Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Elvepadlere i nærheten av Etne (Haugesund/Odda/Bergen)
#1658 05/07/2013 11:41 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hei!

Jeg er en elvepadler som bor i Haugesund, hvor det tydeligvis ikke finnes noen andre elvepadlere. Den nærmeste elva jeg har funnet er Etneelva, som jeg tror er grad 2 hvis man ser bort ifra de to strykene. Jeg har padlet mest på grad 2/3. Jeg har tenkt å padle denne elva snart, og vil gjerne padle sammen med noen andre. Jeg tror det går fint alene så lenge jeg synfarer grundig først, men det er jo så klart tryggere (og kjekkere) å padle sammen med andre.

Hvis noen her er interesserte, eller kan sette meg i kontakt med padlere i nærheten, hadde jeg satt stor pris på det smile

Re: Elvepadlere i nærheten av Etne (Haugesund/Odda/Bergen)
hmartinsen #1659 14/07/2013 10:58 AM
Fersking
Fersking

Heisann. Når det kommer til Etneelva har jeg padlet den mange ganger. Har fine og rolige innslag på grad 2 til 2+. Finner også større stryk og fosser. Etneelva har en skult cupcake som jeg tror ingen vet om. Det er ei enkeltstående perfekt 1 - 2 m bølge med lunt vann bak. Supert for å lære og trene på teknikk og surf. Jeg bor i Haugesund. Reiser opp dit idag. Tenkte å stoppe ved bølgen og padle litt. Ellers kjenner jeg til flere spots rundt i dalene som er bra creek elver. Opp i grad 4 med drops på 5 meter og anna snacks. Du kan ringe meg på 99390078.

Me padlast.

Re: Elvepadlere i nærheten av Etne (Haugesund/Odda/Bergen)
hmartinsen #1660 14/07/2013 12:35 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei!Bjerkreimselva (Hofreistæåni på kart) ligger ca. 140 km fra Haugesund. Litt langt å kjøre men flott padling. Anbefaler ikke solopadling der.

Her kan du se våres siste tur:

http://www.youtube.com/watch?v=KX3SkRUD9Bw&feature=c4-overview&list=UUYF6XF3yN2Bzc6oKvL_9uMA

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå