Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3
Bærums barbie-gutter
#24089 22/09/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

For oss som digger et godt knegg er det bra at vi har barbie-guttene fra Bærum. Når Alexander Nicolai kommer i sin rosa topp og skaut på hue, spør min bestemor: Hvem er den småpiken der? jeg svarer "Så, så, gamla, det der er en gutt, og han får deng til hælga. Og han klarer ikke ta igjen, for jeg har en avsindig muskelmasse og et meget mørkt belte i kickboksing." Så blir bestemor beroliget, og hun lever enda litt lenger. Men vi må passe på at vi ikke slår gørra ut av alle barbie-guttene, for ellers blir det jo ikke noen igjen å le av.

haha rå bra innlegg
More than words
OP Offline
More than words

Æ LEEEEEEEEEEEEEER!

jente? gutt?? ehhh.. må ta av personen buksa først
More than words
OP Offline
More than words

NÅR SKAL GUTTA FORSTÅ AT DET IKKE ER MASKULINT OG TILTREKKENDE MED ROSA OG TETTSITTENDE KLÆR, UNDRER JEG!!når du er hetrofil skal ikke kjæresten din gå i samme genser som bestevenninnen din

More than words
OP Offline
More than words

Hva er "et godt knegg"??Skjønte ikke den, jeg...

Transe-barbie fra Bærum
More than words
OP Offline
More than words

Det er vel ikke bare Bærum som har slike transer, også Oslo Vest er full av dem. Beveger du deg fra den riktige sida av Oslo over til transeland (Oslo Vest), ser du disse "gutta" i rosa topp og hårbånd. Transene lever tydeligvis godt i Oslo Vest, mange av dem er rimelig feite, og La det Coste, Far betaler gjelder vel like mye transe-barbiene som andre soss.

More than words
OP Offline
More than words

Dette er et meget bra debattnivå! Gratulerer!!! Her får jeg virkli lyst til å bli en stund...

More than words
OP Offline
More than words

Hahaha! Herre va et knallbra innlegg, skjønne ikke korfor dæm gidde å kle seg som homse patruljen..

More than words
OP Offline
More than words

Er redd for at dette ikke bare oslo og Blærum som sliter med dette problemet..Bergen har utrolig nok også mange slike bøgiser som åler seg inn i de trange buksene, med de mest rosa gensrene og hårbånd og alt det faenskapet..Er redd for at noe må gjøres med denne landeplagen..

More than words
OP Offline
More than words

Fint å se at du ikke tiltrekkes av de androgyne skautegutta! Merket at det har blitt vel mange av dem på NTNU der jeg går. Dere chics fra Bærum/Oslo Vest er ofte rimelig digge, så nå når dere liker gutter med skjeggstubber så kanskje jeg skal begrave avskyen mot dere og heller kjøre mr lova"lova"

More than words
OP Offline
More than words

Stå på! Ta dem! Hater de teite guttene. Veldig at du har avsindig muskelmasse også. Litt mindre plass til andre saker. Du er keeg. Hilsen meg

det er 6 år, 4 mnd, 28dager og 4 timer igjen...
More than words
OP Offline
More than words

sier som schau. hvem i hælvete har sagt at det er greit å se ut som svensker?

More than words
OP Offline
More than words

usch, sånne bærumsgutter er det jævligste. ta en tur innom skolen min og fortell dem det, please!

More than words
OP Offline
More than words

http://www.home.no/lindblad2/vierkeege/eventz.html men det dærran va jo å fæstli da! fant det på den keege sia

More than words
OP Offline
More than words

Hvis de femigutta har et fnugg igjen av heterofilitet, så er det jo nok at dere jentene klenger dere på sæggegutta, så skjønner de at de selv er avskyelige skampletter av noen fjollegutter.

More than words
OP Offline
More than words

Det er helt greit å gå med bånd på hue, men det er den overdrevne bruken av solarium og annet jentestæsj som tar kaka... Har ikke noe i mot at folk kler seg sossete, men det er oppførselen og innstillingen til folk utenfra som er patetisk... Vi er fra bærum og vi er best, det er der problemet ligger... Og briefingen med cash er bare helt latterlig, det vil de forstå når de vokser opp... Og til dere jenter som TRAKTER etter disse "KEEGE" gutta som de kaller seg, vil en dag skamme dere over at dere overhodet viste dere sammen med dem... Vi normale heterofile gutter ler av dere jenter som dilter etter disse feministene...! Jeg skal love dere at noen av disse "KEGINGENE" bruker dobbelt så lang tid på badet enn dere, for å ikke snakke om kosmetikk...Hell litt vann i trynet på dem så sminken og kremen renner av!

More than words
OP Offline
More than words

det er kjønnsrollenes utflagging som har skylda folkens.. se på beckham, han var den heteste sist gang jeg ble oppdatert. fyren har bling bling osv osv .. han er en femikladd og en unnskyldning for keegefolket å kle seg ut som klovner..

min teori er at det er en sånn forbipasserende greie som slengbuksene sikkert var i sin tid. la oss håpe det ikke blir musikk ut av det.. nei faen det har jo allerede skjedd!

åja, ville forresten fortelle dere at vierkeege.tk er en køddeside laget av en insider soss som har insett hvor patetisk det blir. jeg kjenner dem som har laget dem, det er faktisk ment som harselas. Vi har litt selvironi i Bærum.. personlig syns jeg det er "schtøgt" å si hvor jeg kommer fra når jeg er i andre deler av norge..

More than words
OP Offline
More than words

æsj æsj. Jeg hater sånne bærumsgutter. Og alle fra oslo vest. De kler seg som jenter og ikke som MANNFOLK! Femi menn er det de er. Ingen av dem har noen gang gjort en eneste dags ærlig arbeid f.eks. flyttet stein i steinrøysa, trukket kua ut av bekken, gravd en grøft, "byttet koil te treskern te nabo"n bort"n"for han Ronny-Benny," eller brent litt bråte.

herregud.la nå bærums-dudene kle seg som de vil.

More than words
OP Offline
More than words

Fætter ikke at disse barbie-gutta ØNSKER å se ut som sopere! Det er ikke noe galt i å være homo, men akkurat som gutter vanligvis ikke ØNSKER å se ut som jenter, ønsker hetero gutter gjerne ikke å se ut som sopere. Merkelige greier... og i tillegg går de rundt og blærer seg og skriker at de er best og tøffest og bærum ruler...! For en gjeng duster. De fortjener deng, som en skrev over her, men det er jo ikke pent å denge jenter heller...

More than words
OP Offline
More than words

Men hva har dette med ski og snø å gjøre? Dette er ikke rette forum for denne "diskusjonen"...

Barbie er j... synlig
More than words
OP Offline
More than words

Barbie-gjengen er særdeles synlig i ski/brett-miljøene, det er grunnen. de trenger korrektiver, og det får de tydeligvis ikke hjemme. Men når vi denger dem på Stavkroa og Garasjen, tenker jeg de dropper hårbåndet og rosatoppen neste gang

More than words
OP Offline
More than words

OK, jeg er Bærumsgutt.Familien har bodd her i generasjoner.Født og oppblåst her som man sier. Føler jeg kjenner kommunen ganske bra etter et relativt langt liv her.

Likevel kjenner jeg meg ikke heeelt igjen i debatten her. Javisst finnes det klysegutter, men sånne har jeg møtt på Lillestrøm og. Min omgangskrets i Bærum består i all hovedsak av jordnære folk med mer eller mindre penger, hus, hybel, gammel mazda, ikke bil eller dyrere saker. Men fellesnevneren er at de ikke går rundt og skryter av hvor de er fra, hvor mye spenn de har, eller hvor rå de er på ski (flere av dem er faktisk ganke dyktige på fjellet....).

Det er folk utenfor kommunegrensen som legger lista. De har har en vrangforestilling om oss, og det er greit nok. Men til saken: De som slenger bensin på bålet er i hovedsak _innflytterne_ til Bærum. Oslofolk med litt spenn som kjøper seg hus i Bærum. Ungene blir av en eller annen grunn slik det beskrives her...Fatte det den som kan, men sånn er det ihvertfall...Og vi flirer av dem.... wink

Vel, dette var en betraktning fra en bærumsgutt i 30-årene med gamle ski, men gode venner.

More than words
OP Offline
More than words

At folk gidder!Om du leser igjennom tråden skjønner selv de yngste fjortisene at det bare er snørrvalper som uttaler seg her!Jeg tipper snittalderen her er 12 år! Og da har man som oftest et snevert syn på det meste! Voks opp før du utaler deg om folk fra andre kommuner en hvor du er fra! Småfolk og drittunger!Kom dere ut, isteden for og sitte på nettet og sleng dritt!Ps: det er som sist nevnt en ur-gammel greie at folk fra bærum gennerelt er snobbete! Løft opp hodet og se deg omkring før du uttaler deg!!77- mod

More than words
OP Offline
More than words

Er du ute av og til? Barbie-guttene finnes, og de er ufyselige. Mulig de også finnes andre steder enn det som er nevnt ovenfor, men de er der, og de stinker big time! De trenger pepper og deng og korrektiver i svære poser.

More than words
OP Offline
More than words

det er vel bare i Bærum at man har BMW og MERCEDES på skiltet der det står: Kjør sakte barn leker, med bilde av en benz og bmw... Og som diaz sier i sin nyeste sang Motherfucker: Jeg blir flau av å se gutta i rosa bånd osv osv..

More than words
OP Offline
More than words

Så så så, det er vel en undertone av misunnelse ute å går, ser jeg.Ja greit, det er vel litt femi. Men "FAEN" vi må jo markere oss. I motsetting til dere som gjemmere dere bak små sweet hjelmer og fete goggles med speilglass så ingen kan se hvem som står der med det nyeste å feteste (som bare sosser gidder å betale for?).Har jeg (eller vi) ikke noe problem med å stå for vårt utseende.

Face it, in the long run, "SÅ ER DET JO VI SOM VINNER!!!!!!!!!!!!!"

More than words
OP Offline
More than words

ET IDIOTER SOM DEKK TÆLL FROKOST

More than words
OP Offline
More than words

For min del er det helt fett at denne diskusjonen pågår. Ikke at jeg har noe i mot gutter som kler seg tight og rosa -så lenge jeg slipper å ta i dem, må de få gå i hva de vil. Det som er kjipt er at disse guttene har en tendens til å bli sykt høye på pæra og de trenger derfor å høre at det kunne vært en fordel å roe seg ned et par hakk. Men en skal ikke skjære alle over en kam, og når fokusen legges på Bærum kommune blir det feil. Wannabe-Stockholmsadel-folk (synes den betegnelsen passer bra) finnes i alle byer og større tettsteder, så det er bare å face det: They are everywhere!

More than words
OP Offline
More than words

For min del er det helt fett at denne diskusjonen pågår. Ikke at jeg har noe i mot gutter som kler seg tight og rosa -så lenge jeg slipper å ta i dem, må de få gå i hva de vil. Det som er kjipt er at disse guttene har en tendens til å bli sykt høye på pæra og de trenger derfor å høre at det kunne vært en fordel å roe seg ned et par hakk. Men en skal ikke skjære alle over en kam, og når fokusen legges på Bærum kommune blir det feil. Wannabe-Stockholmsadel-folk (synes den betegnelsen passer bra) finnes i alle byer og større tettsteder, så det er bare å face det: They are everywhere!

More than words
OP Offline
More than words

Barbie barbie boyslike expensive toyspockets full of cashclosets full of stashB-M-WPorsches nice and bluesnatching all the chickswith your sleazy tricks

Barbie barbie boyswe will smash your toyswil will steel your cashwe will trash your stashPorsches will be gonebut life will still go onyou"ll be lickin" brickswhile we will fuck your chiks

Til jenta fra bærums verk
More than words
OP Offline
More than words

Sammenlikningen med stockholm er superb! I Sverige er begrepet "noll-åttor" det samme som "vestkantsnobb" her (eller "hei-på-deg-på-Ris"). Begrepet "noll-åttor" henspeiler på postnummeret for en bestemt del av Stockholm som huser en stor del av byens (og Sveriges) verste snobber. Sverige har jo helt andre forhold når det gjelder dette temaet, og årsaken er selvfølgelig adelen. Her kan vi prise oss lykkelige som nordmenn, vi slipper unna dette svineriet, og takk for det. Men siden vi ikke har adel, er det også enklere for oppkomlinger å briske seg. Ikke det at det er noe galt med å være "oppkomling", men det er jævlig galt å oppføre seg nedlatende mot andre. Og det er det NOEN av disse oppkomlingene gjør. Det er tilsynelatende barna til oppkomlingene som gjør dette, men de har jo lært dette et sted, og lærdommen får de selvfølgelig fra foreldrene. de aller fleste bærumsfolk jeg kjenner, er ålreite mennesker. Det er her som alle andre steder; det er de få som ødelegger for de mange. Det som er så synd, er at disse få gjør så utrolig mye ut av seg! De er så avsindig vemmelige og uspiselige og høylydte, og vi andre må enten le, hisse oss opp, eller bare stå og måpe og undres: Er det MULIG!??!

More than words
OP Offline
More than words

Oi, sjekk hu nydusja der,a! Fy feite, se den kroppen, a! DEN hekken! Å faen, NEI, fy faaaen, det er en barbie-gutt!!! Æ må spy, fort, det var rett før æ kjørde kuken i han, uæææækhhh, gi mæ bøtta, uæækkhhhh, blørrrp, woshhh, raaaap, åhh, deilig å få det opp...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg vil på det sterkeste ta avstand fra disse BærumsBarbie greiene her. Maken til sær østlands-sentrert tull! Tror dere kanskje at det bare er i Bærum det finnes slike. Som ekte fanagutt kan jeg med sikkerhet si Bærumsguttene knapt rekker oss til anklene hva gjelder pent tøy og dyrt utstyr. Nå er det på tide at fintfolk fra andre deler av landet også får sin fortjente oppmerksomhet!

More than words
OP Offline
More than words

Her oppe på Øvre Singsaker er det også stor oppstandelse da vi føler oss sterkt forbigått. Vi har penger, og det synes. Dette skal vi ha uttelling for!

Never ending story!!
More than words
OP Offline
More than words

Ettersom jeg er født og oppvokst på den riktige siden av Oslo, føler jeg meg forpliktet til å kommentere en del av det ovennevnte. Er det virkelig slik at alle dere andre ser på oss "Stockholm-bratts" som en så stor trussel?

Faller ikke dette til dels på sin egen urimelighet, ettersom det innledningsvis pekes på hvor patetiske og latterlige vi påståelig nok skal være. Dersom dere ikke hadde sett på oss som en trussel ville dere vel strengt tatt ikke latt dere affisere heller? Nå kan dette til dels forklares med at mange av de skrevne innleggene er forfattet av til tider umodne og lite reflekterte/utdannede personer, men alikevel fremstår det for meg som merkelig.

Jeg er i hvertfall sikker nok på meg selv til at jeg ikke behøver og rakke ned på alle andre, bare på grunn av at de ikke ser akkurat ut som meg selv. Man må vel kunne trekke litt på smilebåndet, når man står i heisen i Hemsedal og ser alle disse backpackerene med fatskies som garantert ikke kommer til å bevege seg utenfor løypen. Er det noe bedre? Ikke vet jeg,men jeg har full respekt for dem uansett. Det plager ikke meg at halvparten ser ut som de skal bestige Mount Everest når man egentlig skal ta seg en tur i "gummiskogen," men det får så være.

Avslutningsvis skal det nevnes at det ville vel vært bedre om vi i ski miljøet i Norge hadde respekt for kjøringen og prestasjonene, ikke antrekkene. Utrolig mange, inklusive meg selv, som er nevnt tidligere i debatten er utrolig dyktige ski kjørere selv om de kanskje har "galt" antrekk i deres øyne.

En ting er sikkert. Jeg gleder meg til å møte dere alle igjen når sneen faller, om dere har rosa ski eller store bukser bryr jeg meg lite om. Da skal vi sammen nyte den herlige tiden vi har i møte.

Dersom noen av dere virkelig skulle være så primitive å ty til vold, vil jeg saktens følge opp med et søksmål og deilig rekreasjon på hytten på Geilo. Litt mere sivilisert må man vel kunne si at det er på Recepten.

Ha en flott sessong alle sammen.

More than words
OP Offline
More than words

På en måte litt enig med deg, men det er tydelig at mange er provosert av en viss gruppering mennesker. Om denne grupperingen har noen geografisk tilknytning er kanskje usikkert, men at grupperingen (de ovennevnte "barbiene")utagerer negativt slik at det skaper reaksjoner, mener jeg denne tråden helt klart viser. Stikkordet må vel være RESPEKT, og det gjelder alle leire.

Og hvis du mener at en dag i Gummiskogen ikke blir bedre med bra utstyr, tviler jeg på at du noen gang har brukt en dag i Gummiskogen...

More than words
OP Offline
More than words

Joda, Big M, du har et poeng. Respekt er nøkkelordet. Møter jeg deg i bakken fullt stæsja opp i Dolce&Gabbanas vinterklær og selvfølgelig Dior-goggles, vil jeg nok tenke "hmm...". Så lar jeg det være med det. Når du viser at du drar på, tenker jeg "fett" og lar meg imponere. Men møter jeg deg på vei til afterski, nydusja og kledd i det dyreste stæsjet, da kjenner jeg et stikk av irritasjon inni meg. For jeg er nemlig lei av at tryggheten i dagens samfunn er basert på å handle seg en identitet!

More than words
OP Offline
More than words

"Dersom noen av dere virkelig skulle være så primitive å ty til vold, vil jeg saktens følge opp med et søksmål og deilig rekreasjon på hytten på Geilo. Litt mere sivilisert må man vel kunne si at det er på Recepten." Kunne saktens spart deg for akkurat det utsagnet...

More than words
OP Offline
More than words

Hvorfor har jeg skrevet ti av disse innleggene? Hmmm.....

More than words
OP Offline
More than words

Er det andre som har skrevet innlegg her? Trodde det bare var meg, jeg!

More than words
OP Offline
More than words

Sian eg e ain ekta bonde frao voss so va eg inn pao mirc ein dag og ville høyra deiras maininga om bonden...Når eg spurte fint ka dei synst om bonden på topicen fekk eg som svar: bønner er jævli ekle, lukter vondt og må dusje oftere..vi liker ikke bønder....Men da dai ikkje vait e at uten bonden svelt norge.So eg synst da e heilt greitt og gje desse pappagutane litt drit eg.... Itte eg va inn på mirc so har mitt syn på asfaltcowboya i frå bærum vorte betrateli mykkje lågare....ÆSS!!!

Side 1 av 3 1 2 3

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå