De to siste årene har jeg tilbrakt en juleuke i Serre Che med Langley Travel. Det gjør jeg gjerne igjen.
Det er mange fine ting ved Serre Che. _1_. Hotellet til Langley er hyggelig og maten er svært bra og de har en genial grillaften med mat stekt over åpen ild. Sinnsykt godt. _2_. Bussturen fra Grenoble er kort (første året landet vi dessverre i Geneve, som ikke var så morsomt...) _3_. Skikjøringen er variert og snøsikker. Kan ikke gå inn på alt her (du finner guider på nett), men du finner garantert pudder, klipper, skogskjøring, bratte carvingbakker og mer til. Heisene er riktignok litt gamle og treige, men ikke elendig. _4_. Legenden La Grave er 30 min unna. Du leier guide og transport fra Langley. Bedre nyttårsfeiring får du ikke hvis føret er godt. Snakker av erfaring her. Sestriere og Montegevre er også innenfor rekkevidde. Kjørte i århundrets pudder i Sestriere i fjor. _5_. Shopping. I Briancon finner du en eminent ski- og klatrebutikk, L"alpimat med gode priser, stort utvalg og de er vant til norske tax-free systemer. Du kan også bestille på forhånd.
Dette ble mye skryt. Ja, ja, det er fortjent.