er slett ikke et dumt sted. snakket med en sesonger som hadde vært noen år på rad når jeg var der, han mente at snøsikkerheten var litt varierende fordi det ligger såpass langt sør. ofte går det lang tid mellom hvert snøfall (de har 300 soldager i året), men når det først snør så kommer det MYE snø. vi hadde to uker der, de første fire-fem dagene var forholdene ganske triste med hard, transformert snø i ganske små mengder - men så kom det godt over en meter på to dager, og forholdene ble helt vanvittige...
ellers er det meget bra skogskjøring der så lenge det er nok snø, og en god del lett tilgjengelig offpiste av varierende type over tregrensen i de delene av anlegget som ligger "nærmest la grave", dvs lengst vest. litt gåing, og du har kjempemuligheter for førstespor. en god del store flater med behagelig helling, men også muligheter for brattere terreng og trange renner.
dagsturer til la grave kan sikkert langley fikse for deg, det gjorde de når jeg var. fikk også en dag i alpe d"huez som ligger litt over en time unna. anbefales!
ellers mener jeg villeneuve er det beste stedet å bo, det er en fin liten by - gammel og sjarmerende. pluss bra beliggenhet i forhold til de beste delene av anlegget. briancon skal du glemme med mindre du legger stor vekt på å "bo i by".