vannski->twintip?!?
|
More than words
|
OP
More than words
jeg er ei jente som aldri har stått på vannski før...er det god trening å drive med vannski når man tenker på formen til vintern i parken på twintip? noen som har noen tips til hva man kan trene på nå om sommeren når man ikke har tilgang til sommer skisenterene?
|
|
|
 trampoline!!!
|
More than words
|
OP
More than words
1.du får god stats2.du lærer deg nye trix3.bedre kondis4. bedre kordinasjon
|
|
|
 trampis
|
More than words
|
OP
More than words
Har hoppa rundt på en trampis litt i sommer, men sliter fortsatt litt med å drive med disse corkene.. noen tips? front- back- og sideflip er latterlig enkelt, men med en gang litt 360 rotasjon skal inn i bildet flyr jeg som oftest på plena.
|
|
|
 jeg og
|
More than words
|
OP
More than words
det er pes!! helt til første gang du klarer det etter det ler man bare
|
|
|
 jepp
|
More than words
|
OP
More than words
men cork er lettere på trampett enn trampoline..tror det er fordi du legger deg en veg, og når du gjør dette på trampoline vil du fly rett ut, i stedenfor på trampett der du har farten som driver deg frem mot tjukkasen..tror du må hoppe mer rett opp og så corke på trampoline, istedenfor å dra i gang trixet med en gang..
|
|
|
 corck!!
|
More than words
|
OP
More than words
corck er drit simpelt!!! må bare hoppe rett opp og ned og få en jevn rotasjon så går d bra skal du se...
|
|
|
|
|
|
 Opp og rundt
|
More than words
|
OP
More than words
for å corke på trampoline uten å havne på plenen må du bare hoppe OPP først så dra trick.ikke no sånn homo vridning før du satser.det samme gjelder på trampett og ski/snowboard. for all del start gjerne før du lander men ikke dra på i ovarennet hvis du skjønner.Opp og rundtStart på turning. der lærer du masse om satsing
|
|
|
 thanks!
|
More than words
|
OP
More than words
mange gode tips her!!har faktisk trampoline så da er det vel bare å hoppe i vei!
|
|
|
 Triks
|
More than words
|
OP
More than words
Har nettopp anskaffet trampoline, og jeg tenkte at jeg nå endelig skulle lære meg den beryktede corken. Men trikset har gitt meg mye hodebry, og jeg ender som oftest opp med å gjøre en rar salto, eller spinne og lande på alt annet en beina. Heldigvis har jeg klart å holde meg på trampolinen. Hvordan jeg noengang skal få til cork, eller bio for den saks skyld, aner jeg ikke. Jeg har lest noen her, men flere tips mottas med takk.Backflip, Frontflip, Underflip og Lincon Loop er blant triksene jeg får til nå.Misty egner seg ikke på trampoline. Eller så er det jeg som ikke egner meg. Hvilke andre triks bør man lære seg på trampolinen? Forresten - Kan man gjøre Rodeo på trampoline? Hvordan?
|
|
|
 Perfekt...
|
More than words
|
OP
More than words
Rodeo og Misty er perkfekt for trampoline da! Misty er en forlengs salto med skru...det er ikke så vanskelig at det gjør noe på trampis....... Sett folk ta rodeo på trampis,men vet ikke hvrodan.....skla jeg ta baklengs salto eller noe på trampis havner jeg alltid uten for.....men leser du på skiforbundet.no under freestyle ligger det MASSE trick tips!! Les der og du blir litt klokere
|
|
|
 mot
|
More than words
|
OP
More than words
guts no jævelig vær sikker på hvordan rotasjonene går(visualisering) vær sikker på å fullføre og det meste funker.rodeo er jo bare en form for backflip med skru, en litt merkelig en men fullt mulig
|
|
|
 hæhæ Tarzan...:D
|
More than words
|
OP
More than words
likte det derre rådet ditt om å begynne å corke etter du hadde satsa, men gjerne føør du lander...! juhuuu... er vel egentlig ganske enig med deg... ofte lurt å begynne med trikset før du lander...! haha....
|
|
|
|
|
|
 Vannhopp er tingen!
|
More than words
|
OP
More than words
Nå har det vært mange trampoline innslag her synes jeg. Bor du i Oslo omr. er vel beste og mest virkelighetsnære mulighet å stikke en tur i Kollen på vannhoppene der. Skulle være jevnt over aktivitet der i hele sommer, etter det jeg ble fortalt av freestylerne i vinter.
|
|
|
 Vatn folkens!
|
More than words
|
OP
More than words
Syntes jenta nevnte noko om vannski eg, ikkje avhandling om trampoline... Heve au hatt problem med å få tilgang til sommarskisenter, så i år fann eg ut at skø eg halde telemarkkøyringa mi ved like må eg ut på vatnet. Sat gamle Rottefella Extreme telemarkbindingar på eit par billige vannski eg fekk tak i. Funka faktisk veldig fint å stande telemark på vatnet. Men standard vannski mæ kjøl og spiss bak æ ikkje ideelt så eg vurderar å lage meg eigne vannski som heve ca same formen som laussnø-ski. Kan vera kult å få twin-tip på dei au og når kjølen æ vekk, kan du få ein fetere skrens på vatnet. Men her er poenget: Lurt å ha ein båt som lagar store bølger slik at du kan få litt høgde på hoppa dine. Då kan du faktisk klare å trikse ein del på vannski au, og du finn faktisk vannski som er designa for hopping. Sjekk ut på nettet så finn du nok noko. Prøvde å ta patent på "televannskia" mine, men det blei ikkje godkjent...  Ski æ klart best på sjo (snø...), men vatn æ ein fin måte å halde køyringa varm på... Lykke til!!
|
|
|
 svaret!!
|
More than words
|
OP
More than words
der kom svaret jeg har venta på!!thanks!!
|
|
|
 Re: vannski->twintip?!?
|
More than words
|
OP
More than words
Du med disse telemarkvannskiene. Har du ikke noen bilder du kan legge ut av de a. Dette hørtes jo dritfett ut. Hvordan ski er det du bruker?
|
|
|
 morosamt prosjekt...
|
More than words
|
OP
More than words
Bare hyggeleg, Kristin  Joa Fiffen, det var temleg fett når eg fekk dreisen på det!! Krevande, men heve du stått ein del telemark er det ikkje så vrient. Var litt usikker på detta prosjektet, så eg fekk bare tak i nokon bruka ski til å starte med. Pilz Flipper Slalom (tyske...)heitte dei, frå utsjånaden å dømme ser det ut som om skia æ produsert midt på 80-tallet... K Men som eg skreiv æ ikkje konstruksjonen veldig ideell for telemark-køyring ("dobbel" binding slik at ein kan bruke ein ski om gongen.) så eg held på å utvikle nokon eigne. Bør kunne fungere å få tak i vannski konstruert for hopping og bruke telemarkbindingar på dei. Tok video, men med eit vanleg sony digitalkamera, så kvaliteten æ ikkje veldig bra. Skø heim te Telemark nå og køyre litt meir, så fær me sjå om ikkje det bløir litt bedre video av det. Veit ikkje om nokon plass eg kan legge videoen ut, ingen heimeside... Kanskje slik video bør beskyttast 
|
|
|
 utenfor...
|
More than words
|
OP
More than words
for å ikke lande utenfor på baklengs og slik på trampo må man ikke ta i får mye med benene ta heller i med armer og hodet... tar man i for mye med benene er det lett og fly ut... også er d viktig å starte trixet nå man er oppe fra trampoen...
|
|
|
|
|
|
 vannkalo9
|
More than words
|
OP
More than words
Vannhopp er kanskje den beste treningen om sommeren. Det er rått og du får helt snø følelsen
|
|
|
 Er visst flere som har testa
|
More than words
|
OP
More than words
Ser ut som det skal funke bra det. Se på det bildet her som eg snubla over for ei litt siden. http://www.tele-skiers.co.uk/images/waterteleski.jpg Har vert inne på tanken, men har verken vannski eller båt....
|
|
|
 hmm
|
More than words
|
OP
More than words
fett bilde...da er det jo bevist at det er mulig!hehe
|
|
|
 Jobbe mot målet...
|
More than words
|
OP
More than words
Har du fått prøvd noko vannski i sommar Kristin? Veit ikkje heilt om du skal bruke vanlege vannski å få inn skiformen på, eller om du heve tenkt å sette på slalombindingar på vannski. I tilfelle blei eg anbefalt å kaupe vannski som brukast til å hoppe med, hoppski som dei kalla det. Dei er ca like breie bak som foran og kan funke bra. Vanlege vannski/monoski heve ein konstruksjon som gjer at du må bruke dei til det dei er laga for... Lykke til, uansett!
|
|
|
 ikke enda!!
|
More than words
|
OP
More than words
jeg skal prøve om en ukes tid...gleder meg! her jeg bor er det faktisk en vannski klubb og fem av de er me på landslaget!!så egntlig er det rart at jeg ikke har prøvd enda...der har de hopp og hele pakka!!!
|
|
|
|
|