Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvite Drømmer Toppturbok.
#161850 27/10/2006 9:36 AM
Reefer Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvite drømmer er nå ute for salg. Boken som forteller om 4 studenters topptur eventyr i Jotunheimen, sunmørsalpenen og Lyngsalpene. Kjøpte boken i går og så langt så ser boken svært bra ut. Bra bilder og godt skrivd. Det eneste negative så langt var bruk av en font (skrifttype) som jeg synes var litt slitsom å lese. Men blir nok vandt til fonten etterhvert. For mer info gå inn på http://www.glittertindforlag.no/.

knall!
Reefer #161851 27/10/2006 9:44 AM
Fersking
Fersking

Har kommet over halvveis..

Kjempegod lesning! Vanskelig å legge den boka ifra seg.

Jepp!
Reefer #161852 27/10/2006 10:28 AM
Ringrev
Ringrev

Ser ut som et veldig bra julegaveønske!

Takk for ros
Reefer #161853 30/10/2006 12:25 PM
Fersking
Fersking

Veldig hyggelig at dere liker boka vår

Anbefales!
Reefer #161854 11/11/2006 8:22 PM
Entusiast
Entusiast

Knallfin! Den anbefales som julegave til seg selv eller andre. Den er en blanding av en rutebok for utvalgte toppturer med mange fine bilder og kartutsnitt, en innføring i bratt friluftsliv på snø og nen utvalgte utsnitt av noen dager. Meget bra med akrt, det erger meg altid med denn type bøker når de ikke inkluderer kart.

Men: det er kun et utvalg turer på hvert sted og for min egen del lurer jeg litt på hvorfor nettopp disse turene er valgt ut, men det er en mindre sak. (Hvorfor ikke Kolåstinden f.eks. på Sunnmøre eller Daltinden som dagboken viser at man har besøkt) På den anne side er det OK med reutebeskriveler uten bare de klassiske turene som "alle" kjenner til også. Hvis jeg skal si en ting jeg virkelig misliker med boken så er det valg av font, den er ikke god å lese.

Men uansett altså: anbefales!

Hvorfor
Reefer #161855 15/11/2006 11:56 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For det forste, takk for kommentarer. Alltid goy aa hore at noen leser boka vi har skrevet smile Det er utrolig mange bra turer. Utvalget ble gjort ut i fra diverse grunner. For det forste onsket vi en viss spredning i terrenget vi var i. For det andre var det avgjorende at vi hadde gode nedkjoringer og gode bilder fra turene. Daltinden var det rett og slett elendige forhold, kolaastind bra, men daarlig fotovaer. Vi vurderte det slik at vi ikke onsket aa gi ut en ren guidebok (det viser seg naa at Fri flyt gjor det uansett). Vi onsket heller aa gi noen gode tips til steder aa dra, i tillegg til tips for hvordan du kan finne spennende nedkjoringer selv. Mange av de beste nedkjoringene paa turen vaar kom nettopp av bare aa se paa kart og dra til stedet, se om det var lovende terreng for deretter aa ga opp og kjore ned.

Masse skryt
Reefer #161856 16/11/2006 12:54 AM
Lol Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har lest boka og ikke vært plaget av fonten som er valgt..

Jeg setter faktisk ikke mest pris på "guide" delen av boka, men utdrag fra dagbøkene, skildringer og erindringer fra turlivet og skikjøring. Kunne faktisk hatt enda mer av det for min del, virkelig god lesning. Mulig jeg setter mer pris på guidedelen når jeg skal til området i løpet av vinteren/våren..

Kjempe bra bok!

Font? Ikke noe problem
Reefer #161857 16/11/2006 10:50 AM
Reefer Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det var bare begynnlsen jeg slet litt med fonten. Leser en god del bøker i året og her var det plutselig en font som ikke er så vanlig å bruke til bøker. Men det er ikke noe problem nå.Kan bare slutte meg til ande sine meninger her. Boken er bra. Inspirerende å lese og utrolig mye gode råd.Jeg har visst den fram til ski-kollegaer og alle synes boken ser bra ut. Tipper den kommer til å havne under en del juletre i år.

Flott bok
Reefer #161858 16/11/2006 11:10 AM
Fersking
Fersking

Henger meg på de andre her, og skryter av boka deres. Helt super! Likte både reiseskildringene og guidene. Fonten var ikke noe problem for meg heller.

Skal nok bruke boka som inspirasjon til turer i løpet av vinter /våren ja ;-)

Flott bok
Reefer #161859 16/11/2006 11:10 AM
Fersking
Fersking

Henger meg på de andre her, og skryter av boka deres. Helt super! Likte både reiseskildringene og guidene. Fonten var ikke noe problem for meg heller.

Skal nok bruke boka som inspirasjon til turer i løpet av vinter /våren ja ;-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå