Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Breiski.
#20583 29/10/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg er på utkikk etter en brei ski som jeg kan gjøre alt med. Den bør være forholdsvis stiv, slik at jeg kan kjøre fort og hardt under vekslende forhold. Har plukket meg ut noen kandidater. Atomic Big Daddy (evt. Sugar Daddy Pimp) eller Volkl Sanouk/Volkl Gotama. Har noen erfaringer med disse. Har hørt at Sanouken er ganske myk, stemmer det. (Hvorfor lager de ikke en ski som Explosive lenger). Trenger ikke anbefale meg andre ski. Skal nemlig bestille dem gjennom jobben, og får ikke tak i så mye annet gromt. (Skien trenger ikke en allroundski, da jeg planlegger å bruke Pocket Rocket til jibbing og sånt)

More than words
OP Offline
More than words

Sanouk skien, men swallowtail flyter ennå bedre i løssnøen, altså denne tailen gjør at du "styrer" mer i dyyyp løssnø. Den er noe mykere enn gotama, den er i tillegg totalt ubrukelig i preparert løype. Gotama i kortere lengder, fungerer greit også i bakken. Gotama er skien som tok litt over for explosive. Jeg ville nok gått for Gotama, hvis du bruker den hovedsakelig i norge.

More than words
OP Offline
More than words

helt eng, gotama er konge

Hvis du ønsker noe forholdsvis stivt...
More than words
OP Offline
More than words

..er vel BD et mer naturlig valg enn Sanouk, og i og for seg også Gotama skien. Men selv ville jeg også fortrukket Gotama, uten at jeg har forsøkt denne.

More than words
OP Offline
More than words

skiene er heller ikke spes lett å få tak i, ikke at gotama heller vokser på trær, men disse finnes det hvertfall en del av!

More than words
OP Offline
More than words

De har den/får den inn på Oslo Sportslager i følge deres hjemmeside.

Kjørt gotama en sesong nå
More than words
OP Offline
More than words

Forrige sesong hadde jeg kunn gotama og var kjempefornøyd. i år kjøper jeg noen smalere ski også. er ikke noe park ski denne gotama men det er vel ingen brei ski

More than words
OP Offline
More than words

Kjørte også kun gotama forrige sesong, og var veldig fornøyd. Blir kun gotama i år også.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå