Kjære Red. i friflyt
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg vet at dere har mye å gjøre for tiden.. det er vintersesong og dere har nettopp trykka ut et nytt blad med nydelige bilder, og interessange artikler. Men, som en flittig bruker av forumet på FriFlyt, og som fast kjøper av fri flyt (skal skaffe abo når studielånet kommer, lover denne gangen (så sant det ikke snør et sted på østlandet da)) hehe.. Uansett, kan dere være så hyggelig å stenge/slette den Bærums gutter tråden som nå er godt over 500.. Det forpester helle forumet, og har i det siste trekte til seg en haug av andre personer som poster sine "16årige gutter med brunkrem og lettøl" nettsider.. Dette skal jeg tippe ikke er kjernen i det prioriterte segmentet som deres blad og forum er tiltenkt? eller?? For all del, bra med talerfrihet og humor, men dette "hvem har rikest pappa" debatene, det kan taes på de 10000 vis av andre debatforumer på nettet.. Hold Fri flyt for de som er interessert i ski/brett, som kjører ski/brett, og for de som har lyst til å lære om ski, brett, snø, skredsøkere, vintertøy og bra puddersteder.... Hilsen Meg...
|
|
|
 100% enig
|
More than words
|
OP
More than words
http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=106316 Jeg kom deg litt i forkjøpet;) Er helt enig i at Fri Flyt bør få litt mer orden på forumet sitt, så kanskje jeg, og mange andre vil komme tilbake hit igjen og igjen. Skulle hatt noen dedikerte forum-administratorer!:) Men sier det igjen: PHPbb hadde vært noe, for der er det svært lett for en moderator å stenge poster, og for brukere å endre innleggene sine.
|
|
|
 Alvorlig talt!!!!!
|
More than words
|
OP
More than words
Forpester forumet?!?!? Det er da ingen tvang å følge med på Babrbie-tråden?!?! Useriøsiteten henger i noen få tråder her, men hvis dere lider av tvangshandlinger som for eksempel går på å lese tøvete forumtråder, må dere søke profesjonell psykiatrisk hjelp, og ikke tigge redaktøren om dette. Mange klager på useriøsiteten i en del av innleggene her, men på den annen side berømmer man friflytforumet for at det er så mange her, og det skjer så mye her. Kan det være en sammenheng? Hvis man må begynne å registrere seg, er det en ting som er helt sikkert: Useriøse innlegg vil droppe til tilnærmet null. Dette ser vi fra en haug andre forum. Men da blir det som nevnt et annet sted her angående skiforum.no: det skjer ingenting! Hvem vil være på et forum der ingen poster innlegg? Ingen. Og når ingen er der osv. ... ond spiral. Et åpent forum medfører en del vås. Men mange mener at det er dette våset som "spriter opp" forumet slik at det blir interessant å henge her. Det blir som med Se og Hør: Ingen innrømmer at de kjøper det, men 1 million nordmenn leser det to ganger i uka. Og minst 500.000 av disse leserne irriterer seg grenseløst over innholdet. Men som nevnt; det er ingen tvang å lese det, folk kunne jo lest noe annet i stedet?
|
|
|
 Igrunn en sunn debatt...
|
More than words
|
OP
More than words
Det er, som det nevnes, ingen tvang å lese tråder og innlegg her på forumet. Om bærumstråden bør slettes eller ikke kan jeg ikke ta stilling til, da jeg ikke følger med på den. En viss talefrihet er en forutsetning for et spennende forum. Om noen ønsker å dikutere rike pappaer og slikt i en egen tråd, så er det fint! Det jeg reagerer på iblant, er når noen har konkrete og seriøse spørsmål om f.eks. kjøp av skredsøker e.lign, så kommer det noen få gode svar før useriøsen overtar. Enden på visa er at tråden blir vannet ut og fylles med eder og galle. Mange mener at dette er fordi det er fri bruk her på forumet, og eneste løsning er å måtte registrere seg. Så hva med forumet på kite.no? Der er det også helt åpen bruk, men saklighetsnivået er bemerkelsesverdig mange hakk over nivået her på friflyt.noHvorfor vet jeg ikke, kanskje fordi kitere er litt eldre enn skikjørere generellt, kanskje det er en "smalere" gruppe mennesker som er mer genuint interessert i det de driver med? Jeg aner ikke, jeg bare konstaterer at det er slik. Har desverre ingen løsning på problemet (ja, det er i mange tilfeller et problem!). Å slette useriøse vil kneble lekenheten, men også heve nivået. Det er med andre ord en avveining jeg er glad jeg slipper å ta. Ha en fet vinter, gammel og ung, keeg eller boms!
|
|
|
 En løsning
|
More than words
|
OP
More than words
En løsning kan være å ignorere tøvet fullstendig. Det er jo ikke noe mer festlig for en bråkmaker å få reaksjoner på sitt provoserende utspill. Så da sier vi det! Med ignoranse skal troll temmes!
|
|
|
 analytikeren og blender
|
More than words
|
OP
More than words
Synes at dere to har noen veldig gode poenger her.
|
|
|
|
|
|
 Tvang?
|
More than words
|
OP
More than words
Det er vel heller ingen tvang til å være her på forumet. Selvfølgelig er det heller ingen tvang til å følge med på barbie-tråden eller andre rimelig usaklige ting. Men hvis jeg da har lyst til å dra hit på forumet, som jeg regner med skal handle mest om sport, og ser tråder om fjellspader et visst sted, apejonasgutter.com, eilert.tk eller freegiftsettellerannet.com får man en liten følelse av at forumet er rimelig useriøst.I tillegg må man lete lenge etter de andre postene man har skrevet på forumet, da det ikke er noen søkefunksjon etter navn osv. Og hva om jeg hadde skrevet masse feilinfo i dette innlegget mitt? Da hadde jeg ikke hatt noen sjanse til å rette det slik det er nå.Jeg mener ikke at forumet burde vært lagt ned; jeg mener det burde vært bedre organisert.
|
|
|
 .
|
More than words
|
OP
More than words
det virker ikke som de følger i det hele tatt med på forumet her, så hvis det er veldig viktig for dere at den tråden blir tatt bort, foreslår jeg at dere sender en mail til friflyt.
|
|
|
 Hvor......?
|
More than words
|
OP
More than words
Hvor i alle dager ble det av den trivelige tråden om fjellspader?!??!?!?!??! Merkelig.......
|
|
|
 Usensurert og åpent..
|
More than words
|
OP
More than words
Selvfølgelig bør det ikke være sensur på dette forumet.. Og det bør være en høy tak høyde for forskjelige meninger og synspunkter.. Men seriøst, tråder som omhandler om at de fra asker har mer gryn den på på østkanten.. eller hvilken preben nicolay som får en jaguar av pappa til jul er noe som bryr meg mitt i brunøyet.. så kan man si, ikke bry deg om de trådene, eller de innslagen som popper opp i andre relevante tråder.. Men pokker heller, i mine øyner drar det ned hele integriteten til FriFlyt.no I bunn å grunn så er vel det det at jeg kommer fra bergen, og derfor gir fint fann i hvem som kommer fra Østkanten, eller Vestkanten eller baksiden av månen for den saks skyld..
|
|
|
 SLETT SLETT SLETT
|
More than words
|
OP
More than words
Slett diskusjonen. Hører ikke hjemme her, forsåvidt ingen plass.. blir vertfall kvalm av å se den på toppen av di mest leste innlegga.
|
|
|
 men...
|
More than words
|
OP
More than words
barbiebærumstråden er tross alt den suverent mest brukte (også leste?) her på forumet. Det betyr vel at det er litt arrogant å kreve den fjernet? Men mindretallet bestemmer kanskje... det er jo sånn det kanskje funker i et land styrt av et kristenfundamentalistisk minoritetsparti...
|
|
|
|
|
|
 Er ikke så vanskelig.
|
More than words
|
OP
More than words
www.phpbb.com Tar to minutter å sette opp.Trenger ikke være implementert i siden osv. Så kunne man laget en egen kategori for off-topic prat og en kategori som er 100% seriøst, mye lettere å lese et forum det annenhvert post ikke bare er dritt.Hadde vært sååå mye bedre.
|
|
|
 mest lest ja...
|
More than words
|
OP
More than words
Det er fult mulig det... men det forumet er ikke i nærheten de kjerne verdien som Fri Flyt sier de står for... Den tråden er full med folk som slenger med leppa, og slenger dritt.. hadde det vært en morsom, eller saklig debat eller diskusjon, da hadde det vært noe annet.. Men den bærums tråden er ikke morsom en gang, det er bare dritt slenging og sjakkanering fra ende til annen.. derfor mener jeg den ikke har noe her å gjøre.. Er min mening da.. for all del, er åpen for diskusjon
|
|
|
 Men igjen...
|
More than words
|
OP
More than words
ingen tvang å lese tråden...?
|
|
|
 vet ikke hva andre synes men jeg synes
|
More than words
|
OP
More than words
at det er så kjedelig nå jeg kommer inn på forumet her og det "bærums barbie gutter" forumet er på topp.. sammen med mange andre dårlige forum som hvilke ski kjører du osv... men dere burde fjerne "bærums barbie gutter" fordi det har jo ikke noe med ski/snowboard osv. å gjøre-.... til dere som bare skriver tull.. finn dere en annen plass.. ikke her på friflyt i alle fall
|
|
|
|
|