Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bergans, jakke+bukse
#160740 12/11/2007 10:09 PM
motard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Nok en tråd om utstyrstips. Men jeg trenger ny jakke og bukse til fjell/toppturer. Nå fikk jeg mulighet til å få ganske god pris på Bergans sine produkter, men har ingen erfaring med disse. Hadde vært fint med litt tips om noen har det. Modell Anatomic kanskje? Eller Istind?K.

Løp og kjøp
motard #160741 12/11/2007 11:52 PM
Avhengig
Avhengig

Kan du få en billig pris på Bergans-klær, vel, go for it!

Jeg kjører selv med en Bergans Rauland (Var en av jakkene i fjorårets 71 Grader Nord) og jeg er knallfornøyd!

Bergans leverer noe av den mest solide kvaliteten du kan få, med topp tekniske detaljer om det så er til topp/fjellturer, skikjøring, klatring, osv.

Jeg har ikke skibukse fra Bergans, men skulle TNF-buksa mi ryke, så blir det Bergans også der!

Så, jeg anbefaler klær og utstyr fra Bergans på det varmeste!

Personlig synes jeg det er kult at Norge har flere produsenter som lager noe av det beste vintertøyet man kan finne i verden (Bergans, Norrøna, HH, Sweet f.eks)

Et litt utenom-innlegg
motard #160742 13/11/2007 12:39 AM
Ivrig
Ivrig

Jeg har både bukse og jakke fra Bergans. Jakke med åpning for lufting under armene. Bergans har uten tvil veldig god kvalitet.

Men; så kjøpte jeg en Lowe Alpin jakke til kr 3000 for 4-5 år siden på salg for kr 900. Denne jakken har glidelåsåpning på hver side, nesten opp til armhulen. Jakke med betre luftingsmuligheter har jeg aldri hatt. Ikke mye stress med av og på av klær etter dette. Vet ikke om sånne klær produseres lenger, men denne jakken er blitt et "must" for meg på topptur.

Re: Bergans, jakke+bukse
motard #160743 13/11/2007 9:31 AM
motard Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det hørtes bra ut. Nå var det ikke meningen å starte en "reklame-tråd" for Bergans, men jeg lurte bare på om noen hadde noen veldig positive eller veldig negative erfaringer med noen av produktene. Da jeg var tenåring/begynnelsen av 20-åra hadde Bergans et godt rykte. Så var det en periode på mange år hvor det ble sett på som ubrukelig, men det har jo skjedd endel siste åra skjønner jeg.

Lufting under armer
motard #160744 13/11/2007 9:37 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat The Animal:Jeg har både bukse og jakke fra Bergans. Jakke med åpning for lufting under armene. Bergans har uten tvil veldig god kvalitet.Men; så kjøpte jeg en Lowe Alpin jakke til kr 3000 for 4-5 år siden på salg for kr 900. Denne jakken har glidelåsåpning på hver side, nesten opp til armhulen. Jakke med betre luftingsmuligheter har jeg aldri hatt. Ikke mye stress med av og på av klær etter dette. Vet ikke om sånne klær produseres lenger, men denne jakken er blitt et "must" for meg på topptur.

Lufting under armer er viktig. Og faktisk, så har Bergans Rauland jakka jeg bruker, lufting omtrent fra midten av ribbeina via armhulene og et stykke opp på ermene på bege sider, og det via teipet glidelås.Funger perfekt!

De fleste av Bergans nyere jakker som er beregnet til fjellsport, har slike funksjoner.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå