Hei, pusher snart 40 år og ønsker meg helt greie ski for å stå i hovedsakelig preparerte bakker sammen med barna, men også "voksenturer".
Har ikke store krav: bør være lett å svinge med/stødig, også helst der det er litt isete partier.
Har naturligvis stått på alpinski tidligere flere ganger, men har da tatt det utstyret jeg har fått utdelt (leid) og ikke tenkt noe mer over det. Nå ønsker jeg å kjøpe meg et eget komplett sett og vil derfor være så sikker som mulig på at jeg kjøper noe som passer meg.
Er nybegynner men ikke HELT noldus. Ca 185 cm høy og 102 kg (relativt sterk og i god form, ikke feit).
Angående sko (str 44) har jeg brede fotblad og kraftige legger som største utfordring, og betaler gjerne noen kr ekstra for å få sko som ikke medfører smertehelvete etter noen timer.
Noen råtips på ski m/bindinger og sko? Pakke eller løst. Er villig til å bruke mellom 4-8000 kr sånn ca. Har ingen problemer med å kjøpe fjorårets eller lett brukt utstyr. Har det ikke travelt med å handle. "Fristen" er neste sesong.
Redigert av erikaak; 08/03/2021 1:23 PM.