|
 Rygg-plate
|
More than words
|
OP
More than words
Hva slags rygg-plate bør man kjøpe for vanlig snowboard kjøring. Er det Dainese som gjelder?
|
|
|
 Dainese
|
More than words
|
OP
More than words
De er sinnsykt solide, brukes til motorsykler og. Men ser litt store ut, har aldri prøvd selv.
|
|
|
 Ryggplate
|
More than words
|
OP
More than words
Dainese sine er helg greie, men de er uforholdsmessig dyre. dra på MC sjapper og kjøp noe der, halv pris og samme produkt!
|
|
|
 Hva med remmer?
|
More than words
|
OP
More than words
Merker man stor forskjell på den typen man bare strapper rundt livet, og de med skulderremmer i tillegg??
|
|
|
 En liten kommentar
|
More than words
|
OP
More than words
Hvor behagelig en ryggplate er å ha på er ikke bare avhengig av om den har skulderremmer eller ikke. Dainese har veldig bra ryggplater som er ganske stive i lengde/høyderetning, men de har desverre litt smalt belte og kryper derfor lett oppover (vet om en butikk som gir 20% rabatt til aktive kjørere, medlem av klubb). Har selv en Rossignol ryggplate med mye bredere belte, men som er mykere i lengde/Høyderetning. Denne er mye behageligere å ha på men beskytter kanskje ikke like godt som Dainese.
|
|
|
 Skallet??
|
More than words
|
OP
More than words
Er det noen som har erfaring med ryggplate hvor beskyttelsen ikke er hardplast, men myk padding. Så en slik fra Nike, men virket ikke akkurat veldig solid...
|
|
|
|
|
|
 Cronic protection
|
More than words
|
OP
More than words
Sjekk ut Cronic ryggplate. Den er supercomfy og med avtagbar padding på ryggen som kan vaskes. Glidelåsvest foran og magebelte, og den koster ca 1000-lappen. Brukt min drøye året, og knuser 2-3 siste Dainese jeg har hatt!(de har også buttsaver om du har en tendens til å lande på rævva.. ;o)
|
|
|
 Cronic
|
More than words
|
OP
More than words
Brukte du Cronic Bodyguard eller BackDefender?
|
|
|
 www.Cronic.no
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har brukt BodyGuard, har ingen erfaring med BackDefender.
|
|
|
 plate
|
More than words
|
OP
More than words
Sweet har kommet / kommer med ryggplate, sjekk ut bilde på gamletorvet sport sine sider; http://gamletorvetsport.ringelien.net/cgi-bin/gts.cgi?action=shop&parm=display&category=50&brand=266
|
|
|
 dainese
|
More than words
|
OP
More than words
hadde en dainese backspace som er ledda i korsryggen slik at man kan drive med litt ass-shaking på afterski.men den gikk i stykker i det leddet.tålte 3turer så var det kaputtski.men er ellers veldig fornøyd med dainese.platene er veldig stive men hva f er vel vitsen med en mye en.da er du jo fucked uansett.prøvde en uten skall også, men de er jo ofte beregnet for motorsykkel og jakke med skall i ryggen
|
|
|
 Buttsaver??!
|
More than words
|
OP
More than words
Har jeg ikke hørt om? Noen som har prøvd dette? Høres unektelig ganske ubehagelig ut å ha på! Men jeg knakk nesten hofta på en bigjump i vinter, så kanskje ikke så dumt allikevel ;-)
|
|
|
|
|
|
 core jacket
|
More than words
|
OP
More than words
Kjører med dainese core jacket. Funker helt konge! Sitter mye bedre enn plata. Eneste minus er at den ser litt vel hardcore ut, og blir litt klam når en har vindtett jakke oppå og det er flere plussgrader.
|
|
|
 ass and tities
|
More than words
|
OP
More than words
har en buttsaver som jeg kjøpte for mange år siden.den er bare en litt ekkel shorts med paddinger over hele.funker helt greit men ser ut som hemorider av det kraftige slaget.anbefales hvis du er stinn og har dame.er du blakk singel eller glad i å kjøre i tett skog så bare glem det.det er dyrt ser ut som hemorider og gir deg hofter som går borti dørkarmen når du skal inn å sjekke damer i varmestua
|
|
|
|
|
|