Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sugardaddy vs Seth Pistol?
#20832 27/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har kikket på disse skiene, men vet ikke helt hva jeg skal ha. Kjører mest skog/offpiste samt litt i parken.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har Seth Pistol, har ikke prøvd Daddy. Om SP kan jeg si at de ikke er spesielt kvikke å få rundt, men gir veldig fin drive og flyt i løssnø og vekslende forhold. Jeg valgte 189 for å få stabilitet, og de ER virkelig stabile. Vet ikke om jeg hadde valgt disse hvis du skal kjøre mye park, tror det er andre ski som er kvikkere og morsommere da.

More than words
OP Offline
More than words

SP er jo definitift en av de aller "kvikkeste" fatskiene på markedet!

den er forholdsvis myk (uten å være spaghetti), har stor innsving og bra med pop, noe som gjør den meget leken og kvikk.

om man synes den er treg har man rett og slett kjøpt feil ski, da er det egne ferdigheter det står på! har man bittelitegrann krutt i beina er den fin fin i parken også!

More than words
OP Offline
More than words

Ski på 189 er ikke kvikke i parksammenheng uansett hvordan man vender på det. At pistolen er overraskende kvikk til å være 189 til kjøring er en helt annen sak.

SP 189 er ikke kvikk
More than words
OP Offline
More than words

Og jeg tar 323 kg i knebøy, så det er nok av saft i beina.

More than words
OP Offline
More than words

"power is nothing without control"

Husk det

More than words
OP Offline
More than words

sugar daddy er fantastisk mye bedre enn den lause sp i pudder..., sier du skog, så sier jeg: du har ikke sjangs til å styre unna trær med den støgge treige k2"drittten...

men bruk

More than words
OP Offline
More than words

SP er utrolig kvikk og lettmanøvrerbar til å være en FATSKI!! skulle gjerne ha streket under det ordet, men kan ikke her..

kommer man seg ikke unna trærne med denne skien, kan man drite i å kjøre skogskjøring, da har man ikke mye å gjøre der!

å sammenligne med rene parkski blir jo latterlig, men nok en gang: til å være en FATSKI funker den utrolig bra i park!

alt er relativt, mine venner!

More than words
OP Offline
More than words

Men mannen skulle ha tips til ski angående skog/offpiste, samt park. Da er kanskje ikke SP den riktige skia, slik jeg ser det. Hvis du ser hvordan The Man (Seth) kjører, så er stilen hans mer preget av store svinger, høy fart og sinnsyke drop, en superkvikke svinger i skauen og i park. Og SP er tross alt en veldig brei ski, det er mange fatski som er langt smalere og dermed kvikkere. Men i forhold til Tanker er jo SP en lynrask drøm. Alt er relativt, enig i det!

More than words
OP Offline
More than words

Sjekk ut Pep og de andre K2 gutta i både Session 1242 og Ready Fire Aim, da ser dere at de bruker SP i parken ganske mye også. Og det ser ikke ut som de sliter med å bruke de. Men skal du ha en ren parkski finns det seffern bedre ski. Som kombo ski mellom pudder,offpist og park er SP veldig bra. Ville ha overveid Scratch BC, veldig ligg SP, bare stivere og litt kvikkere. Mister litt flyt egenskaper, men den store forskjellen er det ikke

More than words
OP Offline
More than words

når er det så mye snø i norge at d har bruk for så feite ski..? jeg har ikke fått brukt mine sgd i norge 1 jævla gang. prøv rossignol scratch bc -super allround ski.

More than words
OP Offline
More than words

når er det så mye snø i norge at d har bruk for så feite ski..? jeg har ikke fått brukt mine sgd i norge 1 jævla gang. prøv rossignol scratch bc -super allround ski.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå