Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Råd om ski valg til topptur.
#160593 21/12/2007 11:30 AM
Petri Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har et par Atomic Xscreem, funker disse på topptur? Eller er dette en "lost case", og jeg bør se meg etter nye ski??

De fleste ski funker..
Petri #160594 21/12/2007 5:42 PM
Ringrev
Ringrev

..så lenge man kan feste feller på dem og ha enten trekkers, rando-, eller telebindinger på dem.

Nå vet jeg ingenting om vekt, bredde eller egenskaper forøvrig på Xscreem, men et par ski som flyter litt når det er løssnø, ikke er altfor tunge og som kanskje funker når føret er litt rufsete, noe det ofte er i den norske fjellheimen.

Det finnes masse ski med forskjellige egenskaper som alle egner seg for topptur, du må i grunn finne ut selv hva du vil at dine ski skal være best på.Lette til oppturen, litt tyngre dra-på-ski først og fremst for turen ned, twintip med muligheter for storefjellsjibbing, eller gjerne ski som har mest mulig av egenskapene som gjør det til en god toppturski, for deg.

Det har blitt diskutert mye ski her, og gode råd finnes både her i forumtrådene (søk på toppturski f.eks.), og blant testene i Fri Flyt bladet.Men skiene dine blir nok aldri noe "lost case", det er bare hva du vil som bestemmer skiene til slutt.

God tur! og god jul!

Re: Råd om ski valg til topptur.
Petri #160595 22/12/2007 12:29 PM
Petri Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for gode råd:)Ha en riktig så god jul du også!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå