Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski for telemarkschick =)
#26187 17/08/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hei hei =)

Lurte på om dere kunne hjelpe mg litt...?Skal skaffe meg nye ski som primært skal være til for toppturer og offpist i anlegg, jeg er 169cm o veier 63kg. Hadde satt kjempe pris på all den hjelp jeg kan få =)

More than words
OP Offline
More than words

Har et par dynastar in74 ski, med rottefella bindinger, super carve (oppbygd)1.75 lange

Det er en spesiellt løssnø ski, men gjør en knall jobb i parken selvom den er litt stiv.Bredde:

99 74 113Interessert??Alt fra 2500,-

More than words
OP Offline
More than words

Christin - er ikke helt enig i at det er ei løssnøski. Jeg legger et cirka-skille på 80mm på midten. Og løssnøskia kan godt være en del bredere enn det også. Mine er 105...

Til løssnøkjøring og toppturbruk vil jeg anbefale ski som er mellom 80 og 90 mm. De bør jo ikke bli for tunge, så er de brede nok kan de godt ha cirka din egen kroppshøyde. Det blir avveining mellom hvor mye du gidder å kjempe opp på topptur og hvor fartsstabile de skal være hvis du liker å kjøre fort. Punkt en ved skikjøp er en realistisk vurdering av hva du faktisk ender med å bruke skia til. Punkt to er å få testa skia en dag eller to.

Jeg anbefaler deg Fischer Big Stix 84 (prod. ikke lenger, kjøp brukt eller på supertilbud). Og en binding med stag (ikke wire). Som Rottefella Cobra eller Cobra Z.

Søk i forumet for å finne flere tråder om jenteski.

More than words
OP Offline
More than words

enten K2 Seth Pistols eller Volkl Goatama for ditt bruk. Har omtrent samme vekt/lengde som deg, og liker disse skiene. Begge er fete frikjoringsski, men likevel lekne og lettkjorte. Usikker pa hvilken lengde du bor velge, det kommer an pa hvor mye trokk du kjorer med og hva du foretrekker. Lykke til med skivalg!

God ski for jenter..
More than words
OP Offline
More than words

In Big"en til Dynastar. Dyr da, men verdt pengene. Lettkjørt, sitter ok i bakken bare det ikke er isete. og ei bra pudderski.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå