Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ski til dårlig snø?
#20787 28/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Når det gjelder pudder planker og andre ski til bra føre er det ikkeno problem å velge. Jeg har en tendens til å kjøpe meg for brede ski. Så når de dagene kommer med hardt og isete føre sklir jeg rundt uten kontroll. Hvilke ski skal jeg velge til sånne dager? Twintip seff.

More than words
OP Offline
More than words

En noe smalere og stivere ski, jeg anbefaler på det sterkeste Nordica Beast 8 TT. Den henger veldig bra på, og sparker bra fra når du legger den på skjær. Målene på skia er omtrent som en storslalomski.Er også veldig lettkjørt i bakken, duger lite eller ingenting utenfor løypene, men det blir neppe noe problem da du har fete ski fra før.

More than words
OP Offline
More than words

heidårlig snø krever stive ski som Stormrider, Big daddy, Monster og Tanker. Jeg selv kjører tanker og big daddy. tankerne loser deg trygt og raskt gjennom all slags dritt snø fokksnø, skare, gjennomslag og råttsnø med full kontroll. men det er alltid et men, du må gi avkall på noe av lettsvingtheten. disse skiene søker fart og lange svinger langt uetnfor porter og andre sperrer. Dette er ingen nybegynner ski man kjøper for p imonere kiddsa eller se kuul ut, de er meget krevende men gir den gode skikjører valutta for pengene

lykke til med skivalget

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå