Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fritschi Freeride: Slark
#163214 11/10/2005 4:05 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har et par Freeride som er blitt slarkete: Bakbindingen kan beveges 2-3 mm sideveis i forhold til skinnen, og ca like mye frem og tilbake.

Jeg har strammet alt som kan strammes, over og under, stjerner og torx, men det virker som om det er selve plasten har gitt seg.

I en butikk jeg var innom mente de at Freeride ikke tålte å bli brukt "som alpinbinding" så mye som jeg har, men jeg synes de burde holde til mer enn 80 skidager over to år. Selv om jeg har brukt dem en del i anlegg, kjører jeg jo ca samme snø og terreng som på toppturer. Og to forholdsvis korte sesonger er lite.

Er det andre som har hatt dette problemet? Kommentarer?

(Og jada: Dette er selvsagt en strålende anledning til å kjøpe fenomenalt flott alpinutstyr ;-)

Hva med garanti?
Christian #163215 14/10/2005 9:02 AM
Medlem
Medlem

Hei Christian!

Har du snakket med forhandler eller importør om dette? De burde jo kunne svare på hva Fritschi lover...

Det jeg har hørt er at Freeride skal kunne brukes akkurat på samme måte som en vanlig alipininding; noe jeg er litt skeptisk til. Så jeg er veldig interessert i å høre hva du finner ut!

Fritschi og Outdoor stiller opp!
Christian #163216 14/10/2005 8:05 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

(nå skrev jeg nettopp et langt innlegg, men tukla det til her er reprisen)

Skiene er levert til importør Outdoor (www.outdoor.no) for vurdering, og mye tyder på at bakbindingene byttes. Ihvertfall var det det Fritschi (www.fritschi.ch) i Sveits antok måtte gjøres, uten å ha sett skiene.

Siden det er tuklete for meg å komme meg til Asker på dagtid, møtte Outdoor-mann Vincent meg på kveldstid for å ta i mot skiene - suveren service!

Ingen har sagt noe om at jeg har brukt bindingene til noe annet enn de er beregnet for. De er jo også en god del gufne fjellsider som er kjørt på randonneutstyr, så jeg regner med at min bruk er helt normal.

Hvis du er usikker, foreslår jeg en epost til Outdoor eller Fritschi. Det er mange som mener noe om dette, og det er jo greit å få vite om bruksområdet fra de som lager og selger utstyret.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå