Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips om arc`teryx bekledning.
#16522 18/10/2005 12:56 AM
siggum Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har planer om å gå til innkjøp av hardshell- og softshell jakke i arc`teryx sitt sortiment.Kjører mest i nærheten av skianleggene i løpet av sesongen, med en topptur nå og da, samt noen turer i Stryn fjellene om sommeren. Altså ikke noe Everest utstyr jeg trenger. Noen hotte tips til plagg valg med disse inngangsverdiene?

ikke helt bra kvalitet.
siggum #16523 23/10/2005 11:14 PM
Fersking
Fersking

Har hatt to arc jakker og det er ikke helt bra kvalitet, glidelåsene blir ødelagt, stoffet delaminerer. Ellers er det bra bortsett fra at importør nekter deg nye klær hvis det er noe problemer. Har mer tro på klattermusen

ikke helt bra kvalitet.
siggum #16524 23/10/2005 11:14 PM
Fersking
Fersking

Har hatt to arc jakker og det er ikke helt bra kvalitet, glidelåsene blir ødelagt, stoffet delaminerer. Ellers er det bra bortsett fra at importør nekter deg nye klær hvis det er noe problemer. Har mer tro på klattermusen

sidewinder
siggum #16525 24/10/2005 2:58 PM
Fersking
Fersking

hei har selv sidewinder fra Arcteryx kjører bakke og offpiste og en og annen topptur selv, og hatt jakken en sesong m snowboard ,skikjøring og klatring og er kjempefornøyd! arcteryx er kjent for god kvalitet så der skjønner jeg ikke helt marius bryn.? dessuten kjenner jeg til importøren og har alltid blitt møtt der med god service og forståelse! Alle de som jobber der er jo brukere av klærne og ekstremsport utøvere selv...

Arcteryx er veldig bra!
siggum #16526 24/10/2005 6:36 PM
K-K Offline
Medlem
Medlem

Til deg over som kritiserer Arcteryx, det er det dummeste jeg har hørt! Arcteryx er i toppen både på kvalitet og design! Har brukt Arcteryx lenge og det kan anbefales på det sterkeste!

... Og til deg som ønsker tips!Sigma SV er laget i windstopper softshell fungerer bra bortsett fra ved mye regn. Veldig bra i vinterhalvåret. Ellers så er Gamma MX hoody også bra men ikke 100 vindtett. Ønsker du Goretex er den nye Stingray jakka i myk, slitesterk gore-tex bra! Lykke til i jakten på ny jakke!

Glidelåsen sliter
siggum #16527 24/10/2005 6:41 PM
Fersking
Fersking

Har flere Arc'-plagg og er veldig fornøyd med både passform, tekniske løsninger og design. Kvaliteten er også veldig bra, bortsett fra de vanntette glidelåsene, da.

De har en bestemt og lei tendens til å ta kvelden etter noe bruk. Erfaringsmessig tåler de fra 1-3 år. Imidlertid er dette en ren garantisak og du får helt sikkert erstatningsplagg sjøl om de ikke akkurat er kjappe i avtrekkeren.

Av mykskall-jakkene vil jeg anbefale Gamma MX og blant hardskallene Sidewinder SV. (Håper du har en venn i USA, hvis ikke blir dette temmelig kraftig kost for lommaboka. Vel, det blir det uansett.)

Takk...
siggum #16528 27/10/2005 12:18 AM
siggum Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

for alle konstruktive og kritiske svar! Drar en sluttning på at majoriteten er godt fornøyd med kvaliteten og brukervennligheten, så får vi se hva importøren måtte finne på hvis det nå en gang blir snakk om en garantisak. Tror jeg havner på en kombinasjon av softshell og en lett vindjakke som kan taes frem fra sekken hvis været skulle bli tøft. Kommentarer?Til Ole brumm: Hadde vel blitt litt kraftig kost for lommeboka ja hvis man ikke hadde hatt "connections"...!

Arcteryx
siggum #16529 31/10/2005 11:49 PM
Medlem
Medlem

Hvis dere hadde vist om akkurat hvor faa reklamasjoner vi faar inn her i Vancouver i forhold til det vi selger i verden, saa hadde dere hengt med leppa.

Takker for all konstruktiv kritikk, ang Klaatremusen,kanon bra saker, ikke noe problem i at de bruker E-vent, bare de bruker en ordentelig fabrikk til aa laminere membraen.

Uansett vilken jakke du kjoeper saa blir den herpa til slutt, for noen tar det 10 aar andre 1 aar, desvere saa er det ofte brukerns egen feil, litt flaut aa ga til butikken aa si at man brukte sekken som ake-brett!!! Enklere aa si at man hengte seg litt opp.Importoeren tar ikke avgjoerlsen om det er en reklamasjon eller ikke, det er det Gore-tex Service Aukra som tar seg av, saa ingen dissing av Norsk Fjellsport takk.

Ellers folkens, ha en knakkanes god vinter.

Espen

Hola Espen!
siggum #16530 01/11/2005 10:58 AM
Fersking
Fersking

Hei Espenmann! Lenge siden. Håper kanadierne (og kanadessene) behandler deg fint slik at du ikke savner oss for mye : ) Ha en herlig vinter, vi sees kanskje plutselig?

Og til det saklige: Arc'teryx lager per idag produkter i den ypperste enden av kvalietetsskalaen, og blir utsatt for uforholdsmessig mye ukvalifisert tyn på disse sidene. Det kan alltid pekes på løsninger man bør være skeptiske til, som hos alle produsenter, men når det gjelder å lage lette, veldesignede plagg med innovative løsninger er de definitivt ledende. Hvis man ser på hvor desperat deres løsninger blir kopiert av konkurrentene en sesong eller to etter lansering skjønner man hvor tyngdepunktet i utviklingen av dagens fjellutstyr ligger. Jeg har selv brukt diverse arc'- produkter siden min første Alpha SV i 97 (?), bl.a. Sidewinder SV, Javelin SV, Theta SK Pant, Alpha Comp Hoody, Khamski, kneepads + div fleece, og har stort sett vært strålende fornøyd.

Og så litt moderasjon: Hvis man er ute etter de mest slitesterke produktene på markedet kan man defintivt skjele til andre, spesielt Klattermusen. De lager bombesolide saker (riktignok uten GTX), men ulempen ved dette er ofte tunge, klumpete sekker og plagg. Og jeg har også hatt min andel med reklamasjoner hos Arc'teryx, noe de har taklet like bra som de andre store aktørene i markedet. Problemene med Norrøna, Berghaus, Mammut, Lowe og TNF har vært like store eller større, og dette uten at deres produkter er preget av den samme viljen til å lage virkelig kreative løsninger, praktiske eller lett plagg med suveren passform. Og det har vært mye hyling om at Arc'teryx er så himla dyrt. Om man sammenligner prisene på topproduktene til alle de store leverandørene ser man at det ligger i det samme leiet, enkelt og greit.

Til syvende og sist blir det en smakssak, men Arc' har ihvertfall min stemme. Angående anbefalinger vil jeg fremheve Alpha SV som en svært god allroundjakke med thight passform og suveren hette, Gamma SV som topp softshelljakke og Alpha Comp Hoody som lett og fin toppturjakke for pene støtedager (kanskje litt i overkant pustende...). Har bestilt Stingray, og har stor tro på den som en behagelig altmulig- skijakke. Gamma MX Hoody fremstår også som en svært attraktiv løsning mellom Gamma SV og Alpha Comp Hoody. Sidewinder- jakkene synes jeg blir en anelse for baggy.

Takk.

Arc'teryx
siggum #16531 01/11/2005 10:42 PM
Medlem
Medlem

Oeystein?Jeg savner alltid alle paa OS, la familia!!!

Gore XCR Softshell.( Stingray)Har testet dette materiallet, blir den tredje sesongen naa, ikke mitt valg om jeg skulle ha 100 ski dgr i aaret, masse toppturer, med sekk og annet staesj.MEN, for aa kruse rundt i bakken, og on location BC turer, er det ganske saa genialt materiale. Man har en mye "toerere" foelse, man foeleer at det "puster" bedre pga av fuktigheten suges mere inn i det boerstete materialet.Men slitesturken er ikke det samme som 450NR.Det kommer nye materialer hele tiden, saa om ikke saa lenge er vi der.

Hils Alle,

Espen

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå