Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
trenig
#20201 03/11/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

noen som har tips for hvordan jeg bør trene barmarkstrening for å bli bedre på telemark. ?? driver endel med styrke (knebøy utfall rygg mage osv..) litt koordinasjon (balanse, trampett osv).. sykla endel terreng før, men begynner å bli for kaldt/bløtt.. synes løping er kjipt.. interval går greit.. men håper noen kan hjelpe meg med treningsforslag...

må ha noe å gjøre mens jeg venter på snøen...

More than words
OP Offline
More than words

viktig med god styrke i buk og rygg..

More than words
OP Offline
More than words

Jeg for min del kjører knebøy, prøver å variere belastning- f.eks mange reps dype knebøy med moderat med vekter på. Noen tunge økter hvor jeg ikke går så langt ned, men lesser på med vekter, få reps.Markløft for styrke i nedre del av ryggen, få reps, så tungt som mulig.Rygghev, menge reps.Noe nedtrekk for øvre del av ryggen og mage.Sittup`s.Synes det er vansklig å komme utenom løping, men løper kunn i tereng, enten utenfor stier eller på små stier.Noe sykling, men synes det er vansklig å få god nokk intensitet .Boksing og bryting er også fint å variere med

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå