Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Chamonix eller hvor?
#27297 05/07/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Det bærer nok til alpene i år.. men er chamonix det ultimate stedet? Kanskje er det vell mye turister der og prisene deretter. Et litt mindre sted i det samme område med den samme snøen og fjellene men med lavere priser... hmm, det hadde vært noe! Noen som vet noe eller som har vært i område rundt chamon?

More than words
OP Offline
More than words

Chamonix er bra hvis det er nok sne. Mange dyktige og offpistesøkende skikjørere sørger for verdens største kuleløype noen dager etter snefall. Har bare vært der en uke- med drømmeforhold (3 dager snefall / 3 dager sol) - men hadde ikke reist dit igjen hvis jeg skulle bare en uke. Men for all del, Chamonix er akkurat så spektakulært som du har hørt - eller gjør det til selv. God tur!

More than words
OP Offline
More than words

du skal til alpene bare en gang i livet, er Chamonix stedet. Alt du har hørt, tror du har hørt og bare tror, stemmer. Noen kaller det en møkkaplass, noen himmelrike. "Alle" har vært der og alle har en mening om stedet uansett om de har vært der eller ikke. Skal du derimot til alpene senere i livet også, ville jeg (sterkt) vurdert andre steder. Og hvis dette er første alpetur vil jeg heller anbefale Val d"Isere. Vakker by og vakre fjellsider. Og enorme puddermuligheter. Jeg vil påstå at Val er det komplette stedet på alle måter. God tur uansett!

More than words
OP Offline
More than words

IKKE spørre mange før du finner noen som har vært der. var der selv i uke 14 i vinter. hadde sol noen av dagene litt skyete. det hadde ikke kommet snø på 2 uker og det var varmt. mere uflaks finnes sikkert, men den blir jeg bare depprimert av å høre om. vell, jeg kan hvertfall bektrefte at du reiser ikke alene dit. de som reiser dit er ikke nødvendigvis sinnsykt gode frikjørere, de bor der de..... det er fin utsikt da. genial den lille byen og skikjøringa der trengs ikke nevnes...., i gode forhold er den nok verdens beste.....ikke fall for fristelsen å dra dit det er mangel på snø hvertfall! det finnes jo så sinnsykt mange bra skisteder i alpene... bare sjekk skiaustria.com skifrance.com skiitaly.com og skiswitzerland.com..... sett av nok til da wink

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå