Legghinne-betennelse
|
More than words
|
OP
More than words
Hvordan blir man kvitt legghinnebetennelse? Og er det noen god måte å hindre at man får det igjen? treningstips osv. (saklige) Svar tas imot med takk.. 
|
|
|
 Idrettsklinikken
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 Medisin og avslapping
|
More than words
|
OP
More than words
Hadde selv problemet. Fikke resept på Brexidol, det hjalp men du blir gærn i magen av det.For videre trening er sko viktig. Prøv å kom deg til Löplabbet å få filmet løpinga og få anbefalt sko.
|
|
|
 RO OG HVILE
|
More than words
|
OP
More than words
betennelse dempende medikanenter, dvs NSAID ala Brexidol,voltaten funker bra. noen har hjelp av ultralyd og strøm behandling i akutt fasen(fysioterapi).Ellers gjelder det som gjelder ved all annen betennelse;ta det rolig til du er bedre.provokasjon av smerten gir stort sett bare bensin på bålet effekten..god bedring...
|
|
|
 telis
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 noe alle får
|
More than words
|
OP
More than words
Bit smerten i deg, så går den kanskje bort av seg selv etter en stund. tror du kan proppe i deg nesten hva du vil av medisiner uten å oppnå noe særlig resultat. Eller legg inn ett par hviledager i der du får hvilt leggene dine litt. Variasjon er også bra.
|
|
|
|
|
|
 hør her
|
More than words
|
OP
More than words
det og bite smerten i seg er helt feil! hvis man går med dette over lengre tid vil det bare bli værre og vil tilslutt bli kronisk i værste fall, som sagt tidligere er ro og skotøy viktig. oppsøk lege og få et alternativt treningsprogram for og trene opp leggen din.
|
|
|
 tips
|
More than words
|
OP
More than words
en del av de beste jibberne, barberer leggene og da fortrinsviss fronten av leggen fori det er veldig lett og få betenelse å hårsekkene på leggen.sjer jo mongo ut, men det hjelper visst.
|
|
|
 råd
|
More than words
|
OP
More than words
du bør trene fremsiden av leggen, legge vektstang over begge føttene og løfte den opp, eller trene med strikk. dette hjelper og holder det borte.. piller hjelper ikke alltif i lengden om du trener mye.. og det er veldig viktig å tøye baksiden av leggen. problemet kommer fordi en ikke er like sterk foran og bak.. muskelfascien irriterer legghinn ved at muskelen blir for stram og "gnir" inntill benet.. og så klart mer hvile enn tidligere
|
|
|
 Men se idrettsklinikken da!
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 erfaring?
|
More than words
|
OP
More than words
noen som har prøvd den skinna?noen andre patenter ute og går?hadde ifjor en plan om ekstra polstring ved hjelp av skumgummi, men fant ut det ble for tykt inne i skoen...kan vel kanskje funke med vanlige fotballeggbeskyttere, men de er jo ikke like godt tilpasset leggen som en gipsavstøpning...
|
|
|
 :
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har hatt det flere ganger, og jeg mistenker at det er blitt kronisk. men hvis du er en likesinnet, en som ikke liker å sitte i ro altfor lenge av gange, ja, da må du bite i det sure eplet. Hold deg unna alt av idretter og bevegelse som gir beina støt. Når jeg var på mitt verste fikk jeg ikke lov til å gå til skolen og jeg måtte holde meg unn alt som het kondisjonstrenig minus sykling og elipse.! Så tren gjerne, sånn som andre har nevt(m. strikk osv). Og husk; gi det tid!! Og ikke bit smerten i deg og fortsett slik som en annen skrev, det er bare sprøyt!
|
|
|
|
|
|
 ......
|
More than words
|
OP
More than words
takker for (nesten) alle svar.blir nok ikke like mye fotball fremover ihvertfall...
|
|
|
 Jeg kan godt
|
More than words
|
OP
More than words
være med på at det å bite i seg smerten er sprøyt en gang i blandt. Men ofte er det det som gjelder også. no pain, no gain. Litt må man tåle. Ikke vits i å løpe til første og beste doktor man finner så fort man har litt vondt. Men selvsagt! jeg er ikke helt dust heller, holder det på å bli kronisk, så er saken helt klart en annen.
|
|
|
 Erfaring?
|
More than words
|
OP
More than words
Har og samme shitet,- ødelagt mange skidager de tre siste sesongene.. Noen som har prøvd skinnen? Hva kommer to slike skinner på??
|
|
|
 gel innlegg??
|
More than words
|
OP
More than words
nåen som har prøvd gel innlegg....har fått det anbefalt, men vet ikke hvor jeg skal få tak i....
|
|
|
 huff
|
More than words
|
OP
More than words
har hatt dette i tre år nå, å har prøvd det meste, har vert på rosenborgklinikken for å sjekke osv osv, akupunktur funker men d kommer lett tilbake da, gjorde vaffal d på meg.... går jo også med operajon men er ikke alle d funker på... massasje er bra, og uttøyning frampå leggen er også veldig gunstig:) men da må du gjør det regelmessig, minst hver dag
|
|
|
 leggskinne
|
More than words
|
OP
More than words
Idrettsklinikken produserer til profesjonelle alpinister, og dette virker. Poenget m/leggskinnet er å flytte trykket bort fra benet og til musklaturen/lenger bak. Dette er målsøm og koster; bruker kevlar og karbon som vakumbakes. Tenker det kommer på ca. 2 500/3000 Det har også vært på tale å produsere konfeksjon/serier i forskjellige størrelser og da til lavere pris.
|
|
|
|
|
|
 LEGGHINNEBETENELSE
|
More than words
|
OP
More than words
SOM REGEL KOMMER DETTE AV AT PLØSEN PÅ STØVLEN ER FOR HARD MOT LEGGEN.DETTE ER ET KJENT PROBLEM I ALPIN RACING BYTT PLØSE EVT STØVEL.
|
|
|
 hm
|
More than words
|
OP
More than words
Høres jo bra ut med de skinnene til idrettsklinikken. Men lure litt på årsak til betennelsen. Når den sitter, er det ikke tvil om at berøring verker som f.. Men er det berøring som utløser dette eller er det strekk på muskelen fremme på leggen? Har som regel vært verst etter tunge landinger litt for langt bakpå, og da blir det jo et voldsomt drag på muskelen fremme i leggen. Dersom det er dette som er årsak til betennelsen, vil det jo ikke hjelpe å flytte "kontaktpunktet" legg/støvel lengre bak, eller??
|
|
|
 Å nei..
|
More than words
|
OP
More than words
I dagdrømmene mine hadde jeg helt glemt at jeg slet med leggene i hele fjor:-( 2 dager max før det satte seg en slags krampe bak på leggbeinet, mest når jeg hopper mye. Tror det kommer av leggen blir "brekt" over kanten på støvelen. Håpløst å bli kvitt det uten hvile.. Så på det verste(alpetur) var det Paragin Forte til frokost og lunsj..
|
|
|
 Idrettsklinikken
|
More than words
|
OP
More than words
makter f.. ikke (gidder ikke) komme med et prisoverslag for deres løsning engang. Det skal vist gå gjennom det offentlige, men det offentlige dekker da ikke rene idretsaktiviteter! Jeg har ringt og undersøkt.
|
|
|
|
|