Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fritschi Diamir Explore vs Fritschi Diamir Freeride (plus)
#161300 25/02/2007 4:23 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei!

Vurderer å kjøpe meg nye bindinger til topptur, og lurer på om det er stor forskjell på Explorer og Freeride når det gjelder Fritschi sine modeller? Ser at freeride`n er betydelig dyrere, og man får vel som regel hva man betaler for, men er det verdt de ekstra pengene eller duger explorer greit også?

Kommer ikke til å bruke de mer enn 2-3 ganger pr sesong tipper jeg...

Stivhet..
Ingrid H #161301 25/02/2007 6:42 PM
Fersking
Fersking

Explorer er jo en del lettere enn freeride men også en del mindre stabil, og er en rando binding som er siktet mest inn mot vekt opp mot gåing enn mot kjøreglede.. Freeride er motsatt, noe høyere vekt men meget kjørestabil, er som å kjøre med vanlig binding, selv kjører jeg på freeride og er veldig glad i den bindingen selv om den veier litt, for det er det vært på turen ned laugh Men det er klart pris spiller en rolle når du ikke skal bruke den så ofte, men hvis det er det at du bare skal bruke den 2-3 ganger per år i gå modus men bruke den til kjøring mer, så ville jeg hvertfall gått for freeride.. men skal du ha de stående for å ta de fram til de lange turene er kanskje explorer et greit valg med tanke på pris og vekt smile

Ok...
Ingrid H #161302 03/03/2007 3:12 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

..tusen takk for tipset!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå