Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
BCA Alpine Trekker
#160569 26/12/2007 1:26 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

hei hei, får stadig øynene opp for toppturer. tingen er det at jeg nå med enda ett par innkjøpte ski er det ikke så mye penger igjen til et par med randonee bindinger. men jeg lurte på å kjøpe meg BCA Alpine Trekker, altså toppturs sett til å sette i vanlige bindinger. har marker jester. lurte på om noen av dere har prøvd dette? hva dere synes om det? og om dere trur dette vil passe med disse bindingene??

Hei!
KristianBm #160570 26/12/2007 12:52 PM
Medlem
Medlem

Hvis du søker litt på forumet finner du massevis av tråder om akurat dette :-)

Trekkere er et fint alternativ til de som ikke går så mange toppturer og vil holde prisen nede:)Lykke til :-)

Re: BCA Alpine Trekker
KristianBm #160571 27/12/2007 6:12 PM
Medlem
Medlem

Dette er absolutt en grei løsning for deg som vil spare litt penger. Her ikke prøv dette setter selv, men regner med at det fugerer greit. Det eneste som du må tenke litt på, er hvor stive sko du har. Er skoene veldig stive, kan det bli ubehagelig å gå med. Men så får du jo en bedre nedtur, med mere solide binninger enn hva randoneski har.

Re: BCA Alpine Trekker
KristianBm #160572 27/12/2007 6:12 PM
Medlem
Medlem

Dette er absolutt en grei løsning for deg som vil spare litt penger. Her ikke prøv dette setter selv, men regner med at det fugerer greit. Det eneste som du må tenke litt på, er hvor stive sko du har. Er skoene veldig stive, kan det bli ubehagelig å gå med. Men så får du jo en bedre nedtur, med mere solide binninger enn hva randoneski har.

Marker Jester
KristianBm #160573 28/12/2007 8:41 AM
Ivrig
Ivrig

Nå tror jeg "KristianBm" har størst behov for å vite hvordan BCA Alpine Trekker fungerer sammen med Marker Jester bindinger. Det er tross alt en del bindinger som trenger tillpasning for dette (ofte enkelt; men).

Jeg har ikke peiling mht disse bindingene, men har selv erfart at Alpine Trekker kan være en god start for å utforske dette med topptur, samt at det selvsagt har en økonomisk side.

tja
KristianBm #160574 28/12/2007 11:16 AM
Fersking
Fersking

Vet ikke helt hvordan trekkerne vil fungere i jeseter, MEN uansett er de ikke all verden å gå med. Å traversere er helt jævli! Du kommer veldig høyt over skia. I tilegg er de veldig lite vridningsstive.Skruene begynner å løsner og du får turen ødelagt. MEN når d er sagt så vil jeg tro at de funker greit heisnære områder uten alt for mye traversering.

Uansett lykke til med valget!

Trekkers og Jester
KristianBm #160575 28/12/2007 4:30 PM
Medlem
Medlem

Trekkeren vil ta i bakbindingen om du ikke har den minste helløfteren oppe. Du kan evt. flytte bakbindingen din helt bak (det siste har jeg ikke forsøkt selv, men det funker fint med look-bindinger som har samme feil som jester med for bratt bakbinding).

Jeg går mesteparten av tiden med den laveste helløfteren oppe, så det bør ikke by på alt for store problemer. Dog kjøpte jeg 4FRNT-bindinger til skiene jeg kjøpte nettopp for å ha optimal trekkerkompatibilitet. Det er nemlig ikke noe særlig å traversere med trekkere og helløfterene hevet.

...hvis du ikke har sett den allerede:
KristianBm #160576 28/12/2007 5:48 PM
Fersking
Fersking

Her er link til brukerartikkelen min om Trekkeren:http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=52604Der står det litt om andre sine erfaringer også. Jeg har óg valgt Jester i år, og er spent på om denne kombinasjonen går. MEN, jeg har troa på at det går helt fint...! Som nevnt lengre oppe her er den et alternativ for oss som stort sett gir balle i vekta på riggen, men heller vil ha max fokus på nedturen. Og kanskje ikke går mer enn to turer hver helg smile Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå