Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Anbefale alpinski til nybegynner
#185369 08/03/2021 1:22 PM
erikaak Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Hei, pusher snart 40 år og ønsker meg helt greie ski for å stå i hovedsakelig preparerte bakker sammen med barna, men også "voksenturer".
Har ikke store krav: bør være lett å svinge med/stødig, også helst der det er litt isete partier.
Har naturligvis stått på alpinski tidligere flere ganger, men har da tatt det utstyret jeg har fått utdelt (leid) og ikke tenkt noe mer over det. Nå ønsker jeg å kjøpe meg et eget komplett sett og vil derfor være så sikker som mulig på at jeg kjøper noe som passer meg.
Er nybegynner men ikke HELT noldus. Ca 185 cm høy og 102 kg (relativt sterk og i god form, ikke feit).
Angående sko (str 44) har jeg brede fotblad og kraftige legger som største utfordring, og betaler gjerne noen kr ekstra for å få sko som ikke medfører smertehelvete etter noen timer.

Noen råtips på ski m/bindinger og sko? Pakke eller løst. Er villig til å bruke mellom 4-8000 kr sånn ca. Har ingen problemer med å kjøpe fjorårets eller lett brukt utstyr. Har det ikke travelt med å handle. "Fristen" er neste sesong.

Redigert av erikaak; 08/03/2021 1:23 PM.
Re: Anbefale alpinski til nybegynner
erikaak #185370 09/03/2021 1:47 PM
Fersking
Fersking
Heisann!

Anbefaler deg å lese denne guiden før du kjøper bakkeski: https://www.friflyt.no/skiutstyr/guide-til-kjoep-av-bakkeski

Den gir svar på mye av det du lurer på smile

1 member likes this: erikaak
Re: Anbefale alpinski til nybegynner
erikaak #185389 15/04/2021 10:33 AM
erikaak Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
Ble Rossignol Hero Elite Multi Turn TI, 183 cm lange. Kanskje litt over mitt "nivå" per i dag, men har troa på å mestre det smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå