Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randonne bindinger, hvilke?
#161884 20/10/2006 7:48 PM
Icecold Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Burde jeg satse på Fritchi eller DynaFit...virker som 2 forskjellige systemer så det hadde vært fint å høre noen erfaringer:)

ellers tenker jeg at jeg går for Garmont G-ride når det gjelder sko...

mvh Nybegynner:)

Vekt
Icecold #161885 21/10/2006 12:44 AM
Medlem
Medlem

Uten at jeg er noe ekspert så mener jeg det koker ned til vekt og hvor mye kontroll man vil ha/hvor hardt man kører.

Hvis vekt er viktig sats på Dynafit, men det er litt pes å komme seg inn i bindingen - særlig i løssnø.

Uansett synes det å være en trend mot større anerkjennelse for Dynafit. En kompis av meg valgte Dynafit for Pissis (6795m), Piuquenes (6021m) og Kazbek (5033m) uten å klage i ettertid. Tormod Granheim brukte Dynafit på Everest.

Jeg vet ikke om vanlige dødelige vil merke den helt store forskjellen.

Randone
Icecold #161886 22/10/2006 10:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg tror du må finne ut hva som er viktigst for deg. Turen opp eller turen ned. Om nedturen er viktigst vil jeg holde en knapp på Fritschi. Dynafit er nok et bedre valg når man skal på Everest ol, men hvor ofte gjør man det? En annen fordel med Fritschi er at du kan bruke vanlige alpin støvler i de. Jeg mener at vanlige alpinstøvler fortsatt er helt overlegne når det gjelder kjøreegenskaper, mens rando støvler er mye behagligere på vei opp! Hva er viktigst?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå