Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski across/around The rockies (Langley)
#27012 21/07/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Noen her som har vært med på denne turen? Positivt/negativt? Driver å planlegger en 14dagers tur til Canada i vinter.. Når er forholdene best der borte? Februar?

More than words
OP Offline
More than words

Turene til Langley er fine som en førstegangstur til Canada. Man får vært innom en del steder. Neste gang drar jeg minst en måned, og på egenhånd.Februar er litt tidlig. Kan være lite snø noen steder, og ganske kaldt. Jeg ble anbefalt å dra i mars. Ulempen med langley-turene er at de har et ganske fastlagt program. Ingen mulighet for å bli lenger på et sted hvor det er dødsbra, selvom du vet at det er dårligere forhold på det neste stedet.Losji er forhåndsbestilt og var umulig å gjøre om på.

Det er veldig greit å reise på egenhånd der borte. Lei en bil eller ta buss. Vil anbefale bil. Det er ganske billig å bo mange steder. Forresten er det meste billig der borte.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg reiste med Langleys Ski Across de to første ukene i februar. Vi hadde ræva full av gullhår og prikka inn vinterens første store snøfall. Og kjørte tørt og nesten uspora daglig. Fordelene og ulempene er nevnt foran. Artikler kommer i FF i høst og vinter (søk på Fernie og Kicking her, så finner du reisebrev). Snapshots er også lenka opp her for øyeblikket:http://bergphoto.net/ontheroad/

En litt annen opplevelse får du rimeligere (alternativt lengre) i Kaukasus, for eksempel.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg vurderer selv å reise til Canada med Langley - Ski Around the Rockies. 11 dager - 9 skidager, 9700,- i Feb. Prisen er jo ikke avskrekkende. Har ikke peiling på hva slags folk som reiser på desse turene, men skulle likt å visst? Skal reise aleine, og reiser for en grunn, ski. (+pils) Noen flere som har erfaring med desse turene, hvordan er overnattingsstedene? langt å kjøre ? etc.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå