Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
toppturer og brattkjøring i Hemsedal
#160617 12/12/2007 11:57 AM
fixe Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Lurer på tips om fin brattkjøring i området . Tar gjerne mot tips for toppturer generelt.Skulle det ikke komme ut en bøk om temaet i år ?

Kruse Topptur
fixe #160618 12/12/2007 6:57 PM
Entusiast
Entusiast

Der kommer en ny guide i år, men den gamle er også bra: http://www.topptur.com/docs/topptur_hemsedal.html

Skogshorn
fixe #160619 19/12/2007 7:26 PM
Entusiast
Entusiast

Hei, det finnes flere toppturmuligheter og brattkjøringslinjer i Hmsedal. Flere av disse ligger på vei opp mot hemsedalsfjellet. Den annonserte guiden er sikkert bra, den game er ikke spesielt god.

sSelv er jeg glad i Skogshorn. Skogshornrenna er en klassiker, men den har jeg ikke kjørt (ennå) på den annen side (bokstavlig talt) har jeg kjørt østveggen flere ganger. Kjør til Lykkja og parker på den store parkeringsplassen. Start innover skiløypa og ta av fra denne til vesntre og videre grei og enkel tur opp lang ryggen mot nordøst. Avhengig av forholdene kan man velge å kjøre ned ryggen igjen eller så langt til høyre man ønsker. Det er en svak renneformasjon (tydelig å se nedenfra) et godt stykke mot høyre som som gir en fin lang og bratt (ihverfall for meg) nedkjøring.

PS: var på Nibbi forrige helg. Lite snø og småguffent føre.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå