Boikott USA-produkter!
|
More than words
|
OP
More than words
Hvis du synes irakkrigen og USAs gjentatte brudd på menneskerettigheter og genevekonvensjonen stinker sinnsykt, så la være å kjøpe USA-produkter! Ikke kjøp K2, ikke kjøp Bomber Bishop, ikke dra til Alta Utah, ikke kjøp Cola, ikke kjøp MacDonalds osv. osv. La svina smake!
|
|
|
 Du er smart!
|
More than words
|
OP
More than words
Vet du at ledelsen i K2, Bomber Bishop og Alta er for den politikken Bush fører? Dersom K2 går dårlig blir sannsynligvis Madshus lagt ned. Tenk på konsekvensene før du flamer forumet!
|
|
|
 Grasrota
|
More than words
|
OP
More than words
Faktisk den eneste måten vi på grasrota kan si ifra, så det svir på pungen !! Det pleier å virke når det står på penga.
|
|
|
 Smart ja!
|
More than words
|
OP
More than words
Det var kjempelurt. Bush trekker seg nok ut av Irak dersom K2 mister litt salg. Hallo!Brudd på menneskerettigheter er vel ikkje til å unngå i krig. Viss du var en liten pissredd amerikansk soldat som sprang rundt i Irak, ville ikkje du heller ha skutt en gang for mykje, enn en gang for lite?
|
|
|
 Krig
|
More than words
|
OP
More than words
Er man først i krig blir det fort litt svinn på skogen. Heller skyte en kar enn å bli skutt av samme mann senere!!! Har ingen hensikt, krigen fortsetter uansett!!!
|
|
|
 Likegyldigheten...
|
More than words
|
OP
More than words
Skremmende likegyldighet enkelte framviser her... Man kan føle seg avmektig mot all dævelskap og urettferdighet i verden. Men følelsen blir litt lettere å takle hvis man som enkeltperson har gjort sitt. Og en slik boikott som mannen foreslår er faktisk det eneste vi kan gjøre, i tillegg til å demonstrere foran den amerikanske ambasaden. Og ikke si at det ikke hjelper. Hvis Europa hadde innført handelsboikott mot USA, tror jeg George W. hadde fått noe å tenke på.
|
|
|
|
|
|
 Likegyldigheten...
|
More than words
|
OP
More than words
Skremmende likegyldighet enkelte framviser her... Man kan føle seg avmektig mot all dævelskap og urettferdighet i verden. Men følelsen blir litt lettere å takle hvis man som enkeltperson har gjort sitt. Og en slik boikott som mannen foreslår er faktisk det eneste vi kan gjøre, i tillegg til å demonstrere foran den amerikanske ambasaden. Og ikke si at det ikke hjelper. Hvis Europa hadde innført handelsboikott mot USA, tror jeg George W. hadde fått noe å tenke på.
|
|
|
 Såså..
|
More than words
|
OP
More than words
Kan godt være at irakkrigen stinker og at noen soldater er litt for kjekke nerri landa.. Men å boikotte K2 og Cola, er dere Helt på syretur eller? Den trenden at det er så forferdelig kult å hate Amerika syns jeg er litt blitt drøy.. Halvparten av amerikanerne er imot Bush så hvorfor la det gå utover dem?
|
|
|
 Dropp Colaen
|
More than words
|
OP
More than words
og dropp gjerne burgeren også, siden de er eid av store stygge kapitalister som helt sikkert har sprøytet blodpenger inn i Bush sin valgkamp. Men Bomber Bishop er meg bekjent eid av noen entusiaster som helt sikkert stemte Kerry. Hvorfor skal de lide? Snille sinte mann som startet denne tråden: Alle amerikanere er ikke "svin". Selv ikke alle som stemte Bush. De er bare litt forvirret. Reis til Alta Utah og snakk med dem!
|
|
|
 ..
|
More than words
|
OP
More than words
synes irak-krigen suger og at amerikanske soldater ikke oppfører seg helt i henhold (for å bruke militærspråk), men det er jo tross alt anarki der nede. jeg mener ikke at det rettferdiggjør de feilene de amerikanske soldatene gjør der nede, MEN sett dere i soldatenes sko. det er ikke akkurat en så enkel sak som mange av dere skal ha det til.. Når DET er sagt så skulle ikke amerikanerne gått inn i Irak til å begynne med, men når de først har gjort det kan de ikke bare trekke seg ut der nede nå...da vil jo bare skurkene og terroristene ta over. uansett tviler på om bush bryr seg om at vi kjører på dynastar istedet for k2...
|
|
|
 Tenk på...
|
More than words
|
OP
More than words
Kan gjerne boikotte noen av idealistiske grunner, men boikotter man Cola, Mc D, K2 osv, straffer man mest Norske bedrifter som lisensproduserer (eks Hansa) og norske leverandører i matvareindustrien som levere til Mc og butikker som selger pruduktene samt importører osv.... Skal man først boikotte må man gjøre det politisk i sammarbeid med disse leverandører og bedrifter! NB: Det er like mange Am. motstandere mot krig som for! Hva med å starte forening av frikjørere mot våpenleveranse og miliært sammarbeid med usa, eller mot olje/ teknologi eksport til USA?? Norskprodusert utstyr har vært og er i bruk av Amrikanske styrker!! Da kan man faktisk ramme de det gjelder å få litt oppmerksomhet rundt standpunktet, og for all del få med alle Amrikanske frikjørere på det!! mvh
|
|
|
 Er det mulig?
|
More than words
|
OP
More than words
I prinsippet støtter jeg absolutt en boikott av amerikanske varer, og cola og McD holder jeg meg langt unna uansett. Men å boikotte alle amerikanske varer? Har dere egentlig tenkt på hvor mye av det vi bruker til daglig som er importert fra Junaiten?Nei, en boikott av USA er nok ikke mulig i praksis, da er det litt greiere med israel, avokado kan jeg alltids unnvære...
|
|
|
|
|
|
 Oakley
|
More than words
|
OP
More than words
Har hørt at Oakley er storleverandør til US army, det kan i hvertfall være en god grunn til å boikotte akkurat det merket...
|
|
|
 hmm
|
More than words
|
OP
More than words
Alta, Utah er kanskje verdens feteste sted å henge om vinteren og kan garantere deg du finner flest Kerry folk der. Hørt om P&G, verdens største selskap på div dagligvarer og hygiene produkter .joda..lykke til..K2 eier jo nå Völkl konsernet som heller ikke står helt alene.. USA har digg snø, bra klima, store digge skibiler og Scarabb.... du får ikke min stemme hvertfall...
|
|
|
 hahah!
|
More than words
|
OP
More than words
ikke George W. : blir litt pinelig det her.. " ikke kjøp amrikanske saker å ting å sånn da" hahah.., hva faen skulle det være godt for i utgangspunktet, tosk" jeg skjønner deg jo sånn sett., tenk deg hvordan det skal gå hvis de normennene som alerede har gjort/ gjør det slutter med å ja, besøke alta .., aiaiai, da går vel usa under,, faen, du MÅ være medlem i nstur og ungdom... nei faen heller, nå som dollar'en er lav så gjør jeg nok motsatt"
|
|
|
 Push-pull
|
More than words
|
OP
More than words
Er i prinsippet enig med innleder, selv om det muligens er noe tvilsom effekt av en personlig boikott. Men jeg, og mange med meg, synes det er dårlig image f.eks. å kjøre rundt i amerikansk bil om dagen. I det hele tatt er det ganske bad image å fronte US-produkter, så dette løser seg kanskje selv? Jeg skal ha ny bil nå, og skal UTVILSOMT ikke ha Hummer!
|
|
|
 ...
|
More than words
|
OP
More than words
nei, du skal vel ha den viper-ram'en til dodge... hahaahah
|
|
|
 jesus!!
|
More than words
|
OP
More than words
trur du virkelig på boikott av usa......å leve uten amerikanske prod. er som å leve uten snø...ikke bare jævli kjedli....men også totalt unødvendig...så mitt budskap er da: STEM bush, eller whatever...så lenge k2 kan skaffe oss feite ski, og starbucks god kaffe!!!!
|
|
|
|
|
|
 Skandinaviske folk med blå øyne er en utdøende rase.
|
More than words
|
OP
More than words
Nå skal alle være svartøyde, se bare på svensk tv. Ja til flere muslimer.
|
|
|
 Boikott
|
More than words
|
OP
More than words
Mc Do og Cola har merket en sterk salgsnedgang i Tyskland og Frankrike, visst faen funker det når disse selskapene begynner å påvirke politisk.
|
|
|
 Puff!
|
More than words
|
OP
More than words
Gir blaffen i hva amerikanerne holder på med! Kjøpte meg k2 ski med god samvittighet! Drikker Cola med god samvittighet oxo, men Mac'ern holder jeg meg unna uansett!!Så lenge snøen har kommet driter jeg i alt annet! Ikke vits i og bry seg særlig når man ikke får utrettet noe.. Eneste man oppnår da er og bli skuffet, sur og negativ! ikke bra!
|
|
|
 ...
|
More than words
|
OP
More than words
Ikke faen om det hjelper å la være å drikke Cola og boikotte andre USA produkter. Som tidligere nevnt må det da en handelsblokade til for at det skal hjelpe noe. Og det kommer ikke til å skje så lenge vi får så mye godsaker og goodwill fra USA. USA ruler. Dem vet det og benytter seg av det. Det er for sent å gjøre noe med det nå. Og jeg er helt enig i at dem gikk inn i Irak. Selv om dem ikke hadde de våpna så var det en fucked up ledelse der. Bomb svina!Uansett. La nå verden gå sin gang.Vi merker jo ikke mye til det her hjemme i Norge. Har ikke jeg gjort i hvertfall. Har du?
|
|
|
 Bush, K2 og krig
|
More than words
|
OP
More than words
Ikke George W: "La svina smake" Er amerikanere svin nå? Dette blir for drøyt.. Regner med at den på forumet her som hadde påstått at f.eks det irakiske folk var svin pga Saddam hadde blitt upopulær ganske kvikt også. K2 og Bomber har ikke noe å gjøre med at noen amerikanske soldater blir for hete i trøya når de er i kamp i Irak. NEi, jeg sammenligner ikke Bush med Saddam.
|
|
|
 Utbytte osv.
|
More than words
|
OP
More than words
Camelbak, oakley, Gore-tex de leverer alle til all slags mulig militære, også diktatorer som tramper ihjel befolkningen for å spare kuler. Hva faen tror dere et kapitalistisk system er? Et system som tjener penger på at andre tjener penger? Et system som tar hensyn til de fattige i afrika? Et system som er mot krig? Et system som sørger for at alle har mat i magen? Wake up!!!! Vi lever i et system som er avhengig av at noen taper og at vi vinner, for at vi skal ha det bra!Forskjellen på USA og oss er vel bare det at de faktisk går til krig, mens vi er imot med ord, men for med handlinger.
|
|
|
|
|
|
 Økonomi
|
More than words
|
OP
More than words
Kort oppsummert: USA har for stor makt i verdensøkonomien til at land tør å innføre nasjonale handelsblokader. Eneste man da kan gjøre er å ikke kjøpe det dritet som kommer derfra dersom man har mulighet til å unngå det. De amerikanske store multinasjonale selskapene har uansett så mange svin på skogen når det gjelder å kjip at man kunne boikottet dem uansett. Rullebladene til Nike, Cola, Microsoft etc er marerittlesning for enhver med litt samvittighet. Dersom man i tillegg er bekymret over at vintrene blir kortere og kjipere, er det ikke så lurt å kjøpe ting som trenger å blir transportert rundt halve jorden heller. Kjøper man fra EU istedenfor USA, hjelper man med å skyve maktbalansen over på vår side av sjøen. Hvis man er imot utenrikspolitikken til USA, hjelper det kanskje også å fjerne Petersen, Krohn-Devold og Kjell Magne fra kontorene sine. Forhåpentligvis får irakerne orden på sakene(bombene) etterhvert og fikser 10-30 nye 9/11 for å drepe like mange sivile amerikanere som det som er blitt drept til nå i Irak. Men det blir vel ikke godtatt i vesten siden muslimske liv ikke er like mye verdt som de rettroendes.
|
|
|
 Uten cola
|
More than words
|
OP
More than words
UTEN COLA ? SKAL DERE DREPE MEG ?
|
|
|
 Muslinger!
|
More than words
|
OP
More than words
Islam er årsaken til all terrorisme her i verden, bare fundamentalister hele gjengen! Å gå gjennom Karl Johan ser man jo flere pakistanere enn det bestefaren min har sett gjennom hele livet sitt! Våkn opp, før de tar over hele sjappa vår...! Hør litt på Hagen, mye vettugt kommer fra han! Send dem til Svalbard!
|
|
|
 ro ned litt her nå a!
|
More than words
|
OP
More than words
ro ned litt her nå.. å kjøpe mcdonalds blir vel kanskje litt i dyreste laget... å kjøpe mcdonaldsPRODUKTER er vel kanskje det riktige og si.. og nei: jeg mener ikke at det hjelper en dritt om vi boikotter USA-produkter.. kjøp svampeburgere og pommes frites på mcdonalds dere! hvorfor: fordi det er godt!!!
|
|
|
 Hallo!
|
More than words
|
OP
More than words
Ka slags sosialistkommunistisk stemning er det her? Er i mot krigen men veit du no ka! "vi må jørra vårt så kaPPetalista fårr svi!!"... hallo i luka! George simpeltenn driter i om du kjøper middagen på mac'ern eller i brustadbua, og hvilket klesmerke du bruker!
|
|
|
 Propaganda
|
More than words
|
OP
More than words
Ellers så syns jeg at folk kan finne andre fora for propagandavåset sitt enn på disse sidene. Friflyt handler om ski/klatring/kite/snowboard/skate/frilutsliv/ og livsnytelse, og bør ikke forsøples av politiskpropaganda, kranglig og ufred! Stikk heller på fjellet!
|
|
|
|
|
|
 Til skvalparen
|
More than words
|
OP
More than words
Alt er politikk, også sport. Du kan ikke være likegyldig, da dør du, vi og verden ganske snart.
|
|
|
 Våspreik!
|
More than words
|
OP
More than words
1. Alt er ikke politikk!2. Ikke kom og fortell meg at jeg skal ta standpunkt! for du aner ikke noe om akkurat det.3. Vi bor ikke i amerika, og det er SÅ jævla mye som er viktigere en å slutte å kjøpe cola4.Det er mye værre å ta et standpunkt bare for å ta et standpunkt, istedet for å prøve å se det positive og negative hos begge sider og gjøre seg opp sin egen helhetlige mening om ting! ingenting er svarthvitt! Think for yourself! Question Authority5. Dette er friflyt ikke politikeren.no
|
|
|
 Mangler noe
|
More than words
|
OP
More than words
Du mangler evnen til å se tilværelsens sammenhenger. Det å kjøpe Coca Cola er en politisk handling, enten du vil eller ikke. Hvis plutselig ingen kjøpte Cola og grunnga dette med et politisk motiv, snakker vi om en revolusjon! Cola ville da påvirket amerikansk politikk slik at folk igjen ville akseptere å kjøpe Cola. Vi som forbrukere har potensielt stor makt, men apatiske nisser som deg gjør at makten er forvitret.
|
|
|
 bra argumentasjon
|
More than words
|
OP
More than words
å kalle de som mener noe annet enn deg selv for aper... 1. Alle mennesker er ulike og har ulike synspunkter, dette har i seg selv fører til at den potensielle makten til forbrukerne er forvitret allerede. Som politisk virkemiddel, er makten potensielt stor ja, men ikke reel!!! 2 Hadde jeg hatt tro på at usa's politikk ville blitt endret om jeg slutta å drikke cola, hadde jeg slutta på dagen (hehe nå drikker jeg jo ikke brus da, men dette er jo teoretisk). Men jeg vet at denne cola revolusjonen din ikke er reel. 3. Ta opp den kampen som virkelig "makes a difference" jobb for at verden skal bli et bedre sted! Det er et uendelig mange andre ting som funker sinnsykt mye bedre en colarevolusjonen din! 4. At noen velger å drikke Cola er IKKE å ta et politisk valg. Det er DU som tar et politisk valg ved å velge å ikke drikke cola. Dette er to helt forskjellige ting! Det er tanken bak handlingen som gjør noe til et politisk valg, ikke handligen selv! 5. Ja, jeg droppa mitt eget prinsipp om å ikke snakke politikk i FriFlyt.no for å svare, men det får vel gå;) (syns fortsatt diskusjonene her inne bør handle om andre ting en Cola-revolusjon...)
|
|
|
 Stem bush
|
More than words
|
OP
More than words
Det var vel ikke feil at USA fjernet saddam fra makten??? Mulig han har tatt en feil approach, men noe maatte gjoeres. at noen faa fundamentalister skal odelegge resten av verden er jo galt....!!! Om et par aar saa har vi kanskje ordnet alt?????
|
|
|
 Hvorfor Irak?
|
More than words
|
OP
More than words
Verden har noe sånt som 60 depotiske diktaturer. Hvorfor er USA så forbanna opptatt av akkurat Irak? Hvorfor er de ikke like interessert i å opprette demokrati i de 59 andre landene? Og mange av disse samarbeider de med (Saudi-Arabia f.eks.), akkurat som de gjorde med Saddam Hussain på 80-tallet. Jo,, svaret er selvfølgelig OLJE, USA beskytter sine egne interesser. Dette suger BIG TIME fordi de dreper uskyldige sivile. Når du drikker Cola, er du faktisk med på å drepe småunger i Irak.
|
|
|
 FEIL
|
More than words
|
OP
More than words
"--Take a stans skrev: Når du drikker Cola, er du faktisk med på å drepe småunger i Irak" For no tull! det er du da aldeles ikke!!!
|
|
|
 Bedre seint enn aldri
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har ikke tid til å lese alle innleggene, men noen ser velformulerte ut, andre ser ut som Bush sine utsagn oversatt til norsk. Soldater, norsk handel osv osv. Til syvende og sist er det kun et språk den amerikanske ledelsen forstår - kapitalisme. Derfor støtter jeg helt og holdent opp en boikott av ALLE amerikanske varer og tjenester. Det inkluderer også alt som på en eller annen måte har amerikanske eierinteresser. 3 små ting kan alle klare:- Slutta helt å spise på McDonalds og BurgerKing (burde aldri spist der uansett).- Drikker aldri Cola av den ene eller andre typen.- Kjøper ikke andre amerikansk-eide matvarer eller drikker. "Å nei, uff. Det er så vanskelig. Alt er jo eid av amerikanerne..." Slutt å syt! Hvis det hadde vært enkelt, så ville jo opplagt flere ha gjordt det. Men jeg har klart det, og jeg har aldri vært spesielt engasjert før. Men dette her Bushelandet har jeg fått nok av. Mange sier at halvparten av amerikanerne er jo faktisk snille osv. Men de klarer tydligvis ikke å ta et grepa tak selv, så da er resten av verden nødt å gjøre noe med det. To andre ting jeg aldri skal gjøre er å kjøpe amerikansk bil og reise til USA. Reis heller til Iran! Det er midt i trynet på dem, og de har bra ski og snø der og. Puh! Det ble litt av en utblåsning, men det trengtes. God helg'a!
|
|
|
 Iran?!?!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg synes ALLE totalitære og imperialistiske stater burde boikottes, også Iran. Land med sharia-lover er noe av det mest svinete verden har sett. Det er isolert sett flott at USA ønsker kamp mot muslimsk (og annen) fundamentalisme. Men de utøver kampen feil (for mye aggresjon, vold og imperialisme), og deres motiver er ikke demokrati og frihet, men markedstilgang og ressurstilgang. Helt enig i at all support i form av kjøp av amerikanske produkter bør unngås. Og til de over som sier at vi ikke skal straffe stakkarene i Bomber Tele: Det er prisen ved å protestere. Det er en kjede her, nemlig at når Bomber-gutta (og mange andre firmaer) opplever at deres produkter blir boikottet pga. USAs utenrikspolitikk, vil det komme et indre trykk i USA som vil presse George W. Dust og Mongoleezza Bais til å endre kurs. Ikke undervurder folkets makt, ingen revolusjoner har vel vært initiert av styrende myndigheter?
|
|
|
 GO USA
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|