Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilken forsikring som skiboms i alpene?
#185549 22/12/2022 12:09 AM
frkvivi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Jeg skal være i alpene i 4 mnd. Base i Chamonix. Noen som har erfaring m hvilken forsikring som er best? En norsk? Eller CAF (fransk) eller annen? Alle relevante erfaringer tas imot m takk 🙏

Det beste tipset får øl i Chamonix 🍻😀

Re: Hvilken forsikring som skiboms i alpene?
frkvivi #185550 22/12/2022 12:48 PM
Entusiast
Entusiast
Lenge siden jeg dro utlands for å kjøre ski, sikkert minst 15 årsiden sist og mye har endret seg siden den tid.

Skal du kjøre heisbasert, i løypa og forholde deg til reglene som gjelder for skikjøring for det omårdet du besøker, tenker jeg at vanlig reiseforskring dekker alt. Men skal du ha litt mer hårete kjøring og utafor løypene, bør du sjekk forskringen din.

Godt mulig at dagens reiseforskring dekker mer enn hva den gjorde for 15 - 20 år siden, men forskringen jeg hadde beskrev eksplisitt (etter at jeg ringte kunde service) ikke dekker skader/redningsaksjoner om jeg kjørte offpist o.l.

Etter å hørt rykter at liftwaffe i Chamonix alltid spurte først om du hadde carte blanche? når du trengte hjelp og hvis du svarte nei på det spørsmålet kjørte de videre.
Fikk også høre at etterlatte etter skredofre fikk million renging i posten 6 mnd etter de var gravd ut fra skredet. Kjøpte jeg Carte Blanche forskring, som jeg fikk kjøpt på turistinfo i Chamonix. Det ble også anbefalt at alle kjøpte denne uavhengig om du har forsikring fra før. Kjekt å ha til å vifte med om du trenger hjelp av liftwaffen, samt fint å ha i innerlomma når du blir gravd ut av et skred. Det som også var digg at den gjaldt hele verden og hele skisesongen, så den ble også med da jeg dro til Sør-Amerika 6 mnd etterpå.

Men som sagt, var dette for 15 årsiden og mye vann har rent i sjøen siden den tid.

Smart med forsikring!

Redigert av Mikko.A; 22/12/2022 12:50 PM.
Re: Hvilken forsikring som skiboms i alpene?
Mikko.A #185551 23/12/2022 10:50 AM
frkvivi Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Takk:) midlertidig forsikring er på plass. Skal sjekke ut det du nevner 🙏

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå