier at du er totalt uten erfaring og BARNSLIG naiv! Jeg har levd en stund og HAR ERFARING. Kjøring dagen derpå og kjøring i trøtt tilstand, er som oftest MYE farligere en 0,6 i "ny" promille!

More than words
OP Offline
More than words

Kall meg hva du vil, du. Men hadde satt pris på om du leste utsagnet mitt en gang til før, og les gjerne innlegget til Skifreak, som jeg stilte spørsmålet til. Prøv litt hardere å se betydningen.

Jeg avstår fra å skjelle deg ut tilbake, men vi prates.

PS! Glis til SATAN smile

For dere som ikke skjønte det...
More than words
OP Offline
More than words

For dere som ikke fårsto prøvde jeg i mitt innlegg og være ekstrem for å få frem poenget.

1. Kjører jeg i hjel en sau så sier jeg faen ikke det til bonden. Sau er det faen meg nok av.2. Påstår du at det er idioti å ligge i 130 km/t med gode fohold over strynefjellet er idioti, begynn med langrenn.3. Jeg mener at så lenge folk går i gata å skyter hverandre for en hendelse som skjedde for 4 år siden og det kryr av illegale innvandrere så synes jeg dette skal prioriteres llllllllllllaaaaaaaaaaaannnnnnnnggggggttttt foran fartskontroller i hue og rævva.

Det som skaper mest ulykker er den fordømte dusten som ligger ti kilometer under fartsgrensa og hisser opp alle bak som ikke har så jævli god tid og trenger litt fart for å orke å kjøre 425 kilometer for å komme til stryn

Jovisst Skifreak!
More than words
OP Offline
More than words

Er helt enig med deg på de fleste punkter. Som tidligere nevnt er jeg ingen engel i trafikken selv, det er promillekjøring jeg ikke forstår at noen kan forsvare. Men det er også mange forholdsvis uerfarne sjåfører på vei til Stryn i pappas bil som ikke har forutsetninger for å mestre høy fart hele veien. Nuvel. Nok om det.

Godt poeng det med folk som ligger under fartsgrensen uten å følge med i speilet. Drit irriterende å ligge bak, og man blir nesten "besatt" av tanken å komme seg forbi. Og da kommer de farlige situasjonene...

PS! Venter fortsatt på svar fra Iowa...

Beklager "Grisegutt"!
More than words
OP Offline
More than words

Jeg ser nå poenget med ditt innlegg som jeg kommenterte (jeg så ikke på sammenhengen). Dette nå utifra de to første setningene til "Skifreak" sitt innlegg før ditt. Jeg bare beklager, og mener ditt spørsmål i høyeste grad var berettiget og fornuftig! Jeg beklager derfor overfor deg min setning, ref.: "Jeg sier at du er totalt uten erfaring og BARNSLIG naiv!". Jeg er ganske enig med dine innlegg, og er glad for at du påpekte min manglende evne til å se sammenhengen.

MEN, en annen ting (ikke til deg "Grisegutt"): Å kjøre bil i veldig sliten/trøtt tilstand er ofte farligere enn 0,6 i promille, og 0,6 i promille dagen derpå er farligere enn "fersk" (ikke stigende) 0,6 i promille. Dettte er INGEN UNNSYLDNING for "lavpromillekjøring"! Alkohol og bil HØRER IKKE SAMMEN!

More than words
OP Offline
More than words

Folk reagerer så forskjellig på alkohol.. Noen blir kranglete..andre blir tafsete og knisete osv.. Det samme gjelder dagen etter.. Noen blir jævla dårlige å kommer seg ikke etter lørdagen før langt utpå mandag.. andre er mere heldige og føler seg fresh as a fuckin daysie på søndagsmorgen. Klart man ikke skal kjøre bil når man kaldsvetter,er sjelven og attpå til er kvalm. Da er man ikke i stand til å konsentrere seg om stort annet enn å svelge... Nok sagt om det... Poenget med mine tidligere innlegg er , at det er jævla dårlig av snuten å stille seg opp langt oppi dalen , når de absolutt burde stått ved folven og tilbudt folk å blåse før de i heletatt satt seg i bilen.

More than words
OP Offline
More than words

veldig bra poeng, og det virker som da cops local har skjønt dette òg: de sto på parkeringen ved Folven og tilbød folk å blåse helgen 26-27.06

deriomt, noen brighte mind"er konkluderte dermed at de sikkert ikke sto på fjellet siden de var der nede, og kjørte allikevel... de er å finne i VG"s statistikk på 27 osv osv...

More than words
OP Offline
More than words

Enig i at promillekjøring er døden. (onkelen min kjørte seg i hjel på den måten).

Ps. Man er mye mer konsentrert når man kjører litt radig siden man da følger gått med og tenker på bilkjøringen i stedet for å kjøre i 80 km i timen på ei rett strekke og.... zzz zzz zzz. evt--> hm se der ja det fjellet var fint. Er det en ørn som sitter deKRASJ!!!!Fan jeg så ikke at køa plutselig stoppa eller at det kom en unge ut i veien

er vel PÅ oslo det burde hete og da..?
More than words
OP Offline
More than words

du som sier at man er på overflata, og derfor heter det på Stryn, du må vel erlig innrømme at det går ikke an å si på Oslo, elle på Bærum, eller på Sogndal osv.. Det er altså forskjell fra sted til sted..

På Oslo blir litt drøyt...
More than words
OP Offline
More than words

Er i Oslo for å sjekke akkurat nå, og jeg er enig at det smaker litt rart. Likevel jeg syns det gårt greit å si på Stryn...

til ski freak....
More than words
OP Offline
More than words

Ka med å holdefartsgrensen og fylla med?? det hjelpe ikje om du er aldri så konsentrert hvis du har så stor fart at du ikje klare å stoppe før du treffer ungen som satt rett rundt svingen!!

More than words
OP Offline
More than words

Noen her som har prøvd å bråbremse i 130kmt? Håååååiii det bar langt av gårde!!!! Hadde det ikke vært for reinflokken som tok litt av farten hadde bremselengden blitt enda lengre.

Var på tur i dag
More than words
OP Offline
More than words

Har vært på Rudskogen i dag og sett sinnsykt mye rå skikjøring i dag, men da jeg skulle hjem var det den værste kjøringa av alt. Jeg var midt mellom Hønefoss og Sokna omtrent. Der tar jeg igjen 3 biler i kø. Køa holder ca 70 km/t i 80 sone. De to bilene foran meg skaper 2 nesten ulykker i forsøk på å kjøre forbi han dusten som kjørte så sakte. Etter å ha kommet seg forbi mannen som skulle vært skutt la de seg i ca 120 km/t. Hadde ikke han idioten kjørt så sakte hadde det ikke vært noen farlige situasjoner.

Ps. Jeg nekter å kjøre akkurat i fartsgrensen grunnet de dustene som setter ned fartsgrensa i halve norge fra 80km/t til 70 km/t og skaper mange farlige situasjoner.

For ikke å prate om fotobokseneder folk ligger i minst ti kilometer under fartsgrensa i fare for å bli tatt bilde av. La oss hedre de som ødelegger fotoboksene.

Apology Accepted, Iowa!
More than words
OP Offline
More than words

Godt vi er enige! smile Håpet på, og regnet med, at du bare ikke hadde tatt poenget mitt.

Fortsatt god sommer!

More than words
OP Offline
More than words

Blir dere busta, får dere som fortjent.Det er en enkel grunn til trafikkreglene og det er at det dør flere enn 300 i trafikken hvert år. Skal vedde på at over halvparten går med pga idioter som dere som kjører med litt promille og litt for fort.

Gammel råneregel: Jo feitere bil du har, jo saktere kjører du for å vise den frem.

Det der grunnen er ja...
More than words
OP Offline
More than words

Bilen min er den styggeste som noen gang er produsert dessuten-->

Jo fortere du kjører jo over mindre tid er du en fare for andre trafikanter

More than words
OP Offline
More than words

Hva i huleste betyr den siste setningen din Skifreak??

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører hjemmefra til Stryn og bruker 4,5 timer og er da en fare for andre trafikanter i 4,5 timer

Kjører jeg strekningen på 6 timer er jeg en fare sfor andre trafikanter i 6 timer. Antageligvis en større siden jeg da sitter å små sover

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå