Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptur til Bletoppen.
#162362 21/03/2006 9:59 AM
Trond B Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Finnes det noen med erfaring fra Blefjell og topptur?Har sett på mulighetene å kjøre fra Bletoppen/omegn, og ned til sandvatn (På veien mellom Kongsberg og Tinn). Ser bratt og fint ut, og riksvei forbi sandvatn. Noen kommentarer?

Trond

Enig..
Trond B #162363 21/03/2006 6:42 PM
Fersking
Fersking

Hadde tenkt å teste det i vinter jeg også.. har bare kikka på den sida om sommeren (hvis det er ned mot hovin du mener). Men jeg er enig i at det ser lovende ut! Litt skredfare hvis det har detti ned like mye snø der som på kongsberg-sida vil jeg tru. Regner med å teste den i påskeferien.. kom gjerne med tilbakemelding hvis du får prøvd den først:)

Det er ikke dumt
Trond B #162364 21/03/2006 8:12 PM
Fersking
Fersking

Hadde en tur der midtvinters for et par år siden. Kjørte bil opp til øverli og gikk rett østover mot en elvedal som går opp mellom bletoppen og sigridsbu. Terrenget var veldig ujevnt med en del småknauser og selvfølgelig en del skog.. I skoggrensa gikk vi i retning sigridsbu pga litt usikre snøforhold og brattere terreng videre rett opp og mot bletoppen. Det hadde også gått et skred der. Men med bedre snøforhold kan det sikkert bli en fin tur. Ikke på laangt nær så enkel og grei tur som å gå vanlige vei på gaustatoppen, men ikke så kjedelig heller!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå